فرش تراکم بالا بهتره یا پایین؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از مهم‌ترین عناصر دکوراسیون خانه‌های امروزی فرش‌ است که در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به اوضاع اقتصادی آشفته کشور خرید فرش دستبافت برای بسیاری از افراد ممکن نیست و در انتخاب نوع ماشینی نیز دچار تردید هستند.

رقابت تنگاتنگی بین برندهای مختلف در زمینه فرش ماشینی وجود دارد و افرادی که اطلاعات کاملی از این محصولات در اختیار داشته باشند می‌توانند محصول ایده‌آلی را انتخاب کنند. در این مجال می‌خواهیم در مورد قیمت فرش و اینکه فرش تراکم بالا بهتر است یا پایین مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

منظور از تراکم فرش چیست؟

از پارامترهای مهمی که در قیمت فرش تاثیر به‌سزایی دارد، تراکم است که هر خریدار باید در این زمینه اطلاعاتی در دست داشته باشد. در فرش‌های ماشینی شما با دو نوع تراکم طولی و عرضی مواجه هستید که این مولفه تعداد گره‌ها را در طول و عرض مشخص می‌کند.

تراکم گره‌های عرضی را به اصطلاح شانه می‌گویند که تعیین کننده این است که در هر متر از عرض فرش چه تعداد گره وجود دارد. به عنوان مثال در بررسی فرش ۷۰۰ شانه شما باید به این نکته پی ببرید که در یک متر از عرض آن ۷۰۰ گره وجود دارد.

هر چه شانه فرش بیشتر باشد، ریزبافت‌تر می‌شود و به همین دلیل به فرش‌های دستبافت شباهت زیادی پیدا می‌کند. بهتر است بدانید که به فرش‌های ماشینی با شانه بالا دستبافت‌گونه می‌گویند. به این مسئله دقت کنید که تراکم طولی باید با شانه فرش متناسب باشد و هر اندازه دلخواه را نمی‌توان در نظر گرفت.

تعداد گره‌ها در طول فرش را با واژه تراکم معرفی می‌کنند. فرشی با تراکم ۲۱۰۰ به این معنا است که تعداد گره‌های طولی آن ۲۱۰۰ است. شما با کمی کسب تجربه می‌توانید تراکم فرش را تنها با یک نگاه تشخیص دهید و در خریدهای خود از این امر نهایت استفاده را داشته باشید. در استعلام قیمت فرش‌ها نیز به این مورد مهم توجه کنید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب نمایید.

رابطه تراکم فرش با ارتفاع نخ خاب

در فرش‌های ماشینی تراکم فرش مشخص کننده ارتفاع نخ خاب نیز است. افرادی که در جاهای مختلف مثل خانه باغ قدیمی خود از مبلمان استفاده نمی‌کنند، بهتر است از محصولاتی با ارتفاع نخ خاب بیشتر بهره‌مند شوند. با بررسی این موارد می‌توان برای هر مکان خاص محصولی ایده‌آل تهیه کرد.

توجه داشته باشید که هر چه تراکم فرش بالاتر رود ارتفاع نخ خاب کمتر می‌شود. به این ترتیب شما این مورد را در نظر بگیرید که فرش ۱۵۰۰ شانه ضخامت کمتری نسبت به فرش ۷۰۰ شانه دارد. افراد زیادی در هنگام خرید این محصولات به ضخامت آن توجه می‌کنند و به همین دلیل خواستیم تا این پارامتر مهم را نیز در استعلام قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰  در نظر بگیرند.

گاهی فروشندگان اطلاعات اشتباهی به خریداران می‌دهند که با کمی تحقیق قبل از خرید می‌توان از این مسائل دوری کرد و با دید کامل خرید خود را انجام داد.

آیا فرش تراکم بالا خشک و شکننده است؟

تا به‌این‌جا متوجه شده‌اید که با افزایش تراکم فرش، ارتفاع نخ خاب آن کمتر می‌شود و در نتیجه ضخامت کمتری خواهد داشت. با این دلیل نمی‌توان خشکی و شکنندگی فرش‌ها را قضاوت کرد بلکه این یک امر حرفه‌ای در صنعت فرش است.

