بهترین وکیل مشهد را چگونه پیدا کنیم؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از واقعیت های انکار ناپذیر جامعه ما، حجم بسیار بالای پرونده ها و تعداد بالای افرادی است که در دادگاه ها و مراجع قضایی مختلف گرفتار دعاوی های مختلف شده اند. متاسفانه بی اطلاعی و عدم آگاهی افراد از قوانین باعث شده است تا این پرونده ها در دادگاه ها روز به روز افزایش یابد. غالبا مطلوب آنها نیز محقق نشود به دلیل این که طرح دعوا و دفاع هر دو امور تخصصی هستند که لزوم داشتن یک وکیل متخصص را افزایش می دهند. که باید انجام این امور را به بهترین وکیل مشهد بسپارید. وب سایت برترین وکیل با ارائه مطالب تخصصی در زمینه بهترین وکیل های ایران سعی در معرفی بهترین وکیل مشهد کرده است.

وکیل به چه شخصی گفته می شود؟

وکیل پایه یک دادگستری یا مشاوره حقوقی به شخصی گفته می شود که بعد از طی کردن دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا همتراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یکبار برگزار می گردد در این مورد باید بتواند در بین رقبای پر شماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته گردد. مدت زمان دوره کار آموزی ۱۸ ماه می باشد و بعد از آن آزمونی تخت عنوان اختیار بصورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می گردد و شخصی که موفق به قبولی در دو آزمون کتبی و شفاهی مذکور گردد، مجاز به حضور در مراسم مذکور برای سوگند از طرف ایشان، او به عنوان وکیل دادگستری و یا وکیل پایه یک دادگستری نائل خواهد شد.

وکیل به شخصی گفته می شود که از طرف فرد دیگر، حقوقی و یا حقیقی طبق عقد وکالت برای انجام کاری مامور خواهد شد. وکالت یک عقد جایز می باشد که در چارچوب مقررات قانونی مدنی منعقد می گردد و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می شوند. نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می نامیدند و به عنوان وکیل الرعایا هم از همین جا نام گذاری شده است. می توان برای وکیل  انتخابی حد و مرزی مشخص کنیم که در چه زمینه ای اجازه وکالت از شما را دارد و در چه زمینه ای خود فرد باید برای آن کار حضور داشته باشد مانند دعاوی مربوط به دعاوی کیفری که می تواند به بهترین وکیل کیفری در مشهد مراجعه کنید.

معیار انتخاب بهترین وکیل مشهد برای امور قضایی چیست؟

بهترین وکیل مشهد وکیلی می باشد که به نیابت از شما تمامی مسائل حقوقی و کیفری و امور اداری مربوط به غیر قضایی را انجام بدهد. همه وکلای دادگستری خوب در نوع حیطه کاری خود عالی هستند. اما قبل از اقدام به انتخاب یک وکیل باید حیطه قضایی پرونده خود را در نظر بگیریم. این که پرونده شما در حیطه ای می باشد در انتخاب وکیل مورد نظر خود بسیار حائز اهمیت می باشد. پس یکی از معیارهای خیلی مهم در انتخاب یک وکیل خوب این است که پرونده شما در چه زمینه ای می باشد تا برحسب آن وکیل مورد نظر خود را یافت کنید.

یکی دیگر معیار های بسیار مهم برای انتخاب وکیل خوب در مسائل قضایی کمک از وکیل متخصص است. در مطالب گفته شده عنوان شد که هر وکیلی حیطه کاری متفاوتی را دارند و بهتر است تا از وکیل متخصص امور مربوطه در پرونده خود کمک بگیرید. مثلا در امور حقوقی وکیل متخصص شرکت ها و یا وکیل متخصص ملکی در این مقاله از آنها یاد شده است، بهره بگیریم. وکیل متخصص به امر قضایی شرکت ها اطلاعات کامل تری درباره امور شرکت ها نسبت به وکیل متخصص ملکی دارند و یا بهترین وکیل ملکی در مشهد اطلاعات کامل تری درباره املاک نسبت به وکیل چک و سفته دارد.

آخرین معیار بسیار مهمی که باید افراد به آن توجه ویژه ای کنند برای انتخاب یک وکیل خوب، انتخاب وکیل در شهر و کشور اقامت خود است. به عنوان مثال اگر شما در شهر مشهد زندگی می کنید، بهتر است از بهترین وکیل مشهد که برای همان شهر است به عنوان نماینده قانونی کمک بگیرید اختیار وکیل در شهری دیگر به جز شهر سکونت خود کاری اشتباه است. قانون اساسی در همه کشور به یک شکل و ماهیت است اما در برخی از موارد قاضی با توجه به مناسبات، فرهنگ و رسوم اجتماعی آن شهر حکمی را صادر می کند، وکیلی که در آن شهر زندگی می کند آشنایی کاملی بر اجتماع و هم بر دادگاه و قضات آن شهر دارد.

