جاهای دیدنی مشهد در تابستان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مشهد، این شهر زیبای خراسانی در شرق کشور، جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و شاید عجیب نیست اگر این همه طرفدار دارد. برای هر فصل مشهد می توان جاذبه های دیدنی منحصر به فصل معرفی کرد و در این مقاله هم قصد همین کار را داریم. در ادامه با معرفی جاهای دیدنی مشهد در تابستان با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی مشهد کجا خوبه؟

خب، اگر این سوال برای شا هم پیش آمده است، باید بگوییم که همه جای مشهد دیدنی است، حتی کوچه و خیابان هایش! اما اینکه کجاهای مشهد دیدنی تر است، باید اول به یک سوال دیگر پاسخ داد؛ در چه فصلی از سال به مشهد سفر خواهید کرد؟

جاهای دیدنی مشهد کجا خوبه؟

برای مثال اگر در فصل زمستان به مشهد سفر می کنید باید بیشتر جاذبه های درون شهری و یا تفریحات زمستانی را مد نظر قرار دهید. اگر در بهار و تابستان قصد سفر به مشهد را دارید، طبیعت گردی مشهد حال و هوای دیگری دارد. در ادامه با معرفی بهترین مکان های دیدنی مشهد در تابستان با ما همراه باشید.

مکان های دیدنی مشهد در تابستان

کم کم در راه رسیدن به فصل تابستان و گرمای پر شور و هیجان تابستانی هستیم. تعداد مسافران تابستانی به مقصد مشهد هم درحال افزایش است، اما در تابستان مشهد کجاها برویم؟ شاندیز، طرقبه، پارک ملت، کوهسنگی، پارک های آبی، آرامگاه فردوسی یا فقط به همان حرم امام اکتفا کنیم؟

پاسخ سوال شما پیش ماست! به خواندن مقاله ادامه دهید!

روستای زشک مشهد، بهترین جاذبه طبیعی مشهد

روستای زشک در مشهد یکی از سرسبزترین روستاهای اطراف مشهد است که در امتداد رشته کوه های بینالود قرار دارد و در نزدیکی سرچشمه رود دره شاندیز واقع شده است. روستای زشک آب و هوای فرح بخشی دارد و با داشتن باغ و طبیعتی سرسبز، یکی از بهترین مکان هایی است که در تابستان باید از آن دیدن کنید.

روستای زشک مشهد

خوشبختانه در روستای زشک سرچشمه های بسیار و آب مناسبی برای کشاورزی وجود دارد. به همین دلیل انواع محصولات باغی مانند گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو در این منطقه کشت می شود. زشک همچنین رستوران های سنتی بسیاری نیز دارد و اگر به آن سفر کردید حتما نان محلی مخصوصشان را نیز امتحان کنید.

نقشه روستای زشک مشهد، فاصله مشهد تا زشک

روستای زشک در فاصله ۲۰ کیلومتری مشهد قرار دارد و مسیر دسترسی نسبتا مناسبی برای افراد دارد. حتی اگر تابحال به این منطقه سفر نکرده اید و برای اولین بار به سمت روستای زشک می روید، به راحتی با استفاده از نقسه می توانید خودتان را به روستای زشک برسانید. در ادامه نقشه روستای زشک مشهد را هم برای شما آورده ایم.

بند گلستان مشهد کجاست؟ تصاویر بند گلستان مشهد

اگر به دنبال زیباترین گردشگاه مشهد در تابستان هستید، باید منطقه گردشگری بند گلستان را به شما معرفی کنیم. البته این نام کمی غلط انداز است و ممکن است فکر کنید در مورد استان گلستان صحبت می کنیم! اما اصلا اینطور نیست! بندگلستان منطقه بسیار سرسبز و زیبایی در مشهد است که بخاطر زیبایی و سرسبزی اش و البته شباهتی که به استان گلستان دارد، بند گلستان نامیده شده است.

بند گلستان مشهد کجاست

بند گلستان یک بنای آجری و البته بسیار هم تاریخی است که در ابتدای دره زیبای طرقبه ساخته شده است و در فاصله ۴ کیلومتری شهر قرار دارد. بند گلستان در دوره تیموریان ساخته شده است و در تمام سال های اخیر مورد بازسازی و بازیابی بوده.

در منطقه بند گلستان یک دریاچه زیبا نیز به وجود آمده و از بهترین مناطقی است که در تابستان می توانید از آن دیدنی نماید. فصل تابستان و بهار بهترین زمان هایی هستند که می تواند از بند گلستان مشهد دیدار کنید.

