جاهای دیدنی مسیر مشهد به گرگان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
فاصله مشهد تا گرگان

سفر به مشهد به عنوان پر طرفدار ترین شهر سیاحتی و زیارتی کشور برای مسافران ایرانی و حتی خارجی همیشه جذاب بوده و هست. بیشتر مسافرانی که قصد سفر به این شهر زیبا را دارند قصد دارند تا سریعترین راه را برای رسیدن به این شهر انتخاب کنند. به همین جهت با انتخاب سفر هوایی هر چه سریعتر خود را به مشهد می رسانند.

سفر زمینی به مشهد

گروه دیگری از مسافران به دلیل صرفه جویی و صرف هزینه پایین تر سفر زمینی و سفر با بهترین قطار تهران مشهد را انتخاب می کنند اما دسته سوم مسافران افرادی هستند که با انتخاب سفر با ماشین شخصی سعی بر این دارند تا با انتخاب جذاب ترین مسیر خود را به خراسان زیبا برسانند.

بهترین مسیر سفر از گرگان به مشهد با قطار

سفر با ماشین شخصی به مشهد از دو راه کویری و یا جاده های شمالی امکان پذیر است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید هم از سفر با ماشین شخصی لذت ببرید و هم سریعتر به مقصد برسید، حتما مسیر کویری را انتخاب خواهید کرد اما اگر شما آن دسته از مسافران سرحالی هستید که ترجیح می دهید با طولانی شدن مسیر سفری هیجان انگیز را تجربه کنید، پیشنهاد می کنم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید چرا که دراین مقاله قرار است تا در مورد جذاب ترین مسیر زمینی یعنی سفر از مسیر مشهد به گرگان با شما صحبت کنیم.

چرا مسیر گرگان به مشهد جذاب ترین راه رسیدن به شهر مشهد است؟

سفر از میان جنگل زیبای گلستان و تماشای چشمه سارهای طبیعی و درختان سرسبز و زیبا آرزوی هر مسافری است. چرا که علاوه بر یک سفر بی نظیر به بهترین نقطه از کشور مسیر جذاب و حیرت انگیزی را تا مقصد طی کرده اند.

طبق آمار سفرهای سالانه به مشهد، بیش از یک سوم مسافرانی که به مشهد سفر می کنند این مسیر رویایی را انتخاب می کنند. پس با این تفاسیر می توان متوجه این نکته شد که سفر جاده ای از شمال یکی از محبوب ترین راه ها برای رسیدن به مشهد به حساب می آید.

زیبلاترین مسیر از گرگان به مشهد

شهرهای بین راهی مسیر گرگان تا مشهد

برای رسیدن به شهر مشهد از استان گلستان باید بیش از۴۵۰ کیلومتر را با ماشین شخصی رانندگی کنیم. به همین جهت گذر مسیر از شهرهایی مانند آشخانه، بجنورد، شیروان، فاروج، قوچان و چناران برنامه اصلی سفر جاده ای از این مسیر خواهد بود.

جاده سنتو معروف ترین جاده شمال به مشهد

جاده سنتو اصلی ترین و زیبا ترین جاده شمالی کشور است که مسافران جاده ای را از استان گلستان به خراسان می رساند. طول سفر از این جاده زیبا و دیدنی به بیش از ۹ ساعت می رسد این در حالی است که مسافرانی که سفر با این مسیر را انتخاب کرده اند طول مسیر را به دلیل جذابیت های بی نظیری که دارد به عنوان بهترین لحظات سفر خود در نظر می گیرند.

شهرها و تفرجگاه های دیدنی در گرگان

دیدنی های بین راهی استان گلستان تا مشهد

مسیر استان گلستان تا مشهد به عنوان زیباترین مسیر جاده ای کشور جذابیت های فراوانی دارد که باعث شده بیش از نیمی از مسافران مشهد طولانی بودن سفر را بر لذت تماشای جذابیت های مسیر انتخاب کنند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با جاذبه های بین راهی بیشتر آشنا کنیم.

آشخانه، اولین شهر گذری پس از گلستان

آشخانه اولین شهری است که پس از حرکت از استان گلستان می توانید در آن توقفی کوتاه داشته باشید. این شهر زیبا با وجود جاهای تاریخی و دیدنی فراوانی که دارد می تواند تا ساعت ها سر مسافران خود را گرم کند اما پیشنهاد می کنم اگر قصد دارید هر چه زودتر به مقصد اصلی خود یعنی مشهد برسید، جذابیت های این شهر را به صورت خلاصه و در کمتر از ۲ ساعت تماشا کنید چرا که در طول مسیر هنوز هم شهرهای دیدنی و جذاب وجود دارد.

