معرفی پارک ژوراسیک مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک ژوراسیک مشهد
  • یکشنبه 20 آگوست 2023
  • 1646
  • 0

شهر مشهد ، علاوه بر ویژگی های مذهبی و معنوی خود، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که سالانه مسافران بسیاری از سراسر جهان به خود جذب می کند. از جمله این جاذبه ها می توان به پارک ژوراسیک مشهد به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار جذاب اشاره کرد. این پارک با معرفی انواع دایناسورها، یک تجربه متفاوت را به کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد و آن ها را با تاریخ زمین و دگرگونی زندگی موجودات آن آشنا می کند. در این مقاله، قصد داریم با جذابیت ها و ویژگی های منحصربه فرد پارک ژوراسیک مشهد آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

آشنایی با پارک ژوراسیک مشهد

پارک ژوراسیک مشهد به عنوان یکی از جاذبه های منحصربه فرد و هیجان انگیز شهر مشهد شناخته می شود. این پارک، سومین پارک ژوراسیک در جهان پس از پارک های مشابه در هلند و سنگاپور است که تجربه ای بی نظیر از دنیای دایناسورها را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. در این پارک، دایناسورهای دوران ژوراسیک به طور دقیق و در ابعاد بزرگ، در محیطی شبیه سازی شده طراحی شده اند تا حسی همانند زندگی این موجودات در ۲۰۰ میلیون سال قبل را به بازدیدکنندگان القا نماید.

اولین پارک ژوراسیک ایران در شهر تهران ساخته شد. این پارک با هدف نمایش دایناسورها و بازسازی دوران ژوراسیک در شهر تهران به بهره برداری رسید. پس از گذشت مدتی، شهر مقدس مشهد با طراحی و ایده آل بخشی، به تدریج به ساخت پارک ژوراسیک خود پرداخت. این پارک با طراحی منحصربه فرد و تنوع جاذبه ها، توانست نسبت به ژوراسیک پارک تهران، مقصدی جذاب تر و موفق تر برای جذب بازدیدکنندگان شود.

اگر ساکن تهران هستید و به دوران ژوراسیک علاقمندید پیشنهاد می کنیم بازدید از پارک ژوراسیک مشهد را از دست ندهید. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد و یا خرید بلیط قطار مشهد در کمترین زمان ممکن به مشهد سفر کرده و علاوه بر بازدید از جذابیت های گردشگری و مذهبی این شهر مثل: زیارت حرم امام رضا(ع)، چالیدره ، جنگل جیغ و… از پارک ژوراسیک نیز دیدن نمایید.

یک نکته جذاب درباره پارک ژوراسیک مشهد این است که دایناسورهای این پارک به صورت ثابت و بی حرکت نمایش داده نشده اند؛ به جای آن، دایناسورها در ابعاد واقع گرایانه طراحی و با حرکات و صداهای شبیه سازی شده، بازآفرینی شده اند. وقتی به این پارک جذاب سر می زنید، با هیجان و کمی دلهره تجربه ای فراتر از معمول خواهید داشت؛ زیرا طراحی پارک به گونه ای است که شما خود را در میان دایناسورهای خطرناک و ترسناک دوران ژوراسیک تصور خواهید کرد و احساس می کنید که در آن دوران قدم می زنید.

در این پارک ماکت حیوانات مختلف نحوه بیرون آمدن دایناسورهای کوچک از تخم، نحوه غذا خوردن آن ها و به طور کلی نحوه زندگی آن ها نمایش داده شده است. بنابراین این پارک علاوه بر جذابیت و سرگرمی، محیطی مناسب برای افزایش دانش کودکان و والدین درباره دایناسورها و دوران ژوراسیک فراهم ساخته است.

خرید بلیط پارک ژوراسیک مشهد

تماشای باغ زیبای گیاه شناسی در کنار پارک ژوراسیک مشهد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پارک ژوراسیک مشهد بخشی از باغ گیاه شناسی این شهر فعال است. بنابراین در کنار بازدید از پارک ژوراسیک مشهد می توانید یک سر هم به باغ گیاه شناسی بزنید و از گیاهان متنوع باغ گل، رودخانه و به طور کلی محیط زیبا و جذاب اطراف دیدن نمایید. باغ گیاه شناسی مجموعا ۲۹ هکتار بوده که پارک بزرگ ژوراسیک ۱۸ هکتار از آن را در بر گرفته است. شما می توانید در کنار بازدید از پارک ژوراسیک از گیاهان متنوع سلامت کده، رودخانه، پل چوبی، باغ میوه و مرکز طب سنتی این باغ دیدن کنید.

