جراحی زیبایی بینی و صورت در مشهد توسط دکتر مسعود ناصری صدر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
مرکز تجاری کامپیوتر تک در مشهد

امروزه تعداد زیادی از افراد، سراغ جراحی های زیبایی صورت می روند. جراحی هایی که برای زیبایی صورت انجام می شود شامل جراحی پلک، جراحی بینی، پروتز چانه، گونه و … هستند. دکتر مسعود ناصری صدر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در مورد رایج ترین و محبوب ترین جراحی های صورت صحبت می کند.

جراحی بینی، محبوب ترین جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی بینی که رینوپلاستی نیز نامیده می شود، از محبوب ترین جراحی های زیبایی صورت است. با عمل بینی، جراح می تواند با توجه به نوع و مدل بینی، بهترین روش جراحی را انتخاب کرده و بهترین برش را روی آن انجام دهد. با استفاده از این جراحی، بینی های پهن و بزرگ (بینی های گوشتی) و همچنین قوز دار ( بینی های استخوانی ) و دارای انحراف که به صورت ژنتیکی و طبیعی و یا بر اثر یک تصادف و حادثه دچار آسیب شده است، اصلاح می گردد.

عمل زیبایی بینی، یکی از جراحی هایی است که در میان دختران و پسران بین ۱۸ تا ۳۵ سال، جذابیت زیادی دارد. مشکلاتی که پس از جراحی بینی به وجود می آید، بسیار کم است، به طوریکه دوره نقاهت آن از یک هفته تا سه هفته طول می کشد.

بینی های استخوانی و گوشتی هر کدام ویژگی هایی دارند که پزشک با توجه به آن ها، نوع برش و جراحی را انجام خواهد داد.

ویژگی های بینی های استخوانی

  • بینی های استخوانی دارای پوست نازک و یا نسبتا متوسط هستند.
  • نازک بودن پوست بینی های استخوانی، سبب شده است تا تمام جزئیات استخوان از زیر پوست دیده شود. به همین دلیل، شکستگی لبه های استخوانی بینی قابل مشاهده و لمس خواهد بود.
  • بینی های استخوانی معمولا دارای غضروف های سفت و محکم است که دلیل آن هم نازک بودن پوست بینی می باشد.
  • افتادگی و پهن بودن بینی استخوانی در سر آن کم تر مشاهده خواهد شد.

ویژگی های بینی گوشتی

  • بافت همبند در زیر پوست بینی های گوشتی به مقدرار زیادی وجود دارد.
  • غضروفی که در جلوی بینی وجود دارد، بزرگ و پهن است.
  • غضروف های با قطر زیاد و بزرگی در قسمت پایینی کناری بینی وجود دارد.
  • بینی گوشتی همانند بینی استخوانی دیگر دارای پوست نازکی نیست، به همین دلیل دیگر نمی توان جزئیات استخوانی و غضروفی را دید.
  • بینی گوشتی، دارای بافت غضروفی ضعیفی است که قابلیت ارتجاعی نیز دارد.
  • نوکی این نوع از بینی ها، چرب و ضحیم است.

در جراحی های بینی استخوانی، جراح متخصص می تواند خلاقیت بسیاری روی بافت استخوانی و غضروفی داشته باشد. پس باید برای انجام جراحی بر روی این نوع بینی، دقت و ظرافت خاصی باید به کار برد. اگر حتی مشکل کوچکی مربوط به تیز بودن لبه استخوانی بینی به وجود بیاید، به دلیل نازک بودن پوست بینی استخوانی، به راحتی قابل رویت خواهد بود.

دکتر مسعود ناصری صدر جراح بینی در مشهد بیان می کند در جراحی های بینی گوشتی، جراح به شکل های متفاوتی شکل استخوان و غضروف بینی را تغییر می دهد تا به نتیجه مورد نظر خود برسد. در صورت منقبض شدن بافت نرم پوست بینی به قسمت های چهار چوب، بهبودی بیمار تکمیل می گردد. بینی گوشتی بنا به گفته بسیاری از جراحان، عمل سخت تری نسبت به بینی های استخوانی است که به دلیل تورم ایجاد شده بعد از جراحی، نمی توان گفت که نتیجه جراحی خوب است یا بد.

یکی از سوالات پرتکراری که از دکتر ناصری صدر استفاده می شود این است که هزینه جراحی بینی در مشهد چقدر است در پاسخ باید گفت که هزینه ممکن است در افراد مختلف با توجه به نوع بینی گوناگون باشد پس بهتر است در ابتدا معاینه های لازم روی بینی انجام شود.

 

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی

این نوع جراحی نیز، یکی از جراحی های زیبایی صورت است. جراحی پلک می تواند افتادگی پلک بالا و همچنین پف زیر چشم را برطرف نماید. بلفاروپلاستی می تواند بسیاری از مشکلات را حل  نماید و  چربی را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کند.