تپه قلعه خان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری

تپه قلعه خان یکی از معروف ترین و قدیمی ترین جاهای تاریخی آشخانه به حساب می آید که از زمان ساسانیان در روستای قاضی قرار گرفته است. برای تماشای این مکان جذاب و تاریخی بایستی ۲۵ کیلومتر تا روستای قاضی رانندگی کنید به همین خاطر پیشنهاد می کنم برای صرفع جویی در زمان از تماشای این منطقه دیدنی در آشخانه صرفه نظر کنید و به جای آن از چشمه خروشان آب معدنی مهمانک دیدن کنید و آبشار ۱۵ متری بیار آشخانه را تماشا کنید.

روستای بدرانلو، جاذبه ای در همسایگی آشخانه

در فاصله ای کمتر از ۳۰ دقیقه از آشخانه، روستایی به نام بدرانلو وجود دارد. این روستا طبیعت بکر و باورنکردنی دارد که تماشای آن هر مسافری را شگفت زده می کند. در این روستا چشمه آبگرم محلی به نام گرمه جو وجود دارد که بیشتر مسافران بین راهی را به سمت خود جذب می کند.

بش قارداش جاذبه ای دیدنی در نزدیکی بجنورد

بش قارداش نام یکی پارک های جنگلی زیبا و جذاب است که در هفت کیلومتری بجنورد قرار گرفته است. این پارک زیبا همیشه به عنوان استراحتگاه بین راهی مسافران مشهد مورد استفاده قرار می گیرد چرا که با وجود طبیعت زیبا و دست نخورده و همچنین با وجود بزرگترین چشمه آب معدنی شرق کشور در این پارک پاتوق جذابی را برای مسافران به وجود آورده است.

منطقه دیدنی بازخانه و پاقلعه

در فاصله ای کمتر از ۱۰ کیلومتر تا بجنورد یک منطقه دیدنی و تاریخی به نام بازخانه و پاقلعه وجود دارد. این منطقه سنتی با وجود ساختماهای کاه گلی و کوچه های قدیمی و تنگ و باریک شما را با صحنه هایی مواجه می کند که شاید هیچ زمان در عمر خود آن را مشاهده نکرده باشید. همچنین تماشای رودخانه زیبا و باصفای بازخانه می تواند خستگی تمام راه را از جان مسافران به در کند.

گشت و گذار در فاروج یا همان شهر آجیلی

شهر زیبای فاروج که به شهر آجیلی بیشتر معروف است به عنوان آخرین شهرهای زیبا و بین راهی منتهی به مشهد می تواند جذابیت مسیر مسافران را چندین برابر کند. اگر در مسیر خود به این شهر جذاب سر زدید حتما از آجیل و خشکبار تازه و خوشمزه این شهر خود را بی نصیب نگذارید. از جاذبه های دیدنی این شهر بی نظیر می توان به (تپه کل) و (به قربان) اشاره کرد.

آبشار اخلمد، زیبا ترین تفرجگاه در نزدیکی مشهد

یکی از ویژگی های سفر با اتومبیل شخصی به مشهد آن هم از جاده های شمالی، این است که هیچ زمان جاذبه های دیدنی و طبیعی بین راهی تمام نمی شود. آبشار اخلمد به عنوان آخرین جاذبه بین راهی در مشهد در ۱۰ کیلومتری روستای چناران قرار گرفته و تفرجگاه بی نظیری را برای ساکنین مشهد و مسافران بین راهی به وجود آورده است. این آبشار دیدنی به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای کشور طبیعت و منظره جذابی دارد و لحظاتی زیبا و پر از آرامش را برای تماشاگران خود به ارمغان می آورد.

جاهای دیدنی اخلمد مشهد

بهترین مسیر بین راهی برای استراحت

بیشتر افرادی که از شهرهایی مانند تبریز، تهران و یا قزوین قصد سفر به مشهد را دارند. در نظر دارند تا با استراحتی کوتاه در جنگل گلستان به ادامه راه فکر کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنم حتما چادر مسافرتی و تغذیه کافی همراه خود داشته باشید تا بتوانند لحظاتی خوش و دلپذیر را در حین استراحت در  جنگل پشت سر بگذارید.

علاوه بر استان گلستان، شهر بجنورد دومین شهری است که مسافران در حین سفر به مشهد آن را برای استراحت بین راهی انتخاب می کنند. این شهر بزرگ و زیبا با فراهم آوری انواع هتل، هتل آپارتمان و اقامتگاه های تمیز و مرتب برای استراحت های کوتاه بین جاده ای از مسافران پذیرایی خواهند کرد.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.