معرفی بخش های مختلف پارک ژوراسیک مشهد

پارک ژوراسیک مشهد از چندین بخش مختلف تشکیل شده که در ادامه به معرفی هر کدام می پردازیم.

یک بخش از این پارک به دایناسورهای خطرناک و با ابعاد عظیم اختصاص یافته است، جایی که دیدنی هایی همچون دایناسور پلوروساروس با طولی در حدود ۲۵ متر به چشم می خورد. در این بخش، می توان دایناسورهای دیگری مانند استگوسور و حشرات غول پیکر را مشاهده کرد. درمیان تنوع دایناسورهای این پارک، نام هایی همچون گاستونیا، پیناکوساروس، پارسارولوفوس، آلوساروس، یوپلوسفالوس، تریسراتوپس، پاکیفالوساروس، ولاسیراپتور، اکروکانتوساروس و جیگانوتوسورس نیز به چشم می خورد.

بخش دوم به زندگی دایناسورها و نحوه صرف غذا، تخم گذاری و به طور کلی شکل زندگی آن ها اختصاص داده شده است. بخش دیگر شامل غرفه مواد غذایی، دمنوش سرا و کافی شاپ بوده که بازدید کنندگان گرامی می توانند برای استراحت به آن ها مراجعه نمایند.

معرفی پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک مشهد با پارک تهران چه تفاوتی دارد؟

همان طور که اشاره شد، اولین پارک ژوراسیک ایران در تهران افتتاح شده و سپس پارک ژوراسیک مشهد با طراحی متفاوت فعالیت خود را آغاز کرد. این دو پارک از جذابیت های خاص خود برخوردار هستند و هر دو ارزش بازدید دارند. دایناسورهای ساخته شده در تهران ظاهری طبیعی تر و غول پیکرتر دارند و به واقعیت نزدیک تر هستند؛ اما به صورت ثابت طراحی شده اند و هیچ صدایی ندارند. در مقابل دایناسورهای پارک ژوراسیک مشهد متحرک هستند و صداهای ترسناک تولید می کنند.

پارک ژوراسیک تهران یک بخش اختصاصی را به نمایش انواع حشرات اختصاص داده که با عنوان اسپایدر پارک شناخته می شود. همچنین این پارک مجهز به سینما سه بعدی بوده که از آن برای نمایش زندگی دایناسورها استفاده می شود. پارک ژوراسیک مشهد در باغ گیاه شناسی واقع شده و شما می توانید حین آشنایی با انواع دایناسورها با گیاهان، آبشارها و طبیعت زیبا نیز آشنا شوید.

ساعت بازدید و هزینه پارک ژوراسیک

حتما پیش از مراجعه برای بازدید این پارک ساعت کاری پارک ژوراسیک مشهد را در نظر داشته باشید. اگر قصد بازدید از پارک ژوراسیک مشهد را دارید، می توانید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب از این پارک زیبا دیدن کنید. این پارک در ۷ روز هفته به روی گردشگران باز بوده و با دنیایی پر از سرگرمی و جذابیت از شما استقبال خواهد کرد.

  • هزینه ورودی: متغیر
  • ساعت بازدید: باغ گیاه شناسی از ساعت ۸ صبح الی ۱۱ شب
  • مجموعه ژوراسیک از ساعت ۹ صبح الی ۹ شب
  • شماره تماس: ۰۵۱۳۳۴۹۵۰۰۳
  • آدرس: مشهد، بلوار جمهوری، حد فاصل چهارراه مقدم و پل غدیر

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا پارک ژوراسیک مشهد را برای شما معرفی نماییم و شما را با بخش های مختلف این پارک آشنا کنیم. پارک ژوراسیک یکی از جاذبه های گردشگری شهر مشهد بوده که به نمایش دوران ژوراسیک و دایناسورهای مختلف می پردازد. این پارک پس از پارک تهران بزرگ ترین پارک ژوراسیک ایران بوده و همه ساله گردشگران بسیار زیادی از آن دیدن می کنند. شما می توانید در هفت روز هفته در ساعت های مشخص شده به همراه خانواده به این پارک جذاب سر بزنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.