تاکید می‌کنیم که ارتفاع کم نخ خاب دلیلی بر شکنندگی فرش نیست. یکی از عواملی که بر خشکی و شکنندگی این محصولات تاثیر دارد متریال نخی است که در تاروپود آنها به کار می‌رود. استفاده از آهار نامناسب نیز می‌تواند دلیلی بر این مسئله باشد.

تفاوت اصلی قیمت فرش ها را می‌توان جنس نخ‌های آن دانست که خشکی یا نرمی فرش را رقم می‌زند. توجه داشته باشید که در فرش ۱۲۰۰ شانه با این‌که ارتفاع نخ خاب و ضخامت کمتر است اما دلیلی بر نامرغوب بودن نیست و برتری این فرش‌ها را می‌توان ظرافت و زیبایی طرح‌های آنها در نظر گرفت.

مزایای تراکم فرش بالا و پایین

با توجه به مطالبی که در بالا آوردیم فرش‌هایی با تراکم پایین به دلیل ضخامت بالا گزینه مناسب‌تری برای خرید به نظر می‌رسند. با این حال نمی‌توان ارزش فرش‌های با تراکم بالا را کم‌تر دانست و در بسیاری از مکان‌ها استفاده از آنها امری ضروری و الزامی است.

اولین مزیت فرش‌هایی با تراکم بالا ظرافت آنها است که طرح‌ها با دقت و جزئیات بیشتری دیده می‌شوند. اگر در تولید این محصولات از الیاف و نخ‌های مناسبی استفاده شود کیفیت محصول نیز تضمین می‌شود و برخی مزایای خاص نیز خواهد داشت.

یکی از مزایای این فرش‌ها نظافت آسان آنها است که به دلیل ضخامت کم به راحتی هر چه تمام می‌توان امر نظافت را انجام داد. بر روی محصولاتی با شانه کمتر مثل فرش ۷۰۰ شانه اگر پایه مبل یا میز بنشیند، به دلیل اینکه ضخامت بیشتری دارد دچار یک آسیب ظاهری می‌شود که با چشم می‌توان آن را تشخیص داد.

توجه داشته باشید که در محصولاتی با تعداد تراکم بالا به دلیل کم بودن ضخامت شما با این مشکل روبرو نخواهید شد. به کمک این فرش‌ها شما از شر کوبیده شدن آنها توسط پایه مبل و … آسوده خاطر خواهید بود. در قیمت فرش نقش و نگار نیز تاثیر به‌سزایی دارد که این پارامتر در فرش‌های با تراکم بالا بیشتر به چشم می‌خورد.

اگر قصد خرید فرش دارید توصیه می‌کنیم از مشاورین ما در سایت کوروش بهره‎‌مند شوید تا بهترین گزینه را برای مکان مورد نظر خود تهیه کنید.

خرید فرش به قیمت کارخانه

این روزها خرید محصولاتی نظیر فرش به دلیل وجود برندهای مختلف در بازار با طرح‌ها و رنگ‌های زیاد به یک کار دشوار تبدیل شده است. با انتخاب یک مرکز فروش معتبر می‌توان خریدی موفق داشت و از هیاهو و هرج‌ومرج بازار در امان بود.

این روزها خرید آنلاین یک روش آسان و مورد اعتماد برای مردم شده است که در زمینه فرش نیز می‌توان این شیوه را عملی کرد. ما در سایت فرش کوروش با عرضه فرش‌های مختلف با تراکم بالا و پایین سعی بر این داریم تا شما بتوانید هر آنچه که در ذهن دارید را برای خانه خود تهیه کنید. نازل‌ترین قیمت فرش را برای شما ارائه داده‌ایم تا بتوانید با خیالی آسوده انتخاب نمایید.

جمع بندی

در هر خانه ایرانی وجود فرش یک امر ضروری است که این روزها بیشتر از فرش ماشینی استفاده می‌شود. قیمت فرش ماشینی به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می‌توان به تعداد تراکم و ضخامت فرش اشاره کرد. ما در این مطلب سعی کردیم تا شما را با تاثیر تراکم فرش در قیمت و انتخاب آشنا کنیم.

ما در سایت فرش کوروش در خدمت شما هموطنان عزیز هستیم تا بتوانید هر فرش دلخواه را سفارش دهید. با مراجعه به سایت و تماس با شماره‌های مندرج در سایت می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.