افتادگی شدید پوست، میدان دید بیرونی و فوقانی را مختل و کم می کند. این جراحی به گونه ای است که پوست و چربی اضافی جهت داشتن پلک های صاف تر و تنگ تر، حذف می شود و سبب جوان تر شدن و شاداب تر شدن چشم های می گردد. دوره بهبودی این نوع جراحی یک هفته بوده و جای بخیه و زخم، زیاد دیده نخواهد شد. جراحی پف پلک، رایج ترین نوع این نوع جراحی است.

در بعضی مواقع، بلفاروپلاستی جنبه های درمانی دارد که به سلامت و راحتی چشم کمک بسیاری می کند. اما هدف متقاضیان این نوع جراحی، بیش تر زیبایی بوده تا نشانه هایی که با گذشت سن در آن ها و چشم هایشان پدیدار می گردد را برطرف نمایند. اکثر کسانی که این نوع جراحی را انجام می دهند، بین ۳۵ الی ۶۴ سال سن دارند.

اتوپلاستی یا عمل زیبایی گوش

این نوع جراحی برای بالا بردن افزایش اعتماد به نفس در بسیاری از کودکان و بزرگسالان انجام می شود. بیرون زدگی و نافرم بودن گوش ها، سبب خجالت زدگی بسیاری از افراد، به خصوص کودکان می شود که با این نوع جراحی می توان بر استرس و ها و نگرانی های ناشی از این مشکل ها غلبه کرد. در این نوع جراحی موارد زیر را می توان اصلاح کرد :

  • اندازه و شکل گوش
  • تغییر مکان و فرم بخشیدن به گوش
  • متقارن کردن گوش ها
  • رفع مشکلات مادرزادی
  • رفع آسیب دیدگی ها

این نوع جراحی، به وسیله اصلاح و نازک کردن غضروف های پشت گوش انجام می گردد. این کار سبب نزدیک شدن گوش ها به سر می شود.

لیفت صورت

برای داشتن پوست صورتی جوان تر و صاف تر، لیفت صورت، بهترین جراحی است که می توان آن را انتخاب نمود. نحوه جراحی لیفت صورت بدین گونه است که جراحی را از کنار گوش شروع می کنند و پوست های اضافی توسط جراح حذف می شود. جراح برای سفت تر کردن پوست بیمار، سراغ لایه ها و ماهیچه های زیرین و عمیق تر پوست می رود.

لیفت صورت، به دلیل روش های آسان تری همچون بوتاکس، تزریق فیلرها و یا درمان با استفاده از لیزر، دیگر جایگاه محبوبش را برای جراحی زیبایی صورت از دست داده است و نمی تواند جزو ۵ جراحی برتر زیبایی صورت محسوب گردد.

لیفت گردن

اگر بافت گردن سست و افتاده شود، نشان دهنده ضعیف شدن ماهیچه های گردن می باشد. با عمل لیفت ناحیه غبغب و گردن، بافت شل شده زیر گلو که بر اثر بالا رفتن سن، فرم خود را به طور کلی از دست داده است، احیا شده و اصلاح می گردد. یک جراح متخصص و با تجربه، این کار را با خارج کردن چربی و تعدیل و حذف ماهیچه های گردن اصلاح کرده و برطرف می نماید.

معمولا لیفت گردن را همراه با لیفت صورت انجام می دهند. در این نوع جراحی احتمال عفونت بسیار پایین بوده و برای جلوگیری از آن می توان از دارو استفاده نمود. دوره نقاهت بعد از این جراحی کم بوده و نزدیک به دو هفته می باشد.

تزریق فیلر و پرکننده های صورت

یکی از راه های درمانی که خطوط و چین و چروک ها را می تواند برطرف نماید، تزریق ژل یا پرکننده های صورت است. ژل ها می توانند فرو رفتگی ها و چاله های روی صورت را پر کنند و سبب صاف شدن پوست گردند. این روش، یک روش غیرجراحی است. . همچنین روش هایی مانند پروتز چانه و گونه می توانند مشکلات را به صورت دائمی برطرف کنند جراحی پروتز چانه برای اصلاح کردن حاشیه صورت و همچنین ایجاد یک نیمرخ زیبا به کار می رود. با تغییر دادن ساختار زیرین صورت و ایجاد تعادل از ایمپلنت استفاده می کنند.

و پروتز گونه، بر روی افرادی انجام می شود که گونه هایشان دارای ساختار ضعیف بوده و صورت آن ها باریک و تخت است. همچنین، این روش، برای کسانی که در اثر بالا رفتن سن، خطوط گونه خود را از دست داده اند، بسیار مناسب است.

برای مراجعه به مطب دکتر مسعود ناصری صدر جراح و متخصص گوش و حلق و  بینی با شماره (۰۵۱) ۳۸۵۲۵۸۳۰ تماس بگیرید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.