تاریخچه مسیر در انواع ردیاب

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
تاریخچه مسیر در انواع ردیاب

در طول سالیان دنیا برای مردم عادی مقرون به صرفه‌تر شده است، به طوری که فناوری‌هایی که زمانی رویا محسوب می‌شدند، اکنون در دسترس عموم قرار دارند. امروزه با پیشرفت فناوری مردم نسبت به هر چیزی که در اطرافشان است، آگاه‌تر شده‌اند. هم اکنون آگاهی از این که مثلاً فرزندانشان کجا وقت می‌گذرانند یا کارکنان آن‌ها در اوقات کاری خاص کجا هستند، مهم است. والدین ممکن است بخواهند بدانند که فرزندان آن‌ها موقع شب یا طبق برنامه کجا هستند یا خانم‌ها ممکن است بخواهند بدانند که چرا همسرانشان دیر کرده‌اند. به خاطر این دلایل و بسیاری دیگر، مردم به سراغ ردیاب GPS می‌روند. در ادامه نگاهی به ویژگی تاریخچه مسیر در ردیاب‌ها خواهیم داشت.

ردیاب GPS خودرو چیست؟

ردیاب‌های GPS برای وسایل نقلیه از داده‌های ناوبری ماهواره‌ای برای ارائه اطلاعات همزمان در مورد موقعیت مکانی، سرعت، میزان مصرف سوخت و یا مسافت پیموده شده خودرو استفاده می‌کنند. مزایای ردیابی خودروی شخصی شامل محافظت در مقابل سرقت، بهبود ایمنی راننده‌ و تخفیف‌های بیمه است. فناوری ردیاب‌های جی پی اس می‌تواند یک آپشن کارخانه‌ای برای خودروهای جدید یا یک محصول جداگانه باشد که خودتان روی خودرو نصب می‌کنید.

آیا حفظ تاریخچه مسیر با ردیاب امکان‌پذیر است؟

با استفاده از دستگاه ردیابی که در خودروی شما نصب شده است، می‌توانید بدون دردسر و به راحتی مسیر حرکت خودرو را پیگیری کنید. به همین ترتیب، نظارت بر هر کسی بدون اینکه متوجه شود امکان‌پذیر است. یک دستگاه ردیاب جی پی اس جدای از ردیابی همزمان، باید برای ردیابی موقعیت مکانی قبلی یک وسیله نقلیه برای مدت طولانی در دسترس باشد. یک ردیاب خوب بایستی موقعیت مکانی وسیله نقلیه را بر روی نقشه دیجیتالی نمایش داده و به کاربر اجازه بررسی تاریخچه سفر را بدهد تا بتوانید برنامه سفر یک وسیله نقلیه مشخص را ببینید.

به علاوه، چنین ردیابی هنگام انحراف وسیله نقلیه از مسیر یا رسیدن به منطقه دارای حصار جغرافیایی هشدار می‌دهد. ردیاب‌ها را معمولاً به کف خودرو یا شاید سطح فلزی دیگری به صورت آهنربایی وصل می‌کنند و یا آن‌ها را در داشبورد یا داخل محفظه موتور نصب می‌کنند. ردیاب مسیری را که وسیله نقلیه طی کرده، طول مسیر طی شده و مهر زمانی سفر را ردیابی می‌کند.

تاریخچه مسیر در انواع ردیاب

مزایای داشتن سابقه سفر در دستگاه ردیاب

از طریق سابقه ارائه‌ شده توسط ردیاب GPS خودرو می‌توانید به داده‌های قبلی دسترسی داشته باشید و جلسات گذشته خود را مجدداً مشاهده کنید. با دریافت جزئیات و آمار یک سفر با کمک ویژگی تاریخچه مسیر ردیاب‌ها می‌توانید مسافت پیموده شده، میزان مصرف سوخت و سایر مشخصات یک سفر طولانی را بسنجید.

سوابق مسیرهای گذشته به شما این امکان را می‌دهد که مسیر خود را مطابق با آن برنامه‌ریزی کنید، در مورد جوانب مثبت مسیر قبلی فکر کنید و تصمیم بگیرید که در سفر بعدی از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. به این ترتیب، می‌توانید به سراغ مطالبی بازگردید که یادداشت کرده‌اید و جزئیات خاصی را در مورد یک موقعیت مکانی مشخص، چه خوب و چه بد، به خاطر بیاورید.

کوهنوردان و اردوزی‌ها قطعاً از این کار سود خواهند برد. این به کاربران امکان می‌دهد سفرهای خود را پیگیری کنند یا فهرستی از مکان‌هایی که بازدید کرده‌اند، ایجاد کنند. شما می‌توانید آن را یک سازمان‌دهنده سفر شخصی در نظر بگیرید که به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات خود را در فضای سرور ذخیره کنند. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که آن‌ها را برای همیشه از دست نمی‌دهید.

گزارش حسابداری سفر نیز به واسطه تاریخچه سفر تهیه می‌شود. برای هر سوژه یا وسیله نقلیه مجهز به ردیاب GPS، داده‌هایی مانند زمان شروع، زمان پایان، طول هر توقف، موقعیت مکانی، سرعت و مسافت ارائه می‌شود که محاسبه هزینه‌های عملیاتی را ساده می‌کند. سابقه ردیابی همچنین در صورت سرقت خودرو می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. می‌توانید به محلی که خودرو در آنجا بوده اشاره کنید و با پلیس تماس بگیرید. به این ترتیب می‌توانید به پلیس کمک کنید تا هر چه سریع‌تر خودرو را پیدا کنند.