لزوم استفاده از وکیل حقوقی در مسائل حقوقی و قضایی چیست؟

در حال حاضر به دلیل پیچیدگی های امور حقوقی، ضرورت و الزام داشتن وکیل پایه یک دادگستری که عضو کانون وکلای دادگستری خراسان است و همراهی او در فرآیند دادرسی بیش از گذشته احساس می شود. حضور اشخاصی که آگاهی درست و کاملی از قوانین جاری کشور، رویه قضایی محاکم دادگستری، نظریات دکترین حقوقی و غیره دارند، در کنار طرفین دعوا تا حد بسیار زیادی می تواند از تنش‌های روانی اصحاب دعوا بکاهد.تاثیر به سزا و نقش مثبت وکلا در کم کردن هزینه‌های مادی و معنوی محاکم غیر قابل انکار است و به هیچ عنوان نمی‌توان حضور تاثیرگذار یک وکیل حاذق را در جریان یک دادرسی پیچیده نادیده گرفت.

می‌توان گفت وکیل دادگستری به گونه‌ای ناظر بر اجرای صحیح قوانین در محاکم بوده و حضور یک وکیل مستقل، دادرسی منصفانه‌تری را برای اصحاب دعوا به ارمغان خواهد آورد. در جامعه ما کم نیستند کسانی که بدون در نظر گرفتن مزایای بره گیری از یک وکیل خوب و صرفا با تکیه بر معلومات و دانش حقوقی خود، پا در راهرو های دادگستری گذاشته و هر چند هم که شاید حق با آنها بوده است، و با صرف هزینه و زمان زیاد، بدون گرفتن نتیجه دلخواه و با نارضایتی آن را ترک می کنند. اما در مقابل افرادی هم هستند که قبل از انجام هر عمل حقوقی و یا در جریان رسیدگی به اختلاف در دادگاه، از مشورت وکیل خوب استفاده کرده اند، و به خواسته خود رسیده اند.

نقش وکیل در پرونده قضایی و جلسات دادگاه چیست؟

نقش وکیل در پرونده های قضایی بسیار حائز اهمیت است. از جمله شایع ترین محاسنی که میتوان برای موکلینی که از وکلا در حل پرونده های خویش استفاده می کنند می توان به رفع اضطراب و پریشانی، افزایش درصد موفقیت، مدیریت زمان، سرعت در مراحل دادرسی و کاهش هزینه ها اشاره داشت. که به اختصار به توضیح هر یک از آنها می پردازیم:

تسریع در مراحل دادرسی: به طور حتم با تنظیم صحیح لوایح و اوراق و مستندات و همچنین طرح دعوای صحیح و … پرونده زودتر به نتیجه خواهد رسید. لذا نقش وکیل در پرونده حقوقی زمانی بهترین نتیجه را بروز خواهد داد که وکیل از ابتدا اقامه دعوا انجام امور حقوقی همچون تنظیم دادخواست را بر عهده داشته باشد.

کاهش هزینه ها: با توجه به دانش، تخصص و تجربه وکیل متخصص و حرفه ای می توان در پرداخت هزینه های دادرسی در فرض رد دعوا و نیاز به طرح مجدد دعوا و سایر هزینه های دیگر که پرونده را به نتیجه می رساند با حضور وکیل صرفه جویی نمود.

رفع اضطراب و پریشانی: با استخدام وکیل دغدغه حضور شما و همچنین نوع دفاع از حق خویش در دادگاه بر عهده وکیل است و این امر باعث آرامش و آسایش خیال موکل خواهد بود.

افزایش احتمال موفقیت پرونده: با توجه به علم وکیل متخصص و سابقه کاری ایشان و اشراف آنها بر مسائل مختلف حقوقی و نقش وکیل در پرونده حقوقی و استدلال بر قانون امکان دارد که به راحتی قاضی نسبت به پرونده مجاب گردد و اقدام به صدور رای نماید.

مدیریت زمان: شما می تواند با اعطای وکالت به وکیل در جلسات حضور نداشته باشید. و به بقیه امور خود رسیدگی کنید و نتیجه را از وکیل خود خواستار اطلاع رسانی راجع به روند پرونده حقوقی خود شوید.

با توجه به تمام مطالب گفته شده نقش وکیل در پرونده های قضایی زمانی پررنگ می شود که وکیل متخصص و واقف به امور قضایی برای انجام وکالت از ناحیه موکل، انتخاب و تعیین شود. وکیل متخصص در این زمینه وکیلی می باشد که دارای تجربه و تخصص لازم باشد و به انواع دعاوی حقوقی، کیفری و ثبتی اشراف کامل را داشته باشد. همچنین این وکلا با تجربه و توانایی خود قادر به حل تمام پیچیدگی های موجود در این طیف پرونده ها می باشند. پس وکیل می تواند با نظارت بر قرارداد نکات مهم را به شما گوش زد کند. علاوه بر آن شما با استفاده از وکیل می توانید با خیالی آسوده به انجام معاملات خود بپردازید.

کلام آخر

از شما دوستان عزیزم ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله به بررسی بهترین وکیل مشهد را چگونه پیدا کنیم پرداختیم. در مطالب گفته شده به بررسی وکیل کیست و معیار بسیار مهم در انتخاب یک وکیل خوب در امور قضایی پرداختیم. در ادامه نیز درباره لزوم استفاده از وکیل در امور قضایی و همینطور درباره نقش وکیل در پرونده های قضایی و دادگاه ها چیست، صحبت کردیم. امیدوارم که مطالب برایتان مفید بوده باشد.

منبع: برترین وکیل (bartarinvakil.com)

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.