اقامتگاه بوم گردی اطراف مشهد؛ بهترین اقامتگاه‌ها برای لمس فرهنگ بومی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
اقامتگاه های بوم گردی

یکی از مهم‌ترین مواردی که پش از هر سفر باید در چک لیست خود خط بزنید، محل اقامت است. شهر مشهد به عنوان یکی از کلان‌شهرهای ایران، با تعداد زیاد هتل و مسافرخانه جای نگرانی برای اقامت شما باقی نمی‌گذارد. اما اگر هدف شما از سفر به مشهد علاوه‌بر زیارت، آشنایی با جاهای بکر و زیبا نیز است و از حضور در مکان‌های بومی و خانه‌های روتایی لذت می‌برید، به شما ماندن در اقامتگاه بوم گردی را پیشنهاد می‌کنیم. اقامتگاه‌های بوم گردی خانه‌هایی به سبک بومی هستند که به مسافران جایی برای ماندن اجاره می‌دهند. اقامت در این مکان‌ها باعث می‌شود که سفر به مشهد بیش از دسگر سفرهای گذشته در ذهن شما ماندگار شود. در این مطلب با بهترین اقامتگاه‌های نزدیک شهر مشهد آشنا شوید و برای اقامت خود در سفر پیش رو برنامه‌ریزی کنید.

اقامتگاه بوم گردی آقاجان؛ شب‌مانی در بهشت فرامش شده نیشابور

بوژان را بهشت فراموش شده شهر نیشابور می‌دانند. منطقه‌ای ییلاقی که به دشت‌های زیبا معروف است و در هر فصل زیبایی شگفت‌انگیزی را پیش چشم مسافران به نمایش درمی‌آورد. علاوه‌بر زیبایی و جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار بوژان، این روستا را به حفظ آداب و رسوب بومی و میهمان نوازی نیز می‌شناسند.

اقامتگاه بوم گردی آقاجان نیز یکی از مکان‌های اقامتی این روستا است که اتاق‌هایی با چیدمان بومی و سرشار از حس زندگی روستایی را به مسافران اجاره می‌دهد. این اقامتگاه در روستای بوژان ۶ سوییت مجزا دارد. نمای آجری و استفاده از المان‌های روستایی مانند چراغ گرد سوز و تخت چوبی باعث شده تا احساس صفا و صمیمیت مردم روستا به این فضا نیز منتقل شود.

سطح قیمتی این اقامتگاه متوسط و برابر با ارزان‌ترین هتل‌های مشهد است. همچنین از بوژان تا مرکز شهر مشهد باید حدود ۱ ساعت و نیم رانندگی کنید.

اقامتگاه بوم گردی آقاجان خراسان

اقامتگاه بوم گردی ماژان؛ اقامت در خانه ۱۲۰ ساله

اگر به دنبال یک اقامتگاه زیبا هستید که به شهر نزدیک‌تر باشد، اقامتگاه بوم گردی ماژان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. ماژان در روستای سرخه حصار از توابع شاندیز واقع شده است. تنها شنیدن نام شاندیز کافی است تا از زیبایی چشم‌انداز و طبیعت اطراف این اقامتگاه مطمئن شوید و چمدان سفر ببندید.

اقامتگاه بوم گردی ماژان در یک عمارت روستایی با عمر ۱۲۰ سال قرار دارد. در حقیقت قرار است چند شب را در بخشی از تاریخ این منطقه با معماری سنتی و زیبا سپری کنید. البته نوسازی‌های انجام شده در این خانه نیز توانسته زیبایی آن را چندبرابر و آن را به یک اقامتگاه دلنشین تبدیل کند. این اقامتگاه داراری ۶ وحد مستقل است و ظرفیت پذیرایی از ۳۵ نفر را دارد. فاصله اقامتگاه تا حرم مطهر حدود ۵۰ دقیقه و تا بهترین پارک‌های مشهد مانند وکیل آباد و یا شاندیز حدود ۲۵ دقیقه است.

