برگزاری جلسه هماهنگی و مدیریت بازرسی در دفاتر خدمات مسافرتی مهر ۱۴۰۰

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بازرسی خدماتی دفتر مسافرتی

این جلسه که در تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در هتل پردیسان مشهد برگزار شد میزبان آقای یوسف بیدخوری، معاون گردشگری، آقای ولی زاده، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و مسئولان اداره کل و بازرسان تشکل مربوطه بود. در این جلسه پیشنهادات و مشکلاتی که در حوزه ی گردشگری استان خراسان حس می شود توسط حاضران مطرح و همچنین طرح تشدید بازرسی از شرکت های خدمات مسافرتی در استان خراسان نیز بیان شد. به علاوه سامانه جامع شرکت های خدمات گردشگری نیز در این جلسه معرفی شد که دفاتر برنامه های سفرشان را در یک طرح ضربتی ۱۰ روزه باید در آن ثبت نمایند.

محورهای اصلی جلسه

در این جلسه موارد زیر مورد بحث قرار گرفت:

  • معرفی سامانه جامع شرکت های خدمات گردشگری سادرا (سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت مربوط به هلال احمر، نیروی انتظامی و گردشگری می باشد).
  • بازرسی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا
  • تصمیم در خصوص تهیه ی مسیربندی های جدید
  • تمامی دفاتر ارائه دهنده ی خدمات مسافرتی ملزم به ثبت آمار واحد های خود در سامانه سادرا در یک طرح ۱۰ روزه ضربتی می باشند و تمامی دفاتر گردشگری و راهنمایان تور باید جزئیات برنامه سفر را از آغاز تا پایان در این سامانه ثبت نمایند.
  • تهیه گزارش از تمامی واحدهای فعال و غیرفعال استان به دلیل تعطیل شدن تعداد زیادی از آژانس ها پس از شیوع کرونا مورد بحث قرار گرفت.

مدیران حاضر در جلسه که در حال فعالیت در حوزه ی گردشگری می باشند نیز نظرات خود را بیان نمودند. یکی از موارد بیان شده توسط آقای مصطفی ندافی، مدیر عامل رسپینا، برخورد جدی با آژانس های گردشگری استان که در هر زمینه ای مرتکب تخلفی شده اند بود.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.