قدیمی ترین هتل های مشهد را بشناسید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

حتما مقاله های بسیاری درباره لوکس ترین هتل های مشهد، بهترین هتل های مشهد نزدیک حرم، هتل های ارزان قیمت مشهد و … مطالعه کرده اید. اما هیچ یک از آن مقاله ها حرفی از قدیمی ترین هتل های مشهد نزده اند. بله، شهر مشهد دارای تعدادی هتل قدیمی است که یکی از آن هتل ها نزدیک به ۸۵ سال سن دارد.

حتی کهن ترین هتل تهران که به نام هتل شرایتون (هتل استقلال تهران فعلی) شناخته می شود در سال ۱۳۴۱ ساخته شده که از نظر قدمت تاریخی، باز هم به گرد پای هتل قدیمی مشهد نمی رسد. پس اگر شما هم کنجکاو شده اید تا قدیمی ترین هتل های مشهد را بشناسید ادامه این مطلب جذاب را از دست ندهید.

هتل پارس مشهد، قدیمی ترین هتل مشهد

اول بگذارید یک شفاف سازی درباره هتل پارس مشهد انجام دهیم تا انتخاب شما برای رزرو هتل مشهد دقیق تر باشد. در شهر مشهد ۲ هتل پارس وجود دارد که یکی قدیمی ترین هتل مشهد در خیابان ارگ قدیم و دیگری هتل پارس مشهد در وکیل اّباد است. منظور ما از هتل پارس مشهد، همان هتل تاریخی پارس است که در خیابان امام خمینی (ارگ سابق)، رو به روی بازار جنت قرار دارد.

قدیمی ترین هتل مشهد به نام پارس

هتل پارس مشهد در سال ۱۳۱۶ هجری شمسی در زمان پادشاهی قاجار ساخته شد که مالک آن شخصی به نام امین اف بود. این مرد روسی دستور داد بنای ساختمان هتل همچون معماری روسی باشد تا اصالت آن حفظ شود. در هتل تاریخی پارس مشهد ۱۰ کارگر برای انجام دادن امور مسافران استخدام شده بودند.

هتل پارس مشهد ۱۶ اتاق داشت که در زمان خود با اسباب و اثاثیه مدرن روسی طراحی شده بودند. هزینه ای که برای یک شب اقامت در هتل تاریخی پارس گرفته می شد حدود ۱۱ تا ۳۱ ریال (۱ قِرون تا ۳ قِرون) بود که در زمان خودش پول زیادی بوده است. پس از مدتی شخصی به نام مجاور توسی هتل پارس را خرید.

بعد گذشت ۸۵ سال همچنان هتل تاریخی پارس مشهد به کار خود توسط خانواده مجاور توسی ادامه می دهد که البته در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است. با اینکه لوکس ترین هتل های مشهد مانند هتل قصر طلایی و هتل درویشی عالی ترین گزینه اقامت هستند اما افرادی وجود دارند که ترجیح می هند در هتل های تاریخی اقامت گزینند.

هتل هما مشهد

از دیگر هتل های قدیمی مشهد که بسیار لوکس و مدرن طراحی شده، هتل هما مشهد (هتل هایت سابق) است. هتل هما مشهد در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۲ در خیابان احمد آباد، میدان طالقانی (تقاطع کلاهدوز و ملاصدرا) به بهره برداری رسید. در این هتل تمامی امکانات و خدمات همانند هتل های اروپایی بود که پس از گذشت مدتی، مدیریت هتل اقدام به بازسازی آن کرد و سرانجام در سال ۹۶ به عرصه هتلداری برگشت.

نمای بیرونی هتل هما مشهد احمدآباد

هتل هما مشهد با اینکه یکی از قدیمی ترین هتل های مشهد محسوب می شود ولی خدماتی در حد یک هتل ۵ ستاره لوکس و اروپایی ارائه می دهد. فضای سبز فوق العاده بزرگ، پارکینگ مسقف و روباز، سالن همایش و تالار عروسی، ۳ رستوران، اتاق هایی لوکس، مجموعه آبی، استخر روباز و سالن تناسب اندام تنها بخشی از امکانات هتل هما مشهد است. با اقامت در این هتل قدیمی مشهد شما به ایستگاه قطار شهری مشهد، کوهسنگی مشهد، بازار قسطنطنیه و بازار موبایل مشهد دسترسی خواهید داشت.

هتل مشهد مشهد

هتل مشهد مشهد نام دیگری از هتل های قدیمی مشهد است که سال ساخت آن به ۱۳۵۴ در خیابان امام رضا می رسد. هتل مشهد مشهد پس از سال ها خدمت رسانی به زائران امام هشتم در سال ۱۳۷۶ مورد بازسازی کامل قرار گرفت تا خدماتی بهتر ارائه نماید. فاصله این هتل تا حرم مطهر حدود ۱۶۰ متر است که یکی از هتل های مشهد نزدیک حرم به شمار می رود.

در هتل مشهد مشهد سالن بدنسازی، استخر، سونا و جکوزی و سالن بدنسازی طراحی شده که در خور شان یک هتل ۴ ستاره است. کیفیت غذایی بالا در رستوران، کافی شاپ با نوشیدنی های سرد و گرم، اتاق هایی تمیز و … تنها بخشی از ویژگی های این هتل قدیمی مشهد می باشد. آدرس هتل مشهد مشهد در خیابان امام رضا، بین امام رضا ۱ و ۳ است.

اتاق رویال هتل اطلس مشهد

هتل اطلس مشهد

آخرین گزینه لیست هتل های قدیمی مشهد به هتل اطلس مشهد اختصاص دارد که در سال ۱۳۵۵ به بهره برداری رسیده است. این هتل در نزدیکی حرم مطهر، بازار رضا و باب الرضا قرار دارد. هتل اطلس در زان خودش نوساز ترین هتل مشهد نزدیک حرم بوده که همواره زائران زیادی را درون خود جای داده است.

هتل اطلس مشهد در طی سال های گذشته مورد بازسازی کامل قرار گرفت تا هیچ کمبودی در ارائه خدمات به زائرین نداشته باشد. اتاق های رویال هتل اطلس مشهد بسیار شیک هستند و به امکانات رفاهی خوبی مجهز ی باشند. رستوران، کافیشاپ، پارکینگ، اینترنت وایرلس و … از امکانات هتل اطلس مشهد می باشند.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.