روستای زشک مشهد، کم جمعیت ترین روستای اطراف مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

منطقه خوش آب و هوای خراسان پر از مناطق بکر و جذاب طبیعی است که هر بازدید کننده ای را محصور خود می کند. ییلاقات هیجان انگیز اطراف مشهد نیز همیشه به عنوان یکی از جذابیت های سفر مشهد برای کسانی که با اتومبیل شخصی سفر کرده اند هیجان سفر را دو چندان می کند. یکی از روستاهای کم جمعیت، کوچک اما بکر اطراف مشهد روستای زشک مشهد نام دارد. این روستا برای کسانی که از زندگی شهری خسته شده اند و زندگی در روستا برایشان شبیه یک رویاست بسیار جذاب و هیجان انگیز است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از جاذبه های این روستای اطراف مشهد بیشتر برایتان صحبت کنیم.

آدرس روستای زشک مشهد

روستای زشک یکی از روستاهای جذاب و قدیمی شهر شاندیز به حساب می آید. اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی روستای زشک را روی نقشه پیدا کنیم، در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و به فاصله بسیار کمی از شهر مشهد روستای کوچک و سبز زشک قرار گرفته است.

جالب است بدانید این روستای همیشه سبز یکی از کم جمعیت ترین روستاهای خراسان است چرا که با وجود امکانات و شرایط خوبی که برای زندگی مردم در این روستا فراهم شده است، کمتر از سه هزار نفر در این روستا زندگی می کنند.

فاصله مشهد تا زشک

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای مردم مشهد و حتی مسافران در مورد این روستای جذاب پیش می آید این است که فاصله مشهد تا این روستا چقدر است و آیا می توان با گذراندن فاصله کوتاهی به این روستای هیجان انگیز سفر کرد.

برای حرکت از شهر مشهد تا روستای زشک راه های زیادی پیش رو داریم. در بهترین حالت ممکن کوتاه ترین مسیر از مشهد تا زشک یک ساعت و بیست دقیقه طول می کشد و شما با طی کردن مسیر  ۵۴ کیلومتری به سرعت به دل طبیعت خواهید رسید.

اما اگر از مسیرهای مستقیم دوری کنید و با سرعت کمتری به سمت روستای زشک حرکت کنید در بدترین حالت ممکن با طی کردن ۶۳ کیلومتر و پس از یک ساعت و نیم به روستا خواهید رسید.

قدمت روستای زشک

روستای زشک یکی از قدیمی ترین روستاهای اطراف مشهد است که در توابع شاندیز مشهد قرار گرفته است. این روستا همیشه یه عنوان یکی از دست نخورده ترین و بکر ترین روستاهای خراسان معروف است چرا که با ورود به این روستا احساس می کنید سوار ماشین زمان شده اید و حداقل به ۱۰۰ سال قبل سفر کرده اید.

رستوران های روستای زشک

جاذبه های گردشگری روستای زشک مشهد

یکی از مهم ترین ویژگی های روستای زشک مشهد باغ ها و آبشارهای زیبایی است که نمای جذابی به این روستا داده است. البته این ویژگی های منحصر به این روستا موجب شده تا خاک حاصل خیزی داشته باشد و انواع میوه هایی مانند گیلاس، زردآلو، آلبالو، گردو و هلو در این روستا کاشت و برداشت شود. همچنین پرورش طیور در این روستا حرف اول را می زند و از آن به عنوان یکی از مهم ترین شغل های مردم این روستا نام برده می شود.

به غیر از ویژگی های کلی که نگاه هر گردشگر را به خود جلب می کند. روستای زشک دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که باید از آن اطلاع کافی داشته باشید. در ادامه به مهم ترین و هیجان انگیز ترین ویژگی های روستای زشک می پردازیم.

