جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر شما هم مثل من عاشق پیاده روی و طبیعت گردی در جنگل های سر سبز هستید و برای فرار از شلوغی شهر سفر را انتخاب می کنید، به شما تبریک می گویم، بهترین راه را انتخاب کرده اید. دور شدن از هیاهوی شهر و آرامش گرفتن از طبیعت و هوای زیبای جنگل تنها راه افزایش آرامش و بهترین راه برای لذت بردن از اوقاتی است که می توان در بیکاری سپری کرد.

مازندران تنها محدود به اماکن گردشگری طبیعی و آبی نیست، بلکه جدای از اینها اماکن تاریخی زیادی در این استان وجود دارد که مورد بازدید علاقه مندان و مسافران این استان قرار می گیرد.

این استان در طول تاریخ به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای خزر از موقعیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده است و به همین دلیل بناهای تاریخی زیادی ساخته شده است که به مسافران و علاقمندان به تاریخ فرصت بازدید از مکان های جذاب باستانی را می دهد.

علاوه بر این ویژگی ها، استان مازندران برای هر فرد دارای سلیقه ویژگی های بسیاری دارد که از جمله آن می توان به ایجاد انواع اقامتگاه ها در هر منطقه ای که کوچک ترین جاذبه های گردشگری را داراست به همین دلیل در هر منطقه و ناحیه ای از استان مازندران و در تمامی شهر های این استان اقامگاه هایی برای اقامت دنج و راحت مسافران و گردشگران وجود دارد که می توان این اقامتگاه ها را با اجاره سوئیت و ویلا ارزان قیمت در شمال با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان و به آسانی اجاره کرد.

سواد کوه جذاب ترین شهرستان مازندران

سواد کوه یکی از شهرهای تاریخی، طبیعی و تفریحی استان مازندران است که دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی از جمله آبشارها، جنگل ها، پارک های جنگلی و بسیاری موارد دیگر است که هر ساله با مسافران و گردشگران بسیاری در هر فصل متفاوت است.

 سواد کوه مازندران از جاذبه های و منابع طبیعی بسیاری برخوردار بوده هر کدام از این جاذبه ها به تنهایی و در نوع خود یکی از متمایر ترین و شاخص ترین جلوه های طبیعت بی نهایت زیبای این منطقه به شمار می روند که منطقه و شهرستان سوادوه تمامی آنها را در قلب مازندران گرد هم آورده است.

از بهترین جاذبه های گردشگری این منطقه و شهرستان سواد کوه می توان به جاذبه های متعددی مانند جنگل های راش منشأ درختان بلند، جنگل لفور منبع رودخانه های زیبا و جذاب، آبشار های مرتفع، چشمه ها و رودخانه ها، ارفع ده جنگلی بکر و زیبا با آب و هوایی خاص در منطقه سواد کوه، این جنگل یکی از زیبا ترین مراتع طبیعی سواد کوه، آبشار ترز از آبشار های خروشان و زیبا، آبشار گزو از معروف ترین و هیجان انگیز ترین آبشار های ایران، منطقه جذاب شیرگاه تماما دارای جاذبه های بی نهایت جذاب و بسیاری مناطق و جاذبه های گردشگری خاص اشاره کرد.

سواد کوه همانطور که در مطالب بالا گفته شد یکی از بهترین و بکر ترین شهرستان های استان مازندران با جاذبه های بی نظیر در نوع خود است که یکی از این جاذبه های بی نظیر از هر نظر جنگل لفوراست که در ادامه به بررسی تمام کمال ویژگی های این جنگل می پردازیم.

جنگل لفور کجاست؟

جنگل لفور در روستای لفور در شهرستان سوادکوه در استان مازندران واقع شده است که از جنوب به ارتفاعات البرز، از شمال به منطقه بکر و زیبای شیرگاه، از غرب به منطقه بابلکنار و بسیاری جاذبه های دیگر امتداد دارد.

جنگل لفور یکی از مکان های دیدنی سوادکوه به شمار می رود که دارای مکان های طبیعی و تاریخی فراوانی است و به همین دلیل این منطقه به یکی از نقاط گردشگری مازندران تبدیل شده است.

