آبشار گرینه مشهد زیبا ترین آبشار خراسان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
آبشار گرینه مشهد نیشابور

شهر مشهد مانند ستاره ای در دل خراسان همیشه برای مسافران جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد. اما زیبایی ها و جذابیت های مشهد تنها به محیط شهری آن محدود نمی شود چرا که اگر شما کمی به حومه شهر مشهد در نقشه دقت کنید متوجه این مسئله خواهید شد که روستاها و جاهای دیدنی اطراف مشهد می تواند بهشت کوچک خراسان را برای شما به تصویر بکشد. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مشهد به نام آبشار گرینه، یکی از شگفت انگیز ترین نقاط خراسان را به شما معرفی کنیم.

روستای گرینه کجاست؟

روستای گرینه در نزدیکی شهر نیشابور قرار گرفته است. این روستا به دلیل داشتن مناظر جذاب و آب و هوای خوب، همیشه مقصد جذابی برای گردشگران به حساب می آید. بیشتر مسافران مشهد که با ماشین شخصی خود سفر جاده ای را برای رسیدن به مشهد انتخاب کرده اند قبل از رسیدن به مشهد در نیشابور و خصوصا در روستای گرینه توقف کوتاهی می کنند تا با دیدن زیبایی های این روستا سفر جذاب خود را قبل از رسیدن به مشهد آغاز کنند.

روستای گرینه نیشابور کجاست

روستا گرینه نیشابور

روستای گرینه نیشابور روستایی است که در یکی از شیرین ترین شهرهای خراسان یعنی نیشابور قرار گرفته است. این روستای جذاب با مناظری همچون قله قوچ گرد و آبشار و رودخانه های هیجان انگیز محیط روستایی جذابی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

اگر برای یک روز تعطیل به روستای گرینه سر بزنید حتما متوجه خواهید شد که بیشتر مردم مشهد و نیشابور برای گذاراندن تعطیلات آخر هفته ای خود این روستا را انتخاب کرده اند.

آخر هفته های روستای گرینه بسیار شلوغ است و برای کسانی که به یک محیط آرام برای استراحت نیار دارند مناسب نیست. اما اگر شلوغی روزهای تعطیل اذیتتان نمی کند پیشنهاد می کنم یک صبح تا شب کامل را در این روستا بگذرانید.

آبشار گرینه جذاب ترین آبشار نیشابور

یکی از جذاب ترین ویژگی های روستای گرینه وجود آبشار جذابی است که هم نام این روستاست. آبشار گرینه با ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارد همیشه پاتوق جذابی برای سفرهای یک روزه مشهدی ها به حساب می آید. همچنین این آبشار به عنوان زیبا ترین آبشار های مشهد همیشه نام درخشانی بین مسافران و اهالی خراسان دارد.  این آبشار در ۶ کیلومتری شهر نیشابور و در ۴۰ کیلومتری شمال شرق خراسان قرار گرفته است. همچنین در فاصله کوتاهی از این آبشار می توان به معنوی ترین مکان نیشابور یعنی قدمگاه دسترسی پیدا کرد.

درباره ویژگی های آبشار گرینه

آبشار گرینه در کنار دره ای سرسبر که به باغرود شهرت دارد قرار گرفته است. یکی از نشانه های بارز این آبشار وجود قله ۳۰۰۰ متری قوچ گرد است که برای کوه نوردان و طبیعت دوستان جذابیت زیادی را در کنار آبشار حفظ کرده است. همچنین از دیگر مناطق هیجان انگیز اطراف آبشار گرینه می توان به آبشار طبیعی پای تخت و رودخانه مرغزار و همچنین منطقه عجیب و جذابی به نام چوب بند اشاره کرد.

آبشار گرینه نیشابور

مسیر دسترسی به آبشار گرینه

برای دسترسی به آبشار گرینه تنها باید از روستای گرینه به سمت شمال حرکت کنید و حدود ۱ و نیم کیلومتر را تا دره ای که آبشار در آن واقع شده است را بپیمایید. در این قسمت با یک دو راهی انشعاب دار مواجه خواهید شد که با انتخاب مسیر شمالی می توانید خود را به آبشار برسانید.

بهترین زمان بازدید از آبشار گرینه

اگر به عنوان یک مسافر برای بازدید ار آبشار گرینه در حال برنامه ریزی کردن هستید باید توجه داشته باشید که این آبشار در فصل زمستان و بهار جذابیت های فوق العاده ای دارد چرا که دمای هوا در این دو فصل بسیار مناسب است و شما می توانید ساعت های طولانی در کنار آبشار از فضا لذت ببرید.

اگر برای فصل پائیز و یا تابستان هوس کردید تا سری به آبشار گرینه بزنید در نظر داشته باشید که آب و هوای این دو فصل برای پیک نیک و گذراندن زمان طولانی کنار آبشار چندان مناسب نیست. چرا که در این دو فصل با افزایش دما و یا بارندگی های ناگهانی رو به خواهیم بود.

بهترین تفریح کنار آبشار گرینه مشهد

برای گشت و گذار کنار آبشار گرینه باید حتما برنامه ریزی کنید تا خاطره خوشی را در این روستای بی نظیر از خود به یادگار بگذارید. برای تجربه یک روز هیجان انگیز برنامه پیشنهادی زیر را در نظر داشته باشید تا به وسیله آن جذاب ترین روز خود را کنار آبشار گرینه تجربه کنید.

روستا و آبشار گرینه مشهد

برنامه پیشنهادی مشهدمگ برای یک روز هیجان انگیز کنار آبشار گرینه مشهد:

ساعت ۸ الی ۱۰ صبح بهترین زمان برای حرکت کردن به سمت روستای گرینه به حساب می آید. اگر در مشهد زندگی می کنید تنها یک ساعت با روستای گرینه فاصله دارید و اگر ساکن نیشابور باشید در بدترین حالت می توانید کمتر از ۳۰ دقیقه خود را به این روستای جذاب برسانید.

اگر صبح زود به روستای گرینه سر زدید حتما بساط صبحانه و پیک نیک را همراه خود داشته باشید چرا که هیچ چیز حذاب تر از یک صبحانه هیجان انگیز کنار آبشار نمی تواند روز شما را بسازد.

همین که به ساعت های نزدیک ظهر نزدیک می شویم بد نیست کمی از آبشار دور شویم تا جاذبه های طبیعی روستا را تماشا کنیم. همچنین اگر اهل ورزش باشید بد نیست پیاده روی و دو را در نواحی اطراف آبشار امتحان کنید.

روستای گرینه نیشابور

در نزدیکی آبشار بساط دیزی و آش سنگی فراوان است پس نسبت به وعده های غذایی خود نگرانی نداشته باشید و برای ناهار خود را به یکی از این دکه های جذاب مهمان کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
liela 32 (17 جولای 2019)

برای سفر به مشهد و دیدن این آبشار زیبا چه زمانی و پیشنهاد می کنید؟

    mashad_admin (17 جولای 2019)

    سلام لیلای عزیز
    بهترین زمان برای سفر و تماشای آبشار گرینه مشهد، فصل بهار و ماه اردیبهشت است. البته در اواخر شهریور هم این روستا حال وهوای دوست داشتنی خودش را دارد.

نام (27 جولای 2019)

سلام از نظر امنيت بين هفته چطوره ۲جادش اسفالته يا خرابه ممنون

    مشهدمگ (11 آگوست 2019)

    سلام کاربر گرامی پیشنهاد می کنم برای ارامش خاطر تا قبل از غروب به این منطقه بروید.