معنی اصطلاحات رایج هتلی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

 

درست گفته‌اند؛ بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. عموما زمانی که به سفر فکر می‌شود بیشتر سیاحت، زیارت، دیدن اقوام و انجام امور کاری و درسی مد نظر قرار می‌گیرد و کمتر به این موضوع توجه می‌کند که سفر می‌تواند از ابتدا تا انتها آموزنده باشد و جهان‌بینی انسان را گسترش دهد. در همین زمینه در این مطلب به آموزش اصطلاحاتی می‌پردازیم که واجب است هنگام رزرو هتل از آن‌ها اگاه باشیم. آگاهی از معنی اصطلاحات رایج هتلی سبب می‌شود مسافران در هنگام رزرو هتل امکانات هتل‌ها را با تسلط بیشتری بررسی کنند و در زمان اقامت در هتل به بهترین شکل از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

چک‌ این (Check-in)

چک این به ورود به هتل و ساعت تحویل اتاق گفته می‌شود. ساعت ورود و تحویل اتاق در بیشتر هتل‌ها معمولا ساعت ۱۲ یا ۲ بعداظهر است. وقتی وارد هتل می‌شوید، مدارکتان را تحویل می‌دهید، کمی منتظر می‌شوید و اتاق را در ساعت مشخصی به شما تحویل می‌دهند.

چک اوت (Checkout)

همانطور که از عنوان چک اوت مشخص است این اصطلاح به زمانی اشاره دارد که مدت رزرو به پایان رسیده و باید اتاق‌ تحویل شود. ساعت چک اوت در بیشتر هتل‌ها ۱۲ ظهر است. بعد از خارج شدن از اتاق‌تان و تحویل آن، مسئول مربوطه، اتاق را چک می‌کند تا همه چیز مرتب باشد.

نیم شارژ

گاهی اوقات مسافران زودتر از ساعت «چک این» به هتل می‌رسند و یا می‌خواهند دیرتر از ساعت ۱۲ اتاق را تحویل دهند، در این موارد راهکاری با عنوان «نیم‌شارژ» وجود دارد. مسافر در این شرایط می‌تواند با هتل هماهنگ و هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کند که همان نیم‌شارژ است.

مینی‌بار

به یخچال کوچکی‌ که در اتاق هتل وجود دارد مینی‌بار گفته می‌شود و مسافر می‌تواند از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که در آن قرار داده شده استفاده کند.

روم‌سرویس

اصطلاح روم سرویس موقعی به کار می‌آید که مسافر در طول شبانه‌روز تشنه یا گرسنه شود و بخواهد غذا و چای را در اتاق خودش میل کند. در این شرایط کافی‌ست یک تماس با قسمت مربوطه بگیریم تا خوراکی یا نوشیدنی در اتاق‌مان سرو شود.

فولبرد

اصطلاح فولبرد یعنی اینکه می‌توان با همان هزینه‌ پرداخت شده برای رزرو هتل، سه وعده صبحانه، ناهار و شام را میل کرد.

هافبرد

زمانی که یک هتلی اعلام می‌کند که هافبرد است، یعنی جدا از صبحانه، فقط یکی از وعده‌های ناهار و شام را می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافه، میل کنید.

لاندری

این بخش در حقیقت خشکشویی هتل است. اگر هتلی بگوید که خدمات لاندری به مهمانانش ارائه می‌کند به این معناست که لباس‌های مهمانان به درخواست آنها جمع‌آوری و برای شستشو و اتو به بخش لاندری یا خشکشویی منتقل می‌شود.

Cip

Cip، خدماتی مخصوص افراد سرشناس تجاری است. انتقال مهمان از پای پرواز تا هتل با تشریفات خاص و پذیرایی ویژه از او در بدو ورود به هتل به صورت بوفه کامل، از جمله خدمات cip است. این خدمات در همه هتل‌های ایران انجام نمی‌شود و مختص به هتل‌های خاصی‌ست. خدمات cip، شبیه به خدمات vip است و فقط در بحث تامین امنیت با آن تفاوت دارد. گذاشتن میوه و دسته‌گل در اتاق و چینش اتاق به دلخواه مسافر از جمله خدمات ویژه است.

مسافران با آگاهی از این اصطلاحات در انتخاب هتلی که دارای امکانات مورد نظرشان باشد موفق‌تر خواهند بود. در همین راستا از شما دعوت می‌شود برای رزرو هتل به وب‌سایت یا اپلیکیشن اسنپ ‌‎تریپ که امکانات هتل‌ها را به صورت کامل و دقیق در اختیار قرار داده است، مراجعه کنید.

در وبلاگ اسنپ تریپ لیست کامل‌تری از اصطلاحات رایج  هتلی نظیر بوفه، سرویس اضافه، خدمات خانه‌داری، خدمات نگهداری از کودک و ترانسفر ارائه و توضیح داده شده است.

 

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.