اقامتگاه بوم گردی ماژان مشهد

اقامتگاه سنتی عمارت سلیمان؛ عمارت قدیمی تازه تاسیس!

طرقبه را می‌توان یکی از سرسبزترین روستاهای مشهد و از محبوب‌ترین مناطق ییلاقی نزد مشهدی‌ها دانست. منطقه‌ای با آب و هوای دلپذیر و طبیعت زیبا که اقامت در آن به دلیل نزدیک بودن به شهر مشهد یکی از اولویت‌های مسافران است. اگر قصد ماندن در این منطقه را دارید، اقامتگاه سنتی عمارت سلیمان پیشنهاد ما به شما است.

این اقامتگاه بوم گردی یک خانه با سن ۸۰ سال است که در سال ۹۸ مورد مرمت قرار گرفته و حالا می‌تواند با ۲ اتاق مجزا پذیرای ۱۵ گردشگر به صورت همزمان باشد. حیاط زیبای این عمارت به همراه ساختمان زیبا و شیشه‌های رنگی، حس و حال زندگی روستایی را برای شما تداعی می‌کند و لحظاتی خاطره انگیز از سفر خود خواهید ساخت.

فاصله این اقامتگاه تا مرکز شهر مشهد در روزهای غیر تعطیل و ساعات خلوت روز حدود ۳۰ دقیقه است.

اقامتگاه بوم گردی عمارت سلیمان طرقبه

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم؛ اقامتگاهی با چشم‌انداز کهکشان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که اقامتگاه‌های بوم گردی را از دیگر اقامتگاه‌ها متمایز می‌کند، استفاده نکردن از المان‌های مدرن است. اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم این ویژگی را به درستی و دقت رعایت کرده است. در اتاق‌های این عمارت خبری از تخت و میز نیست و به جای آن به یک فضای گرم و کرسی و لحاف روبرو هستید.

اقامتگاه جاده ابریشم در روستای درخت سپیدار در شهر بینالود واقع شده و از نیشابور ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. بنای این اقامتگاه بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد اما در سال ۹۴ مورد بازسازس قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین اقامتگاه‌های مشهد شناخته می‌شود. در جاده ابریشم می‌توانید به سادگی حس زندگی در روستا را تجربه کنید.

اتاق سنتی، غذاهای محلی و آب و هوای عالی می‌تواند سفر شما را به یک سفر هبجان انگیز تبدیل کند. حیاط این اقامتگاه هنگام شب میبان شماست تا با تماشای دنیایی از ستارگان، زیبایی آسمان شب در خراسان را نیز به خوبی ببینید.

فاصله این اقامتگاه تا مرکز شهر مشهد مقدس حدود ۵۰ دقیقه و تا مرکز شهر نیشابور حدود ۴۰ دقیقه است. بنابراین می‌توانید هردو این شهرها را به خوبی بگردید و یک مشهدگردی متفاوت را تجربه کنید.

اقامتگاه بوم گردی جاده ابریشم مشهد

اقامتگاه‌های بوم گردی مشهد؛ نمادی از زندگی در فرهنگ خونگرم روستایی

موارد گفته شده بهترین اقامتگاه‌های اطراف شهر مشهد بودندو با این حال اطراف مشهد و به ویژه شهر نیشابور پر از این دست اقامتگاه‌ها با ویژگی‌های مختلف است. بنابراین می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی را انتخاب کنید. انتخاب بوم گردی به جای هتل باعث می‌شود تا لحظه‌های اتراحت در اتاق و اقامت نیز در شمار بهترین لحظات شما از سفر قرار بگیرد. شما تا به حال تجربه اقامت در بوم گردی را داشته‌اید؟ ما در مشهد مگ منتظر شنیدن نظرات و تجربه‌های سفر شما هستیم.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.