روستای آبگرم مشهد، دشت هایی چه فراخ، کوه هایی چه بلند

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
روستای آبگرم مشهد

در دنیای ماشینی امروز کمتر کسی در مورد زندگی و سفر در روستاها فکر می کنند. اما من فکر می کنم کسانی که این دیدگاه را دارند حتی یکبار هم غرق در جذابیت زندگی روستایی نشده اند. سفر در روستا ما را از تمام دغدغه های زندگی شهری دور می کند و آرامش خاطری را برایمان به ارمغان می آورد تا به دنیا به چشم یک مسافرت هیجان انگیز نگاه کنیم و تجربه فرصت ها را از خود نگیریم. در این مقاله همراه ما باشید تا کمی از تجربه سفر به یکی از بکر ترین جاهای دیدنی مشهد یعنی روستای آبگرم مشهد گپ و گفت داشته باشیم.

روستای آبگرم مشهد کجاست؟

وقتی در مورد روستای آبگرم مشهد در گوگل جست و کردم و موقعیت مکانی خودم را نسبت به این روستا بررسی کردم متوجه فاصله به نسبت طولانی این روستا تا شهر شدم. فاصله کوتاهی بین انتخاب سفر به این روستا تا نادیده گرفتن این نقطه بکر خراسان وجود داشت اما زمانی که به تصاویر جذاب نقاط مختلف روستای آبگرم دقت کردم دیگر جای هیچ دو دلی برایم باقی نماند.

نمایی از روستای آبگرم مشهد

فاصله مشهد تا روستای آبگرم چقدر است؟

روستای آبگرم مشهد بیش از ۱۵۰ کیلومتر تا مشهد فاصله دارد. این مقدار مسافت با ماشین شخصی حدودا دو ساعت طول می کشد اما ارزشش را دارد.

برای زودتر رسیدن به این نقطه بهشتی از این راه میان بر راهنمایی بگیرید:

همین که خود را به سمت پل امام حسین مشهد برسانید به راحتی جاده کلات را پیش بگیرید. از جاده کلات ۷۰ کیلومتر اولیه را پیش بگیرید تا کم کم تابلوی روستای آبگرم مشهد را مشاهده کنید. پس از دیدن تابلو دیگر نفس عمیقی بکشید چرا که از اینجا به بعد تنها باید دنده ماشین را کم کنید و از پنجره با مناظر منحصر به فرد و جذابی که تا به حال به عمر خود ندیده اید ارتباط برقرار کنید.

جاهای دیدنی روستای آبگرم مشهد کجاست؟

روستای آبگرم دقیقا از آنجایی شروع می شود که تابلویی سبز رنگ، با پیکان سفید روستای آبگرم را نشان می دهد. از این نقطه به بعد رسما به مقصد جذاب روستای آبگرم رسیده اید و زمانش فرا رسیده تا سفرنامه روستای آبگرم را در خاطر خود حفظ کنید.

بام مشهد در پاییز

همین که مسیر خود را به داخل روستا کج می کنید با راه های متفاوتی رو به خواهید شد. به نظر من بهترین انتخاب پس از رسیدن به ابتدای روستا صرف صبحانه است. چرا که هم خستگی مسیر از تنتان در خواهد رفت و هم می توانید با مردم روستا کمی ارتباط بگیرید و از جاذبه های این روستا اطلاعات کسب کنید. اما اگر دوست دارید حتی صبحانه را در یکی از خاص ترین نقاط آبگرم صرف کنید خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

کاخ خورشید نادر شاه

کاخ خورشید نادر شاه یکی از جاذبه های گردشگری روستای آبگرم مشهد است که قلب این روستا را درخشان نگه داشته است. کاخ خورشید تنها یادگار نادرشاه در خراسان است. اما یادگاری ارزشمند که نشانگر تاریخ دریافت غنائم دوره افشاریه را یادآور می شود.