  • قله شیرباد مشهد
  • چشمه فلفلی زشک
  • قله چمن
  • دره نهل

قله شیرباد مشهد، بام خراسان

قله شیرباد به عبارتی مرتفع ترین قله کوهستانی رشته کوه بینالود به حساب می آید. این قله ارتفاع سه هزار متری دارد و یکی از راه های صعود به آن عبور از روستای زشک است. البته یکی از مهم ترین و بزرگ ترین جاذبه های تفریحی مشهد در دل همین منطقه شیرباد قرار دارد و به نام پیست اسکی شیرباد مشهد معروف شده است. این پیست اسکی بزرگ ترین و مجهز ترین پیست در شرق کشور است و کسانی که به این ورزش علاقه دارند با ورود به روستای زشک خود را به این منطقه می رسانند.

تصویری از طبیعت روستای زشک مشهد

چشمه فلفلی زشک

بدون شک یکی از مهم ترین مسائلی که موجب می شود مردم راه خود را به سمت روستای زشک کج کنند. بازدید از چشمه فلفلی زشک است. این چشمه زیبا و خروشان دقیقا در ابتدای روستا قرار دارد و یکی از پر آب ترین چشمه آب های مشهد به حساب می آید. اسکان در کنار این چشمه یکی از جذاب ترین قسمت سفر به زشک به حساب می آید.

قله چمن روستای زشک یا همان قله زشک

اگر اهل کوهنوردی هستید و برای آخرهفته ها سفر به زشک را در برنامه خود قرار داده اید پیشنهاد می کنم از صبح خیلی زود به سمت این روستا حرکت کنید و برنامه کوهنوردی را در اولویت قرار دهید.

قله چمن یکی از قله های رشته کوه بینالود به حساب می آید و به دلیل شیب ملایمی که دارد هر هفته پر از کوهنوردهایی است که برای طی کردن مسیر سه هزار و پانصد متری به قله چمن آمده اند.

تصویری از خانه های روستای زشک

دره نهل زشک

یکی از دنج ترین مکان هایی که در کل روستا می توان آن را پیدا کرد دره ای به نام دره نهل است. این دره سرسبز محل رویش گیاهانی مانند بابونه و پونه است و به دلیل اینکه یکی از سرچشمه های زشک در آن قرار دارد هیچ وقت خالی از گردشگر نیست. دره نهل و چشمه فلفلی زشک از لحاظ جذابیت و زیبایی دو قطب گردشگری مهم این روستا به حساب می آیند و همیشه بازدید از این دو نقطه به گردشگران پیشنهاد می شود.

رستوران زشک مشهد

بشتر کسانی که به روستای زشک سفر می کنند برای صرف ناهار و یا شام جایی به غیر از رستوران پدیده شاندیز را انتخاب نمی کنند. چرا که فاصله این روستا تا پدیده شاندیز با ماشین کمتر از ۱۵ دقیقه است و به دلیل اعتبار و شهرت این رستوران کمتر کسی می تواند از آن بگذرد. اما بد نیست بدانید در این روستای سبز و جذاب رستوران ها و چایخانه های خوبی وجود دارد تا شما بتوانید در دل روستا زمان بیشتری را بگذرانید و از آن جا دل نکنید.

اگر در روستای زشک به دنبال رستوران و چایخانه هستید پیشنهاد می کنم به ابردره روستا سری بزنید و از خدمات رفاهی این قسمت که ویژه مسافران است استفاده کنید.

روستای زشک در زمستان

تله کابین زشک مشهد یکی از مکان های تفریحی زشک مشهد

یکی از جدید ترین جاذبه های گردشگری روستای زیبای زشک که برای تفریح گردشگران بسیار مناسب است تله کابین های جذابی است که به تازگی به این روستا اضافه شده است. به جرات می توان گفت از زمان افتتاح این تله کابین ها به عنوان یک تفریح هیجان انگیز تعداد گردشگرانی که به زشک سفر می کنند چندین برابر شده است. البته باید در نظر داشته باشیم که تله کابین های مجهز و جذاب زشک به عنوان بهترین و بزرگ ترین پروژه تله کابین های شرق کشور محسوب می شود و روزانه بیش از ۳ هزار نفر را سوار می کند.

روستای زشک به عنوان یکی از روستاهای اطراف مشهد همیشه طرفداران زیادی دارد و مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. حالا نوبت شماست تا از تجربه سفر خود به این روستای هیجان انگیز برای ما صحبت کنید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.