بهترین نوع اسپیکر برای مساجد و هیئت‌ها (تجهیزات صوتی مساجد چه چیزهایی است)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بلنگو برای مسجد
  • یکشنبه 23 جولای 2023
  • 2421
  • 0

مسجد یکی از پر استفاده‌ترین مکان‌هایی است که باید تجهیزات مناسبی هم داشته باشد. همه روزه در اکثر مساجد نماز برگزار می‌شود و برای مراسم‌ها، اعیاد و هیئت‌ها نیز از فضای داخلی و خارجی آن استفاده می‌شود. در همه این مراسم‌ها کیفیت صدا و تجهیزات صوتی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید به به آن توجه کنید. زیرا صدای بی‌کیفیت، مطلب را به مخاطبان نمی‌رساند و باعث آزار و اذیت گوش حاضرین می‌شود.

ما در این مطلب به بررسی تجهیزات صوتی مساجد و هیئت‌ها می‌پردازیم و آوازک را به عنوان شرکتی معتبر جهت خرید و نصب تجهیزات صوتی معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

 

بلندگو مناسب برای مسجد

بلندگو یکی از مهمترین تجهیزات سیستم صوتی مسجد به شمار می‌رود. بلندگوی یک مسجد بسته به سقف و اندازه آن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین برای انتخاب بهترین اسپیکر مسجد باید به پاسخ فرکانسی، کیفیت ساخت، بلندی صدا و قدرت توجه شود. به طور کلی برای سیستم صوتی مسجد و هئیت می‌توان چهار نوع بلندگو تهیه کرد که عبارت‌اند از:

  1. بلندگو شیپوری: این نوع بلندگوها معمولا در فضاهای بزرگ و باز مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند صدا را در فواصل طولانی منتقل کنند، زیرا پرتاب صدای فوق‌العاده خوبی دارند. از این رو بهترین گزینه برای پخش اذان به حساب می‌آیند. در ضمن برای جشن‌های مذهبی و هئیت‌های عزاداری بلندگوی شیپوری انتخاب بسیار معقولانه‌ای است، زیرا با داشتن چند عدد از آنها می‌توانید صدا را به گوش افراد بیشتری برسانید. این بلندگوها بر اساس قدرت و جنس بدنه اسپیکر به انواع مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. برای سیستم صوتی محوطه مسجد و هیئت‌ها بهتر است مدلی با قدرت پخش بالا انتخاب شود تا افراد بیشتری صدای اذان را بشنوند.
  2. اسپیکر اکتیو: بر خلاف فضای خارج مسجد، برای فضای داخل آن باید به فکر نوعی اسپیکر باشید که در حالی که صدا را با شدت خوبی پخش می‌کند، ولی باعث آزار و اذیت شنوندگان نشود و صدای زیاد آنها را آزار ندهد. انواع اسپیکر اکتیو برای فضای داخلی مساجد و هیئت‌ها مدل بسیار مناسبی به شمار می‌روند.

این اسپیکر دارای آمپلی فایر است و نیازی نیست که یک آمپلی فایر جداگانه تهیه کنید. از طریق دو کابل بلندگوی اکتیو می‌توانید از یکی برای صدا و از دیگری برای برق استفاده کنید. این اسپیکر امکانات زیادی مانند ورودی میکروفون، باند مجزا و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت باند اکتیو می‌توانید وارد سایت آوازک شوید و انواع اسپیکر قیمت مناسب را آنلاین خریداری کنید.

بلندگو پسیو
  1. اسپیکر پسیو: این مدل بلندگو برعکس مدل اکتیو است و به طور پیش فرض بر روی خود آمپلی فایر ندارد. بنابراین اگر هنگام خرید سیستم صوتی مسجد، بلندگوهای پسیو را تهیه کردید، باید یک آمپلی فایر مجزا هم خریداری کنید. اما در این صورت حتما دقت داشته باشید که آمپلی فایر برای بلندگوی شما مناسب باشد.

اسپیکرهای پسیو برند ZICO جزو مقرون به‌صرفه‌ترین و مرغوب‌ترین برندهای موجود محسوب می‌شوند. محصولات صوتی زیکو ساخت کشور کره جنوبی هستند و سه سال گارانتی دارند. در ضمن تا ۱۰ سال می‌توانید از خدمات پس از فروش زیکو استفاده کنید.

  1. بلندگو ستونی: بلندگو ستونی نیز در طراحی سیستم صوتی مسجد و هیئت‌ها گزینه خوبی محسوب می‌شوند. این نوع بلندگو در حیاط مسجد قرار می‌گیرد و از فضای اطراف به خوبی استفاده می‌کند. در ضمن با قرارگیری بر روی ستون، مشکلی برای رفت و آمد افراد به وجود نمی‌آورد.