تاریخچه مسیر تا چه مدت نگهداری می‌شود؟

کاربران از طریق ورود به بخش تاریخچه مسیر می‌توانند اطلاعات زیادی مانند سابقه سفرها از جمله محدوده زمانی و سرعت را به علاوه سایر اطلاعات کلیدی که در فواصل زمانی منظم در حافظه داخلی دستگاه ذخیره شده است، دریافت کنند. قابلیت ثبت سوابق داده یکی از ویژگی‌های بسیار مهم ردیاب‌های خودرو بوده و کارکرد آن بسیار متفاوت از ردیابی همزمان است، زیرا از داده‌ها از طریق سیگنال‌های سلولی استفاده نمی‌کند.

در مقابل، اطلاعات در دستگاه ذخیره می‌شود و به طور همزمان به کاربر منتقل نمی‌شود. در زمان مورد نظر کاربران می‌توانند داده‌های نموداری را دریافت کنند و ارزیابی آن را از طریق رایانه یا برنامه مخصوص تلفن همراه برای ردیاب GPS دانلود می‌کند.

تاریخچه دستگاه برای یک ساعت قبل، ۲۴ ساعت قبل، یک هفته قبل یا محدوده تاریخ و زمانی که شما مشخص کرده‌اید، نمایش داده می‌شود. می‌توانید با کلیک بر روی اطلاعات نشانگر، زمان سپری شده در صفحه و همچنین مکان و سرعت واقعی را مشاهده کنید. یک ردیاب جی پی اس ایده‌آل برای خودرو بایستی اطلاعات و اسناد قابل اعتماد را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند تا در صورت نیاز آن‌ها را بررسی کنید. برای خودرو بهترین ردیاب گزینه‌ای است که بتواند سوابق را به مدت حداقل ۱۰۰ روز حفظ کند.

مزایای سیستم‌های ردیاب GPS خودرو

با خرید ردیاب  می‌توانید از جان خودتان و عزیزانتان و همچنین خودروی خود محافظت کنید. دانستن موقعیت مکانی وسیله نقلیه با استفاده از جی پی اس چندین مزیت بالقوه دارد. داده‌های موقعیت مکانی می‌تواند به امدادگران اضطراری کمک کند در صورت وقوع سانحه سریع‌تر مکان شما را پیدا کنند. اگر ماشین شما دزدیده شود یا با جرثقیل بکسل شود، با استفاده از ردیاب GPS می‌توانید سریع‌تر آن را پیدا کنید.

والدین یا سرپرستان می‌توانند از ردیابی GPS برای نظارت بر رانندگی فرزند نوجوان خود استفاده کنند. شما می‌توانید با استفاده از داده‌های تاریخچه مسیر رفتارهای پرخطر را شناسایی کنید و با استفاده از داده‌‌های همزمان سفر از جمله سرعت و مکان، آن‌ها را به رانندگی مسئولانه تشویق کنید. برخی سیستم‌های ردیاب خودرو قابلیت ارسال هشدار نیز دارند.

با استفاده از سیستم‌های ردیاب خودرو می‌توانید از اعضای مسن خانواده نیز محافظت کنید. ممکن است یکی از عزیزان شما حتی پس از تشخیص ابتلا به آلزایمر نیز همچنان سعی کند که رانندگی کند. ردیابی داده‌ها می‌تواند از سفرهای غیر منتظره جلوگیری کند.

ردیابی فعال و منفعل

انواع مختلفی از دستگاه‌های ردیاب خودرو وجود دارد. به طور معمول دستگاه‌های ردیاب خودرو به دو دسته منفعل و فعال طبقه‌بندی می‌شوند. دستگاه‌های منفعل موقعیت جی پی اس، سرعت، سرفصل و گاهی اوقات اطلاعات یک رویداد محرک مانند روشن یا خاموش بودن یک کلید یا باز و بسته بودن درب خودرو را ذخیره می‌کنند. پس از بازگشت خودرو به نقطه از پیش تعیین شده، دستگاه ردیاب برداشته می‌شود و داده‌ها برای ارزیابی وارد رایانه می‌شود.

سیستم‌های منفعل شامل نوعی مکانیزم دانلود خودکار هستند که داده‌ها را از طریق دانلود بی سیم انتقال می‌دهند. دستگاه‌های فعال نیز همان اطلاعات را جمع‌آوری کنند، اما معمولاً داده‌ها را به صورت همزمان از طریق شبکه‌های سلولی یا ماهواره‌ای برای ارزیابی به رایانه یا مرکز داده ارسال می‌کنند.

بسیاری از ردیاب‌های مدرن قابلیت‌های ردیابی فعال و منفعل را با هم ترکیب می‌کنند. وقتی شبکه تلفن همراه در دسترس است، ردیاب داده‌ها را از این طریق به سرور منتقل می‌کند. اما زمانی که شبکه در دسترس نیست، دستگاه ردیاب داده‌ها را در حافظه داخلی ذخیره می‌کند و بعداً دوباره وقتی شبکه در دسترس قرار گرفت، داده‌های ذخیره شده از جمله اطلاعات مربوط به تاریخچه مسیر را به سرور ارسال می‌کند.