برای سفر به استانبول چقدر پول لازم داریم؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
  • شنبه 3 فوریه 2024
  • 398
  • 0

ترکیه همواره نخستین مقصدی است که برای سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به خارج از کشور پیشنهاد می‌شود. این سفر بی‌دردسر و بدون نیاز به ویزا است و با حداقل هزینه می‌توان آن را پیش برد. از میان شهرهای ترکیه، استانبول به‌عنوان پایتخت تاریخی ترکیه یکی از بهترین انتخاب‌هاست. از این رو قصد داریم در این مقاله به هزینه‌ سفر به استانبول بپردازیم و هزینه بازدید از دیدنی های استانبول را نیز بررسی کنیم.

اصلی‌ترین مخارج در سفر به استانبول

برای سفر به یک شهر خارجی می‌توان بی‌نهایت هزینه صرف کرد. به عبارتی هیچ محدودیتی برای خرج کردن پول در کشورهای خارجی وجود ندارد. خصوصاً شهری مثل استانبول به قدری جاذبه‌های دیدنی و تفریحات متفاوت دارد که می‌تواند برای ماه‌های متوالی شما را سرگرم کند. همچنین مراکز خرید متنوع در این شهر، محصولاتی از برندهای معتبر خارجی را ارائه می‌کنند که خرید از آن‌ها می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد. با این حال با یک برنامه‌ریزی دقیق و درست، می‌توانید با صرف کمترین هزینه به استانبول سفر کنید. ما قصد داریم نحوه کاهش هزینه‌های سفر را بررسی کنیم. در ادامه اصلی‌ترین مخارج سفر به استانبول را مرور خواهیم کرد.

بلیط هواپیما

نخستین مورد از هزینه‌های مربوط به سفر که باید آن را در نظر داشته باشید، خرید بلیط هواپیما است. هزینه بلیط هواپیما به موارد مختلفی مثل کلاس پرواز و زمان سفر بستگی دارد. بلیط‌ها از نوع فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی هستند که پروازهای اکونومی، ارزان قیمت‌ترین بلیط‌ها به شمار می‌آیند‌. از سوی دیگر اگر در فصل بهار و تابستان به استانبول سفر کنید، به سبب راهی شدن سیل مسافران به سمت این شهر، هزینه بلیط هواپیما نیز بیشتر می‌شود. حداقل هزینه تهیه بلیط استانبول از تهران در فصل زمستان، بین ۳-۴ میلیون تومان است. این مبلغ در فصل تابستان می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند.

رزرو هتل

اصلی‌ترین هزینه سفر به استانبول را می‌توان هزینه رزرو هتل دانست. استانبول به سبب آن که یک شهر کاملاً توریستی با تعداد بسیار زیادی گردشگر است، هتل‌های متعددی دارد که در هر گوشه از شهر، چون نگینی می‌درخشد‌. بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای لوکس و مطرح دنیا در شهر استانبول شعبه دارند و بهترین امکانات را به مسافران ارائه می‌کنند‌‌. هتل‌ها انواع مختلفی دارند؛ به عنوان مثال هتل پنج، چهار و سه ستاره یا هتل‌های all و Uall از جمله انواع هتل‌ها هستند که بسته به نیاز می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید.

برخی از هتل‌ها تمامی امکانات مورد نیاز را برای اقامتی رویایی ارائه می‌کنند که هزینه آن‌ها به مراتب بالاتر است؛ همچنین در فصل تابستان هزینه رزرو هتل در استانبول بیشتر می‌شود. در فصل زمستان می‌توانید با پرداخت حداقل شبی ۳ -۴ میلیون تومان، در یک هتل ۳ یا ۴ ستاره اقامت کنید.

رفت و آمد در شهر

خوشبختانه استانبول یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی در منطقه را دارد و با مترو و اتوبوس می‌توانید به هر نقطه از شهر دسترسی داشته باشید. این وسایل نقلیه عمومی در هر ساعت از روز فعالیت می‌کنند و هیچ‌گونه مشکلی برای حمل و نقل نخواهید داشت. در صورت نیاز می‌توانید از تاکسی نیز برای تردد در شهر استفاده کنید. تاکسی‌ها تقریباً در هر گوشه از شهر دیده می‌شوند و پیدا کردن آن‌ها کار سختی نیست. برای استفاده از مترو، اتوبوس یا کشتی حتماً استانبول کارت را تهیه نمایید‌.