آمپلی فایر برای مسجد                                  

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بلندگوهای پسیو آمپلی فایر ندارند. پس جهت داشتن سیستم صوتی خوب برای مسجد، باید یک آمپلی فایر خریداری کرد. این دستگاه به بلندگوها کمک می‌کند تا صدا را بهتر و واضح‌تر پخش کنند. به علاوه، آمپلی فایر جلوی فشار آمدن به بلندگو را می‌گیرد و عمر استفاده ازآنها را افزایش می‌دهد.

 

دستگاه اذان گوی مسجد

اگر به فکر تجهیز کردن مسجد و هیئت هستید، نباید از خرید اذان گوی با کیفیت غافل شوید. اذان گوها معمولا یک خروجی صدای قابل تنظیم دارند و می‌توانند به آمپلی فایرها نیز متصل شوند. این دستگاه، اذان صبح، بعد از ظهر و عصر را به طور خودکار پخش می‌کند. در ضمن برخی از اذان گوها مجهز به برنامه‌های مخصوص ماه مبارک رمضان و دعا‌های مفاتیج الجنان هستند و در این ماه به طور خودکار دعاهای مورد نظرتان را پخش می‌کنند. شما می‌توانید قیمت دستگاه اذان گو برای مساجد را در سایت آوازک بررسی کنید و در صورت تمایل، به طور آنلاین سفارش‌تان را ثبت کنید.

 

 

میکروفن برای مسجد

میکروفون یکی دیگر از مهمترین تجهیزات صوتی برای سیستم صوتی مسجد و هیئت است. برخی از مساجد روزانه برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌کنند و گاهی جشن و عزا نیز در آنها برپا می‌شود. در این برنامه‌ها روحانیون و مداحان از میکروفون استفاده می‌کنند و باید این میکروفون بسیار باکیفیت باشد. زیرا صدای واضح و شفاف تاثیر زیادی بر حس و حال مخاطبان دارد. میکروفون های سیمی و بی سیم دو نوع میکروفون ضروری و پر استفاده در مساجد به حساب می‌آیند:

  1. میکروفن های سیمی: کار با میکروفون های باسیم بسیار ساده است، زیرا این میکروفون‌ها احتیاجی به باتری ندارند و کابل‌های مورد نیاز آنها در اکثر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. گاهی اوقات مداحان ترجیح می‌دهند که در حین اجرا از این میکروفون استفاده کنند، زیرا در صورت بروز هر مشکلی میکروفون در اسرع وقت تعمیر می‌شود.
  2. میکروفن های بی سیم: اما میکروفن های بی‌سیم نیز مزیت‌های خاص خود را دارند و آزادی حرکت بیشتری به مداحان می‌دهند. یکی از دلایل استفاده از این میکروفون در سیستم های صوتی مساجد، عدم نیاز به کابل اضافی و عدم نگرانی از آسیب دیدن و قطع شدن سیم است. میکروفون های بی سیم کیفیت صدای خوبی دارند و برای کار با آنها نیازی نیست که مهارت خاصی داشته باشید. به علاوه، گاهی امام جماعت از میکروفون یقه‌ای استفاده می‌کند. این میکروفون‌ها کیفیت خوبی دارند و برای نگه داشتن آنها به پایه نیازی نیست.

پایه بلندگو و میکروفن مسجد

با اینکه بعضی از بلندگوهای ستونی به راحتی روی دیوار قرار می‌گیرند، ولی برخی دیگر را نمی‌توان بدون پایه در مکان مورد نظر نصب کرد. در نتیجه برای کاهش آسیب به بلندگو و ارائه کیفیت صدای بهتر، باید در کنار باند هیئتی به فکر پایه بلندگو هم باشید. از طرفی در مساجد و هیئت‌ها فرد روحانی یا مداح گاهی به مدت طولانی صحبت می‌کند، بنابراین در دست گرفتن میکروفون کار سختی است و تهیه یک پایه مناسب ضروری است. برخی از این پایه‌ها برای منبر تعبیه شده‌اند که به آنها میکروفون منبری یا بازویی گفته می‌شود.

 

نصب تجهیزات صوتی در مشهد توسط آوازک

از آنجایی که مشهد یکی از شهرهای زیبا و مهم ایران محسوب می‌شود، در تمامی سال گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند. مساجد نیز جزئی از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند که باید از کیفیت صوت خوبی برخودار باشند. آوازک یک شرکت معتبر در زمینه فروش تجهیزات صوتی به حساب می‌آید که پروژه‌های صوتی مساجد را در مشهد و سرتاسر ایران انجام داده است. کارشناسان این شرکت تخصص زیادی در نصب تجهیزات صوتی دارند.

از طرفی همانطور که عنوان شد، با فروش تجهیزاتی مانند زیکو، بهترین محصولات را با گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار شما قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۰۵۰ تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب این شرکت راهنمایی شوید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.