روستای اخلمد مشهد، بهشت گمشده مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
روستای اخلمد مشهد

روستای اخلمد مشهد یکی از جاذبه های بکر و دست نیافتنی در اطراف مشهد به شمار می رود. این روستای زیبا و جذاب با وجود طبیعتی بکر، مردمانی خوش رو و جاذبه های طبیعی بی نظیر به عنوان یکی از زیباترین روستاهای اطراف مشهد شناخته می شود. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد این روستای بکر و دیدنی بیشتر صحبت کنیم.

روستای اخلمد مشهد کجاست؟

روستای اخلمد مشهد یکی از دورترین روستاهایی است که از مشهد فاصله دارد. این روستا بیش از ۸۵ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. برای دسترسی آسان به این روستا تنها کافی است سوار اتومبیل شخصی خود شوید و به سمت شهرتاریخی چناران رانندگی کنید.

وقتی به چناران رسیدید باید این نکته را مدنظر داشته باشید که دیگر راهی تا اخلمد مشهد برای شما باقی نمانده و تنها کافی است با طی کردن ۲۵ کیلومتر دیگر به این روستای بکر و زیبا دست پیدا کنید.

روستای اخلمد کجاست

تاریخچه روستای اخلمد مشهد

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا این روستا به نام اخلمد نام گذاری شده است. در این خصوص شما را به خواندن تاریخچه پر رمز و راز این روستا دعوت می کنم.

در زمان های دور و در هنگام حمله اعراب به این منطقه مردم خراسان به این روستا پناه می بردند تا از لشگرکشی ها و کشتارهای اعراب جان سالم به در ببرند. خالد نام سردار عربی بود که تمام نیروها و سربازان خود را برای فتح خراسان جمع کرده بود. مردم  روستا با شنیدن صدای سربازان خالد بلند بلند فریاد خالد آمد، خالد آمد سرمی داند تا اینکه این نام به زبان مردم مشهد نشست و هنوز هم پس از گذشت سال های طولانی از این روستا به نام اخلمد و یا اخلومد نام می برند.

آب و هوای روستای اخلمد خراسان چگونه است؟

روستای اخلمد به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی از درختان تنومند و سرسبز و همچنین آبشارهای جذابی که در دل خود جای داده است از آب و هوای خوش و دلپذیری برخوردار است. این روستای خوش آب وهوا در بهار آب و هوای بهشتی دارد و در دیگر فصول سال از دمای متعادلی برخوردار است.

جاذبه های روستای احلمد مشهد کجاست

بهترین زمان برای گشت و گذار در روستای اخلومد مشهد

اگر برای گشت و گذار و تجربه حال و هوایی خوش به دنبال زمان مناسبی می گردید، پیشنهاد می کنم اردیبهشت ماه را برای سفر به این روستای حیرت انگیز خالی نگه دارید چرا که در این فصل از سال با زیباترین و حیرت انگیز ترین چهره این روستای سبز و دیدنی مواجه خواهید شد.

البته این روستا برای سفرهای تابستانه در حوالی شهریور ماه هم بسیار مناسب خواهد بود چرا که در این بازه زمانی حال و هوای اخلمد خنک همراه با نسیم پاییزه است و برای گشت و گذارهای آخر تعطیلات تابستان بسیار مناسب خواهد بود.

طبیعت اخلمد مشهد

این روزها پیدا کردن روستایی که ویژگی های یک نقطه ناب و سنتی را داشته باشد بسیار سخت است. باید توجه داشته باشید که روستای اخلمد دقیقا همان منطقه جذابی است که شما به دنبال آن می گردید. در این روستا باغ های میوه، آبشارها و تفریح های جذاب و بی نظیری را تجربه خواهید کرد که در عمرتان تجربه نکرده اید. برای آشنایی بیشتر با مناظر بی نظیر این روستا پیشنهاد می کنم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

آبشار اخلمد، طبیعی ترین جاذبه دیدنی روستا

جالب است بدانید روستای اخلمد به دلیل آبشارهای جذابی که دارد معروف شده اما رسیدن به هر کدام از این آبشارها کار چندان راحتی نیست چرا که در درجه اول فاصله این آبشارها تا خود روستا بیش از ۳ کیلومتر راه دارد و نکته دوم اینکه فاصله بین آبشار اول تا آبشار دوم را باید پیاده و از داخل  فضای آبشار بپیمایید پس قبل از هر چیز باید این نکته را مدنظر داشته باشید که برای لذت بردن از آبشارهای اخلمد باید لباس های اسپرت بپوشید و ترجیحا کفش های خود را از پا درآورید.

اولین آبشاری که از آن رد خواهید شد ۲۳ متر طول دارد. در اینجا تا آبشار  اخلمد بیش از ۱ کیلومتر مسافت را باید طی کنید پس از آن بالاخره به زیباترین آبشار اطراف مشهد رسیده اید. حالا زمانش رسیده تا از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید و تا آبشار سوم از مناظر طبیعی لذت ببرید.

آبشار اخلمد مشهد

سنگ نوردی در اخلمد، جذاب ترین تفریح در روستایی بهشتی

یکی از مهیج ترین تفریح هایی که تنها در روستای اخلمد می توان آن را تجربه کرد سنگ نوردی از کوه ها و دیواره های آهکی این روستاست. جنس دیوار بیشتر کوه های این روستا از آهک است و قدمت آن به دوران پیش از ژواسیک برمی گردد همچنین ارتفاع ۲۰۰ متری آن از سطح زمین موجب شده مردم زیادی این منطقه را برای سنگ نوردی انتخاب کنند و برای آخر هفته های هیجان انگیز خود راهی این روستا شوند.

تفریحات روستای اخلمد مشهد

دره اجنه، مرموز ترین جاذبه دیدنی روستای اخلمد مشهد

در ورودی روستای اخلمد با بند با شکوهی رو به رو خواهیم شد که با توجه به اتفاقات مشکوکی که در آن رخ داده به عنوان دره اجنه از آن نام می برند. این دره جذاب با پیج و خم های زیادی رو به روست و برای عبور از آن باید حتما نکات ایمنی را رعایت کرد. این دره زیبا هم مانند جنگل جیغ مشهد همیشه با شایعات فراوانی همراه بوده است.

دره اجنه مشهد

در انتها پیشنهاد می کنم اگر برای سفر به این نقطه جذاب هیجان زده هستید هر چه سریعتر برنامه ریزی کنید تا یک سفر پر از خاطره و دیدنی را تجربه کنید. همچنین اگر تجربه سفر به این منطقه دیدنی را دارید حتما تحربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
صبا021 (25 سپتامبر 2019)

برای سفر به روستای اخلمد به نظر شما فصل پاییز زمان خوبی است؟