خورد و خوراک

برای خورد و خوراک و وعده‌های غذایی در استانبول، انتخاب‌های متعددی پیش رو خواهید داشت. بسیاری از هتل‌ها وعده‌های غذایی را نیز برای مسافران سرو می‌کنند. اگر هتل شما از این دسته نبود، می‌توانید در سطح شهر بهترین غذاهای ترک، فرنگی و ایرانی را میل کنید. در استانبول انواع مختلف رستوران‌های شیک و لوکس و حتی غذاهای خیابانی یافت می‌شوند.

یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت در استانبول، ۵۰-۱۵۰ لیر قیمت دارد. اگر به پیتزا علاقه‌مندید، باید بدانید قیمت این غذا به طور میانگین در ترکیه، بین ۱۲۰-۱۵۰ لیر است. در رستوران‌های لوکس قیمت غذا می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

بازدید از جاذبه‌های دیدنی

از دیگر مخارج سفر به استانبول، هزینه بازدید از جاهای دیدنی استانبول است. از آن جا که این شهر به‌عنوان پایتخت تاریخی ترکیه شناخته می‌شود، جاذبه‌های متعددی دارد که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و غرق در شگفتی شوید. برخی از این جاذبه‌ها رایگان هستند و برای بازدید از برخی دیگر، باید هزینه پرداخت کنید‌. چند مورد از پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی استانبول را به همراه قیمت بلیط آن‌ها در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • مسجد ایاصوفیه: رایگان

  • کاخ توپکاپی: ۳۲۰ لیر

  • ویالند استانبول: ۹۵۰ لیر برای هر بزرگسال

  • لگولند استانبول: ۳۹۰ لیر

  • آب‌انبار باسیلیکا: ۱۹۰ لیر

  • دلفیناریوم: ۹۰۰ لیر

  • کاخ دلماباغچه: ۳۰۰ لیر

  • برج گالاتا: ۱۳۰ لیر

  • بازار بزرگ استانبول: رایگان

  • آکواریوم استانبول: ۳۶۰ لیر برای هر بزرگسال

حداقل هزینه برای سفر به استانبول

برای آن که هزینه‌های سفر به استانبول را کاهش دهید، می‌توانید با یک تور گردشگری سفر کنید. تورهای گردشگری اغلب هزینه سفر را به حداقل می‌رسانند. البته همه چیز به خودتان بستگی دارد. ممکن است با یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای بتوانید هزینه‌های سفر را کاهش دهید تا سفر اقتصادی‌تر داشته باشید. تورهای تابستانی استانبول معمولاً بین ۱۶-۲۰ میلیون تومان به ازای ۳ شب اقامت، قیمت دارند. این قیمت در زمستان به ۷-۱۰ میلیون تومان می‌رسد. البته باید هزینه خرید کردن یا تفریحات ساحلی و … را نیز به این مبلغ اضافه کنید.

صفر تا صد سفر به استانبول را به فلای تودی بسپارید

برای آن که سفری رویایی به استانبول داشته باشید و از جاهای دیدنی استانبول بازدید نمایید، خوب است از یک مرجع معتبر کمک بگیرید تا هزینه‌های سفرتان به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. مجموعه فلای تودی اغلب اوقات تخفیفات باورنکردنی را بر قیمت هتل‌ها اعمال می‌کند تا با حداقل هزینه بتوانید آن‌ها را رزرو کنید؛ همچنین فلای تودی ارزان‌ترین قیمت بلیط های هواپیما و بلیط های قطار را در میان رقبا ارائه می‌کند.

این مجموعه در تلاش است تا باکیفیت‌ترین خدمات حوزه گردشگری را با کمترین قیمت به همراهان خود ارائه کند. همین حالا به صفحه اصلی سایت رجوع کنید و با بررسی اجمالی، هزینه‌های سفر به استانبول را تخمین بزنید. این سفر می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز و رویایی باشد.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.