روستایی ییلاق عنبران مشهد+رستوران چهارفصل عنبران مشهد

اگر با معنی واژه عنبر آشنایی داشته باشید، حتما می توانید علت انتخاب نام عنبران برای این منطقه را حس بزنید. روستای عنبران یکی از آن جاهایی است که هر کسی در زندگی اش یکبار از آن دیدن کند. منظار سرسبز و پوشش گیاهی عالی، آب و هوایی بسیار مطبوع، درختان میوه بسیار که در فصل بهار با شکوفه هایی رنگارنگ به پیشباز بهار می روند و بسیاری از جاذبه های طبیعی، همه از دلایل سفر شما به روستای ییلاقی عنبران مشهد هستند.

روستای عنبران مشهد

در مسیر سفرتان به روستای عنبران مشهد نیز سور و سات تفریح برقرار است. در مسیر جاده منتهی به عنبران مشهد انواع فروشگاه های مختلف محلی وجود دارد تا با غذاها و خوراکی های محلی از شما پذیرایی کنند.

سرزمین موج های آبی، معروفترین تفریح آبی مشهد

از دوران کودکی، همشه فصل تابستان را با دوره آب بازی و شور و نشاط کودکانه به یاد می آوریم. سرزمین موج های آبی از اولین پارک های آبی بود که در مشهد احداث شد و به بهره برداری رسید. همچنین بزرگترین پارک آبی خاورمیانه نیز هست و امکانات بسیار مناسبی را در اختیار علاقمندان به تفریحات آبی قرار می دهد.

سرزمین موج های آبی مشهد

یکی از بهترین تفریحاتی که در تابستان مشهد می توانید پیدا کنید همین پارک آبی مشهد است! بعد از زیارت در بارگاه حرم مطهر امام هشتم، اگر به فکر تجربه آب تنی همراه با هیجان و خنک کردن بدنتان در فصل تابستان هستید، بهترین پیشنهاد ما به شما رفتن به سرزمین موج های آبی است.

آبشار آبگرم مشهد

تابحال درمورد چشمه هیا آبگرم شنیده اید، اینبار می خواهیم برای شما از آبشار آبگرم صحبت کنیم! آبشار آبگرم مشهد در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد و در فاصله ۷۵ کیومتری مشهد واقع شده است. این آبشار را بیشتر با روستای کلات می شناسند.

البته تمام این مسیر ۷۵ کیلومتری را نمی توانید با خودرو سفر کنید و بخشی از راه قابل استفاده با خودروها نیست. در حدود ۳۰ دقیقه از راه رسیدن به آبشار آبگرم را باید پیاده روی کنید.

آبشار آبگرم مشهد

البته انتظار چشمه آب داغ و جوشان نداشته باشید! به دلیل نزدیکی دمای آب این آبشار به ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد، نام آن را آبشار آبگرم گذاشته اند و البته دمای بسیار مناسبی برای آب تنی است.

گنبد هارونیه، هارونیه مشهد کجاست؟

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در تابستان که حتما باید از آن دیدن کنید، گنبد هارونیه مشهد است. این بنا تنها اثر بجا مانده از تمدن قدیمی توس در مشهد است. این بنای آجری در سال های اخیر بسیار مورد توجه و بازسازی بوده است و به همت انجمن آثار ملی و میراث فرهنگی خراسان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

گنبد هارونیه نمادی از زیبایی تاریخ کهن توس در مشهد است و واقعا دیدنی است. از دیدن عظمت این بنا حتما به وجد خواهید آمد. تزئینات خارجی آن منحصر به قاب های عمودی و ستون نما های طرفین ورودی می باشد که آن را در لیست دیدنی ترین های مشهد قرار داده است.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، پدر زبان پارسی ایران!

نوبتی هم که باشد، باید کم کم به دیدار از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی می رسیدیم. آرامگاه فردوسی در فاصله ۲۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد و سبک معماری ساختمان آن طرحی هخامنشی دارد و آرامگاه کوروش کبیر را به ذهن شما می آورد.

آرامگاه فردوسی مشهد

در نمای بیرونی این بنا تزئینات ستون ها و سرستون ها معماری هخامنشی دارند و تعدادی از اشعار فردوسی بر آنها حک شده است. در نمای داخلی هم، اگر با سبک معماری اشکانی آشنایی داشته باشید، متوجه نزدیکی ساخت و معماری بنا با دوره اشکانیان خواهید شد.

۲۰ ستون مرمری، ۸ ستون در بخش فوقانی و تزئینات بسیار زیبایی در این آرامگاه وجود دارد که تجلی فرهنگ و تاریخ ایران کهن است. در بخش هایی از این بنا نیز شاهد روایت های فریدون صدیقی هستیم، که شاهنامه را به روایت کشیده است.

معین زمانی

کارشناس ارشد آمار ریاضی دارم و متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم. کارم رو با تولید محتوا آغاز کردم و پس از پایان تحصیلات، فعالیت ام رو به صورت جدی در حوزه سئو آغاز کردم. در کنار اساتید بزرگ و سرشناس سئوی کشور تجارب و آموخته های ارزشمندی به دست آوردم. و امروز خوشحالم که به معنای واقعی عاشق کارم هستم!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.