بازدید از کاخ خورشید برای من جالب بود چرا که هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم که شاه های ایران، کاخ هایی را تنها برای حفظ جواهرات و غنائم جنگی خود آماده کرده باشند.

آبشار آبگرم کجاست؟

آبشار آبگرم به چشم من ویژه ترین جای دیدنی این روستا است. بسیاری از گردشگران هم تنها به خاطر همین آبشار از شهرها و نقاط گوناگون کشور به آبگرم می آیند. به نظر من پس از رسیدن به روستا از دوراهی سمت راست راه آبشار را پیش بگیرید تا ساعت ها آرامش عمیق را در دره ای که به آبگرم معروف است تجربه کنید.

آبشار آبگرم روستای آّبگرم مشهد

آبشار آبگرم به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای مشهد، در دره ای قرار دارد که وقتی وارد آن می شوید حس و حال فراغت از حال دنیا را به خوبی درک خواهید کرد. پیشنهاد می کنم پس از وارد شدن به این دره با خاموش کردن گوشی موبایل و در آوردن ساعت مچی خود حس و حال تازه ای را برای خود رقم بزنید.

بهترین زمان برای سفر به روستای آبگرم مشهد

سفر یک روزه به روستاهای اطراف مشهد در هر چهار فصل سال هیجان خاصی دارد اما اگر از من می شنوید برای سفر در روستای آبگرم مشهد اردیبهشت ماه بهترین زمان است. به نظر من اردیبهشت ماه، فصل خودنمایی طبیعت بکر و جذاب روستاها به شمار می آید. در این ماه باید هر روزش را زندگی کرد. اصلا من فکر می کنم باید تمام مرخصی های کارمندی در سال را نگه داریم و کل اردیبهشت ماه را در روستاهای اطراف مشهد زندگی کنیم، نظر شما چیست؟

بهترین محل اقامت در روستای آبگرم مشهد

متاسفانه در این روستا محلی برای اقامت شبانه وجود ندارد. اما این تمام داستان نیست چرا که شمردن ستاره ها از دل روستای سبزی که در تاریکی شب هم می درخشد، ارزش گذراندن صبح تا شبی در طبیعت را دارد. نظر شما چیست؟

اگر قصد دارید شب را در روستا بگذرانید، حتما پتو و بالش همراه داشته باشید چرا که در فاصله نزدیک به آبشار هوا خنک تر است.

محل اقامت در روستای آبگرم مشهد

در روستای آبگرم مشهد چی بخوریم؟

روستای آبگرم به دلیل بافت سنتی و قدیمی که دارد هنوز امکانات و خدمات کافی را برای گردشگران آماده نکرده است. در این روستا کم پیش می آید که رستوران یا غرفه ای پیدا کنید و غذاهای لذیذ روستا را امتحان کنید. اما پیشنهاد می کنم نان های محلی این روستا را به عنوان سوغات برای عزیزانتان بخرید چرا که طعم لذیذ نان هایی که در این روستا طبخ می شود مسافران را مست می کند.

وقتی در مورد جاهای تفریحی و امکانات رفاهی رستوران تو گوگل جست وجو کردم، به این نتیجه رسیدم که برای وعده های غذایی باید خودم دست به کار بشوم و وسائل پیک نیک و جمع جور کنم. اما قبل از دوراهی آبشار یه غذاپزی کوچک پیدا کردیم که غذاهای محلی مثل آبگوشت اشکنه و آش جوشواره و به لذیذ ترین شکل ممکن سرو می کنه.

نمای روستایی روستای آّبگرم مشهد

و در آخر تنها خاطره می ماند

بعد از گذراندن بهترین لحظات سفر خود به روستای آبگرم، فرصت خوبی است تا کمی دست به قلم شوید و با تصویر سازی از لحظات خوش سفر دیگران را از تجربه نگاری خود با خبر کنید. همین حالا و در قسمت نظرات مقاله های مشهد مگ خاطرات خوش تجربه سفر خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.