پارک کوهسنگی مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک کوهسنگی مشهد در شب

پارک کوهسنگی مشهد یکی از قدیمی ترین و معروف ترین پارک های مشهد است که بین مسافران و مردم بومی مشهد نام آشنایی دارد. امکان ندارد کسی به مشهد سفر کند و دلش نخواهد که از مجموعه پارک کوهسنگی دیدن کند. چرا که این پارک تاریخی پس از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی عنوان سومین قطب گردشگری مشهد را از آن خود کرده است. در ادامه همراه مشهدمگ باشید تا از اطلاعات لازم در مورد این پارک، جاهای دیدنی آن و همچنین آدرس دقیق پارک کوهسنگی مطلع شوید.

تاریخچه کوهسنگی مشهد، سومین جاذبه گردشگری این شهر

پارک کوهسنگی مشهد یکی بهترین پارک های مشهد و از جمله پارک های تاریخی شهر مشهد به حساب می آید. این پارک علاوه بر قدمت بالایی که دارد اتفاقات تاریخی فراوانی را پشت سر گذاشته است.

اگر نگاهی گذرا به تاریخ شهر مشهد بیندازیم متوجه این نکته خواهیم شد که شاه عباس صفوی یکی از شاه های با کفایت مشهد در سن ۱۶ سالگی در این پارک تاج گذاری کرده است. همین اتفاق موجب برتری و اهمیت بالای کوهسنگی بین دیگر پارک های مشهد شده است.

از دیگر اتفاقات مهمی که در تاریخ پارک کوهسنگی نمایان است وجود دو مجسمه شیرسنگی است که در ابتدای در ورودی پارک قرار گرفته است. این دو مجمسه یادگاری و هدایای شهردار میلان به شهرداری مشهد است که از سال های دور از انقلاب در سر در اصلی پارک قرار گرفته است. همین امر سبب شده تا پارک کوهسنگی از دیگر مکان های تفریحی مشهد یک سر و گردن بالا تر باشد.

ادرس کوهسنگی در مشهد

پارک کوهسنگی مشهد کجاست؟

پارک کوهسنگی مشهد دقیقا در قسمت جنوب غربی مشهد و در بین رشته کوه های بینالود قرار گرفته است. بیشتر افرادی که برای تماشای پارک کوهسنگی به مشهد آمده اند کافی است خود را به بلوار کلانتری مشهد برسانند.

شما هم می توانید برای دسترسی آسان و سریع به پارک کوهسنگی مشهد، از انواع وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید تا با کمترین هزینه و سریع ترین زمان خود را به این پارک جذاب برسانید.

اصلی ترین جاذبه های کوهسنگی مشهد که نباید دیدنشان را از دست داد

امروزه و با توسعه شهری در شهرداری مشهد، پارک کوهسنگی شکل نوینی به خود گرفته است. یکی از تغییرات جالب توجهی که به چشم گردشگران جذاب به نظر می رسد وجود باغ های هفت گانه ای است که از باغ پذیرایی، باغ فرهنگی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ آرامگاه، باغ ورزشی و باغ تفریحی تشکیل شده است. همچنین دریاچه مصنوعی و جزیره پرندگان نیز از جمله جذابیت های تازه ایست که به این پارک خوش آب و رنگ اضافه شده است.

شهربازی کوهسنگی مشهد را امتحان کرده اید؟

شهربازی سرپوشیده یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی کوهسنگی است که با وجود دستگاه ها و وسایل بازی استاندارد، برای پر کردن اوقات فراغت کودکان مکان مناسب است. جالب توجه است که از این شهربازی به نام یکی از بهترین شهربازی های مشهد نام برده می شود. شما می توانید با تمامی اعضای خانواده اوقات شادی را در این مجموعه بازی سپری کنید.

باغ وحش کوهسنگی مشهد، بهترین مکان تفریحی برای کودکان

معمولا بیشتر افراد مهم ترین باغ وحش مشهد را همان باغ وحش وکیل آباد می دانند؛ در صورتی که پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به مشهد مقدس را دارید به هیچ عنوان بازدید از باغ وحش مجموعه کوهسنگی را از دست ندهید. این مکان تفریحی اخیرا مورد بازسازی هنری قرار گرفته است. در طی این اقدام، اشکال حیوانات مختلف روی سنگ های طبیعی نقاشی شده که به جذابیت این مکان تفریحی افزوده اند.

باغ وحش کوهسنگی مشهد

پرطرفدارترین تفریحات کوهسنگی مشهد

یکی از محبوب ترین تفریح های جوانان مشهدی برای گشت و گذار در پارک کوهسنگی، کوهنوردی از صخره های این پارک است. اگر صبح یکی از روز های تعطیل به این پارک قدم بگذارید، حتما با گروه های کوهنوردی زیادی مواجه خواهید شد که برای گذراندن ساعات خوش تعطیلات به این پارک سر زده اند. در کنار دیگر جاذبه های این مجموعه، ورزش کوهنوردی جزو پرطرفدارترین تفریحات آن است.

تصاویر پارک کوهسنگی مشهد

رستوران های کوهسنگی مشهد را امتحان کنید

یکی از ویژگی های مهم این مجموعه وجود رستوران ها، فست فود ها و البته دیزی معروف کوهسنگی است که طعم گشت و گذار در پارک کوهسنگی را دوچندان می کند. خوشبختانه پارک کوهسنگی مشهد انواع تنقلات خوشمزه مانند آش و عدسی، پشمک و انواع نوشیدنی گرم و سرد را در نقاط مختلف پارک به فروش می رساند. همچنین وجود رستوران ها و کافه های با کیفیت و جذابی که در این پارک وجود دارد. جذابیت پارک کوهسنگی را برای گذراندن ساعاتی طولانی بیشتر کرده است.

عکس پارک کوهسنگی مشهد

فاصله کوهسنگی مشهد تا حرم

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که زائرین مشهد مقدس دارند، انتخاب یک هتل با موقعیت جغرافیایی و دسترسی عالی است. احتمالا شما هم این تجربه را داشته اید که نزدیک ترین هتل به حرم امام رضا (ع) را انتخاب کرده اید و برای رفتن به دیگر مناطق تفریحی مشهد با مشکل مواجه شده اید.

خوشبختانه کوهسنگی جزو جاهایی است که فاصله زیادی تا حرم ندارد و اگر وسیله شخصی ندارید، می توانید با مترو یا تاکسی به راحتی از خیابان امام رضا به این مجموعه تفریحی بروید. در حالت عادی و بدون ترافیک معمولا کمتر از ۱۷ دقیقه زمان لازم دارید تا خود را از هتل های اطراف حرم به سمت پارک کوهسنگی برسانید.

در انتها پیشنهاد می کنیم برای پیاده روی و تفریح در این پارک زیبا و تاریخی، حتما دوربین عکاسی خود را همراه داشته باشید تا با ثبت تصاویر زیبا و به یادماندنی از این پارک خاطره خوش و جذابی در آلبوم سفر خود به مشهد به یادگار بگذارید. به یاد دشته باشید سفر به مشهد جذابیت های زیادی به همراه دارد؛ به همین منظور سعی کنید در طول سفر، تنها به دیدن این پارک جذاب بسنده نکنید و تا جای ممکن بازدید از دیگر جاهای تفریحی مشهد را در برنامه خود بگذارید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.