جنگل لفور دارای رودخانه های زیبا و جذاب، آبشار های مرتفع، چشمه ها و رودخانه ها است. جنگل لفور بخشی از جنگل هیرکانی در جنوب دریای خزر است.

بهترین جاذبه های گردشگری جنگل لفور

همانطور که در مطالب بالا گفته شد جنگل لفور از جاذبه ها و جذابیت های بسیاری در نوع خود برخوردار است که همین وجود انواع جاذبه های گردشگری باعث شده هر ساله بسیاری از مسافران و گردشگران از هر جایی از ایران مقصد سفر خود را جنگل لفور یکی از بهرین و بکر ترین جنگل های شمال قرار دهند.

اگر تصمیم به سفر به منطقه و جنگل جذاب و بی نظیر لفور را دارید کاری دشوار در پیش دارید چرا که وجود جاذبه های متعدد بی نظیر با چشم انداز های رویایی کار هر مسافر و گردشگری را در انتخاب بهترین جاذبه های جنگل لفور سخت می کند که در ادامه به بررسی بهترین جاذبه های گردشگری و طبیعی جنگل لفور می پردازی که با انتخاب این جاذبه ها به عنوان مقصد سفر خود می توانید انواع اقامتگاه ها را با بهترین قیمت در هر منطقه ای از شهرستان سواد کوه با اجاره سوئیت در سواد کوه در سریع ترین زمان و آسان ترین روش انتخاب و رزرو کنید.

از بهترین جاذبه های گردشگری جنگل لفور می توان به بسیاری از مناطق اشاره کرد مانند هفت آبشار تیرکن، پارک جنگلی آذررود، آبشار اسکلیم، آبشار گزو، پلنگ دره، سد لفور، آبشار ترز، آبشار اسپی آر و جلسنگ و بسیاری جاذبه های دیگر اشاره کرد که رضایت مندی بالایی در میان مسافران این منطقه را به خود اختصاص داده اند.

پوشش گیاهی جنگل لفور چگونه است؟

جنگل لفور علاوه بر این که از جذابیت های بی نظیر بسیاری در قلب خود برخوردار است از قدمت بسیار طولانی تاریخی نیز برخوردار است که همین قدمت طولانی این جنگل و ویژگی های آن را خاص کرده است.

برخی از زمین شناسان بر این باورند که این جنگل مربوط به دوره ژوراسیک است و شامل گونه ای از انواع مختلف گیاهان است که حدود ۸۰ گونه گیاهی را شامل می شود.

بخشی از جنگل هیرکانی است و انواع زیادی از گیاهان پهن برگ وجود دارد که بیشتر آنها بومی ایران هستند. درخت انجیل با تنه و برگ های منحصر به فرد خود یکی از گیاهانی است که چوبی سخت و محکم دارد و تا حدود ۲۵ متر رشد می کند.

برگ های این درخت در فصل پاییز به رنگ نارنجی، قرمز و زرد در می آید که بسیار چشمگیر و چشم نواز است. به طور کلی در این جنگل حدود ۸۰ نوع گیاه از درخت توت گرفته تا ازگیل، راش، لیکی و… که وجود پوشش گیاهی متنوع و خاص در این جنگل را اثبات می کند.

جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟

همانطور که در مطالب بالا گفته شد جنگل لفور در کنار جاذبه های بی نظیر خود از پوشش گیاهی و قدمت بالایی برخوردار است که پوشش گیاهی و متنوع این جنگل دلیل وجود جاذبه های بی نظیر این منطقه بوده و علاوه بر آن این پوشش گیاهی کاملا طبیعی وجود اناع گونه های جانوری را نیز زمینه سازی می کند.

این جنگل در کنار پوشش گیاهی و طبیعی ویژه و متمایز خود از انواع گونه های جانوری نیز برخوردار است که تعداد بالای گونه جانوری را شامل می شود.

کلام آخر

ما در مطالب بالا به همراه سپنجا به بررسی تمام و کمال  جنگل لفور و تمامی ویژگی های این جنگل مانند بهترین جاذبه های گردشگری و انواع پوشش گیاهی و این سوال که جنگل لفور چه حیواناتی دارد؟ پرداختم تا با مطالعه این مطلب به تمامی اطلاعاتی که در هنگام سفر به این منطقه نیاز خواهید داشت دست یابید.