راهنمای انتخاب باتری مناسب برای خودرو خود

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
  • چهارشنبه 20 سپتامبر 2023
  • 2031
  • 0

همه ما می ‌دانیم که باتری اتومبیل عمر مفید مشخصی داشته و پس از آن شما باید یک باتری جدید برای خودروی خود خریداری کنید. در این مطلب کارشناسان ما در باتری بزرگمهر راهنمای انتخاب باتری مناسب برای خودرو را در اختیار شما قرار داده ‌اند. مسلماً اگر شما بتوانید یک باتری باکیفیت از برند‌ های معتبر خریداری کنید هم توانسته ‌اید یک باتری با طول عمر مفید طولانی‌ در اختیار داشته باشید و هم مطمئن خواهید بود که در جاده و در حین سفر این باتری باعث از کار افتادن خودرو نخواهد شد. پس ادامه مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

نکات مهم برای انتخاب باتری مناسب خودرو

شاید تا به حال چنین تجربه ‌ای را داشته‌ اید که در حین سفر ماشین از کار افتاده و دیگر روشن نمی ‌شود. در این زمان وقتی با امداد خودرو تماس می ‌گیرید ممکن است کارشناسان بعد از بررسی خودرو به این نتیجه برسند که باتری خودروی شما از کار افتاده و نیاز دارید که یک باتری جدید برای آن استفاده کنید. اکنون از کجا می ‌توانید مطمئن شوید که کارشناسان مربوطه از باتری مناسب و با کیفیت برای شما استفاده می ‌کنند؟ در این زمان است که شما باید نکات مهم برای انتخاب باتری مناسب خودرو را بدانید تا مطمئن شوید که تعمیرکار و یا نیرو ‌های مربوط به امداد خودرو یک باتری باکیفیت را برای اتومبیل شما نصب می ‌کنند:

بررسی آمپر باتری ماشین

اگر ظرفیت باتری بسیار پایین باشد این نشان می ‌دهد که باتری شما زودتر از حد معمول عمر مفید خود را از دست خواهد داد و شما باید آن را عوض کنید. اما از سوی دیگر اگر ظرفیت باتری از حد معمول بیشتر شد شما باید هزینه بیشتری را بپردازید در صورتی که اصلاً ضرورتی برای چنین کاری وجود ندارد. همچنین زیاد بودن آمپر ماشین خطر آتش سوزی را بالا می ‌برد. پس بهترین کار این است که دفترچه راهنمای اتومبیل خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که برای خودروی شما چه باتری با چه ظرفیتی مناسب است و سپس برای خرید اقدام نمایید.

بررسی طول عمر باتری ماشین

توجه داشته باشید که اگر به سراغ باتری ‌های ارزان قیمت بروید این نشان می ‌دهد که باتری از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و خیلی زود از کار می ‌افتد. باتری‌ هایی که از برند ‌های معتبر هستند هم طول عمر مفید بیشتری دارند و هم قیمت آن ‌ها بالاتر خواهد بود. البته صرفاً نمی ‌توان به این موضوع اکتفا کرد که قیمت بالای باتری نشان دهنده طول عمر بیشتر آن است. به همین دلیل اکیداً توصیه می‌ کنیم که ابتدا برند ‌های معتبر و شناخته شده را انتخاب کرده و سپس به سراغ قیمت بروید.

مقایسه باتری جدید با باتری قدیم

قبل از اینکه باتری قدیمی را دور بیندازید باتری جدید را از نظر شکل، اندازه و پیکربندی با باتری قبلی مقایسه کرده و در صورتی که متوجه شدید تطابقی در این موارد بین دو باطری وجود ندارد از خرید آن باتری صرف نظر کنید.

کمک گرفتن از نمایندگی‌ های معتبر برای خرید باتری

حتماً به سراغ نمایندگی ‌ها و مراکز معتبر بروید. برای مثال اگر در مشهد هستید می ‌توانید با امداد باتری بزرگمهر تماس بگیرید تا هم یک باتری با کیفیت و اصل برای شما انتخاب شده و هم نصب باتری در مشهد توسط کارشناسان ما در سریع‌ ترین زمان ممکن و حتی در صورتی که مسافر هستید و در جاده گیر افتاده ‌اید انجام شود.
نمایندگی ‌ها نه تنها در اولین زمان به شما پاسخ خواهند داد بلکه گارانتی را نیز برای باتری در نظر می ‌گیرند تا در صورتی که عمر باتری زودتر از موعد به پایان رسید شما بتوانید بدون هیچ هزینه ‌ای یک باتری رایگان به صورت جایگزین دریافت نمایید.

شرایط تعمیر و نگهداری باتری

اگر برای خرید باتری خودرو اقدام کنید فروشنده به شما می ‌گوید که باتری‌ ها به دو دسته اتمی و اسیدی تقسیم می‌شوند. باتری اسیدی به تدریج و به مرور زمان خراب می ‌شود. اما باتری ‌های اتمی به صورت ناگهانی از کار خواهند افتاد. البته باتری ‌های اتمی یکی برتری دارند که باعث شده است در سال ‌های اخیر میزان استقبال از این باتری ‌ها بالاتر برود. چون باتری‌ های اتمی نیاز به نگهداری خاصی نداشته و تنوع و کیفیت آن‌ ها بالاتر از باتری ‌های اسیدی است، به همین دلیل ترجیحاً از این قبیل باتری ‌ها برای اتومبیل استفاده می ‌شود.

در پایان

مهمترین نکته برای خرید باتری مناسب خودرو مراجعه کردن به شرکت‌ ها و نمایندگی ‌های معتبر است تا از کیفیت باتری مطمئن شوید. امداد باتری بزرگمهر مفتخر است به شما اعلام نماید که آماده ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته به شما عزیزان است. در هر قسمتی از شهرستان مشهد که حضور دارید کافی است با ما تماس بگیرید تا نیرو‌ های خود را در اولین زمان ممکن به محلی که شما حضور دارید اعزام کرده و در صورتی که به نصب باتری در مشهد نیاز بود از برند ‌های باکیفیت و اصل برای تعویض باتری خودرو استفاده کنیم. جهت برقراری ارتباط با این مجموعه با شماره همراه ۰۹۱۵۵۷۹۳۱۷۰ تماس حاصل نمایید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.