پرطرفدارترین تورهای پاییزی در بین ایرانیان کدام است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
  • چهارشنبه 21 سپتامبر 2022
  • 778
  • 0

سفر به دریا، ساحل، جنگل، کوهستان، کویر، آبشار، چشمه‌های آب معدنی و هرجایی که بخشی از زیبایی‌های چشم‌نواز طبیعت را در مقابل دیدگان شما قرار دهد، طبیعت‌گردی نامیده می‌شود. یک روز تصمیم می‌گیرید لوازم خود را جمع کنید و جایی خارج از شهر، در دل طبیعت اتراق کنید و روز خود را بگذرانید. جایی که تنها صدای باد در لابلای درختان را می‌شنوید یا به امواج دریا گوش می‌سپارید. آرامشی که در این فضاها به دست می‌آورید وصف‌ناپذیر است. طبیعت پر از انرژی مثبت است که می‌تواند خستگی‌تان را به در کند و روحیه از دست رفته‌ را به شما برگرداند. از این رو، طبیعت‌گردی در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار داشته و در زندگی پرمشغله امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. ایرانیان علاقه‌مند به طبیعت‌گردی همواره به دنبال مقاصد گردشگردی متفاوت و خاص هستند تا بتوانند مکان‌های بیشتری را از نزدیک ببینند و لذت ببرند. در این مقاله قصد داریم پرطرفدارترین تورهای طبیعت‌گردی در بین ایرانیان را معرفی نماییم.

تور طبیعت‌گردی

تورهای طبیعت‌گردی گیلار یکی از پرطرفداترین تورهای گردشگری در بین ایرانیان است. آژانس‌های گردشگری معمولا نقاط زیبا و جذابی از طبیعت، از جنگل و دریا گرفته تا کویرها و بیابان‌ها و … را انتخاب کرده و با همراهی یک راهنمای حرفه‌ای، مسافران خود را به سمت منطقه موردنظر هدایت می‌کنند. وقتی با تور طبیعت‌گردی همراه می‌شوید، دیگر نگرانی برای اقامت، تهیه غذا و … ندارید. تنها کافیست کوله‌پشتی خود را آماده کنید و برای یک سفر جذاب و خاطره‌انگیز آماده شوید. یکی از ویژگی‌های خوب تورهای طبیعت‌گردی این است که نه تنها شما را تا مقصد موردنظر همراهی می‌کنند، بلکه برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری اطراف نیز برنامه‌ریزی کرده و شما را به تماشای نقاط دیگر می‌برند.

 

 

تور جنگل راش در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین تورهای جنگل پاییزی ایران  بوده است که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصربفردش مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار دارد.

جنگل راش یا مرسی سی در روستای سنگده در دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه قرار دارد و یکی از زیباترین و ارزشمندترین مناطق جنگلی ایران می باشد.این جنگل با انبوهی از درختان کهن و با قدمت افرا، سردار، توسکا و راش پوشیده شده است. البته درخت راش که در مناطق کم ارتفاع شمال کشور کم یاب است، پوشش اصلی این جنگل را تشکیل میدهد. برای رفتن به این جنگل زیبا و سرسبز باید از میان درختان انبوه و سر به فلک کشیده و جاده های جنگلی بی نظیر عبور کنید. در این منطقه پیاده روی در طبیعت بسیار لذت بخش است، گوش دادن به صدای آبشار و طبیعت و استشمام هوای پاک خستگی کار و سفر را از بدن تان به در خواهد کرد. جنگل راش به دلیل ارتفاع زیاد و وجود درختان راش از هوای خنک و منظره های بدیعی برخوردار است. در واقع برای رسیدن به جنگل راش یا جنگل مرسی سی در دل جنگل آنقدر ارتفاع می گیرید که جنگل را پشت سر گذاشته و به کوهستان و صخره های سر به فلک کشیده ای می رسید. ارتفاع مقصد پیاده روی که چشمه ای زیبا و یک گوسفندسرا است ۲۳۰۰متر می باشد. از آن نقطه چشم انداز بسیار زیبایی از جنگل های سوادکوه در پیش رو وجود دارد که بسیار چشم نواز و برای عکاسی مناسب است.

در این جنگل متراکم  انواع درخت های سربه فلک کشیده چون راش، توسکا، ملج، سردار یا سرخدار و افرا به چشم می خورد. درخت راش که در جلگه نایاب است در این جنگل و در بلندای کوهستان ها به وفور دیده می شود.درخت راش درخت بسیار ارزشمندی است و در کنار درخت شمشاد از ارزشمندترین درختان جنگل های ایران به حساب می آیند. در واقع درخت راش صنتی ترین درخت جنگل های هیرکانی ست. چوب با کیفیت و بادوام و خوش فرم درخت راش باعث شده که از آن برای ساختن در، پنجره، میز و مبلمان استفاده می شود و البته به عامل مهمی برای نابودی آن تبدیل شودعلاوه بر این در ارتفاعات به دلیل سخت بودن شرایط آب و هوایی تنها درخت راش است که می تواند به خوبی رشد کند و همین مسئله باعث می شود که در نقاطی راشستان های یکدستی به وجود بیاید که بسیار بسیار زیبا هستندجنگل مرس سی یا جنگل راش در روستای سنگده در دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و یکی از زیباترین و ارزشمندین مناطق جنگلی ایران می باشد.این جنگل با انبوهی از درختان کهن و با قدمت افرا، سردار، توسکا و راش پوشیده شده است. البته درخت راش که در مناطق کم ارتفاع شمال کشور کم یاب است، پوشش اصلی این جنگل را تشکیل میدهد.

تور یک روزه گیلار از جمله تورهای پرطرفدار در بین ایرانیان است که به دلیل کوتاه بودن، مورد استقبال زیادی قرار دارد. آژانس‌های گردشگری معمولا این تورها را در روزهای تعطیل و آخرهفته‌ها، برگزار می‌کنند و مقصد را نیز طوری انتخاب می‌کنند که به مبدا نزدیک باشد. در این صورت سفر خود را از صبح خیلی زود آغاز کرده و مسافران را تا آخر شب به نقطه حرکت برمی‌گردانند. به عنوان مثال، اگر برگزاری تور و محل حرکت از تهران باشد، معمولا روستاهای اطراف تهران، طبیعت شمال ایران و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان‌های زنجان، قزوین، البرز و سمنان در لیست مکان‌های مناسب برای تور یک‌روزه قرار می‌گیرد. این نوع تورها به دلیل کوتاه بودن و نزدیک بودن، هزینه چندانی ندارند و کاملا مقرون بصرفه هستند.

در این مقاله پرطرفدارترین تورهای طبیعت‌گردی در بین ایرانیان مورد بررسی قرار داده و تعدادی از آن‌ها را نیز معرفی کردیم. اگر شما نیز تمایل دارید با تور جنگ، تور طبیعت‌گردی یا تور یک‌روزه همراه شوید، وب‌سایت آژانس گردشگری گیلار با www.gilaar.com را مورد بررسی قرار دهید تا با زمان برگزاری تورها و شرایط آن آشنا شوید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره ۰۹۱۰۷۴۴۴۴۰۳ – ۰۲۱۶۵۵۲۸۰۱۵ تماس گرفته و با کارشناسان فنی گیلار در مورد تور موردنظر خود مشورت نمایید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.