اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کیفیت بالای سیستم آموزشی دانشگاه‌ها، کالج‌ها و مدارس کشور کانادا بر کسی پوشیده نیست. کانادا برخلاف دیگر کشورهای انگلیسی زبان، یک کشور مهاجرپذیر است. بدین ترتیب برنامه‌های مهاجرتی بسیار متنوع و گسترده‌ای دارد، اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، تحصیل، ازدواج، کار و…. از برنامه‌های این کشور برای جذب مهاجر است.
دولت کانادا زیرساخت‌هایی را برای فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته است، بدین ترتیب به راحتی می‌توانند بعد از اتمام تحصیلات در این کشور مشغول به کار شوند. در این بلاگ با ما همراه شوید تا در رابطه با اقامت دائم از طریق تحصیل اطلاعات بیشتری به دست آورید.

روش های اخذ اقامت دائم کانادا پس از اتمام تحصیلات

دوره تحصیلی دانشجویان در دانشگاه‌های کشور کانادا بعد زا مدت زمان مشخصی اتمام می‌یابد و فارغ‌التحصیل می‌شوند. بعد از فارغ‌التحصیلی تنها دانشجویان می‌توانند ۹۰ روز به دنبال یک شغل مناسب و اخذ اقامت دائم باشند. در این ۹۰ روز باید با جست و جوی یک شغل مناسب اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنند. در ادامه با روش‎های اخذ اقامت دائم کانادا بعد از اتمام تحصیلات بیشتر آشنا خواهید شد:

دریافت مجوز کار

 معمولا ویزای تحصیلی تا زمانی که دانشجو در حال تحصیل است اعتبار دارد. این ویزا به دانشجو اجازه تحصیل و زندگی در دانشگاه‌های کشور کانادا را می‌دهد. بعد از اتمام تحصیلات اعتبار این ویزا منقضی شده و ۹۰ روز فرصت دارید تا به کشور خود بازگردید.
بعد از اتمام تحصیلات باید نسبت به اخذ ویزای کار پس از تحصیل اقدام کنید. با این ویزا می‌توانید در بخش‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شده و در این کشور ماندگار شوید. اگر در طول ۹۰ روز توانستید یک شغل مناسب و قابل قبول پیدا کنید می‌توانید در کانادا بمانید. در غیر اینصورت باید به کشور مبدا بازگردید. با کمک ویزای کار می‌توانید حداکثر تا سه سال در کانادا زندگی کنید.

سرمایه گذاری

 یکی از روش‌های کسب اقامت دائم در کانادا بعد از اتمام تحصیلات، سرمایه گذاری در این کشور است. کانادا یکی از بهترین و امن‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری به این کشور روی آورند.
برای سرمایه‌گذاری در این کشور نیازی نیست که حتما فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های کانادا باشید. هر فردی می‌تواند با سرمایه‌ای که دارد در هر بخشی سرمایه‌گذاری کند. افرادی که در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کرده‌اند آشنایی و آگاهی بیشتری نسبت به مشاغل و کسب و کارهای کانادا دارند، از این رو می‌توانند سرمایه‌گذاری موفقی را داشته باشند. در هر یک از استان‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری قوانین خاصی وجود دارد، به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی استان مورد نظر، نوع سرمایه‌گذاری و… را کامل بررسی کنید.
از سرمایه‌گذاری‌های محبوب در این کشور می‌توان به سرمایه‌گذاری ۲۱۰ هزار دلاری ساسکاچوان و منیتوبا، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار دلاری بریتیش کلمبیا اشاره کرد.

ازدواج

 ازدواج با یک شهروند کانادایی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد می‌تواند موجب اخذ اقامت دائم فرد شود. این ازدواج باید به صورت حقیقی باشد و در صورتی که ازدواج شما سه سال پایدار بماند می‌توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید و یک شهروند کانادایی شوید. فریب دولت کانادا و جعل اسناد مجازات بسیار سنگینی برای فرد در بر خواهد داشت.
برای ازدواج با یک فرد کانادایی، زوجین باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند از طرفی همسر کانادایی باید توانایی مالی برای تامین هزینه زندگی دو نفر را داشته باشد.

برنامه مهاجرتی استانی

این روش اخذ اقامت دائم کشور کانادا مختص کسانی است که تخصص و مهارت خاصی دارند. افراد می‌توانند با تخصص، مهارت، تحصیلات و…. خاصی که دارند نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. نحوه درخواست برنامه مهاجرتی هر استانی با توجه به قوانینی که دارد بسیار متفاوت است. برای درخواست برنامه مهاجرت استانی به کانادا می‌توانید از دو روش کاغذی و آنلاین اکسپرس اینتری اقدام کنید.

برنامه TRV

 TVR یک سندی است که توسط دفتر ویزای مهاجرت کانادا در خارج از کشور صادر شده و برای متقاضی شرایط پذیرش را برای ورود به کانادا را به صورت یک بازدید کننده مهیا می‌کند. معمولا این مدرک برای گردشگران به صورت ۶ ماهه و برای کارگران خارجی و دانشجویان با توجه به مدت زمان کار و تحصیل صادر می‌شود. این برنامه می‌تواند مجوز یک بار ورود یا چندبار ورود را به کانادا صادر کند.
اما در اخذ این نوع ویزای پس از تحصیل، باید به چند نکته توجه داشت:

  • شهروندان کشورهای خاص نیاز به اطلاعات بیومتریک دارند.
  • موارد جنایی و پزشکی می‌تواند از ورود متقاضیان به کانادا جلوگیری کند.
  • متقاضیان باید توانایی تمکن مالی خود را به اثبات برسانند.

برنامه اقامتی PEQ

 این برنامه مهاجرتی مختص دولت کبک است، کبک این برنامه تحصیلی را برای نیروی کار خارجی و دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل شده در نظر گرفته است. این روش اخذ اقامت دائم کشور کانادا در مقایسه با سایر روش‌ها بسیار جدیدتر بوده و تنها برای دو دسته از افراد منجر به تابعیت دائم در این کشور می‌شود. دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های کبک و نیروهای کار خارجی موقت می‌توانند از این طریق اقدام به اخذ ویزای دائم این کشور کنند. افرادی که در استان کبک تحصیل کرده‌اند به راحتی می‌توانند اقامت دائم خود را از این طریق دریافت کنند.
شغل متقاضی در صورتی قابل قبول است که یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • حقوق و مزایای مشخص شده‌ای داشته باشد.
  • به صورت قانونی توسط یک کارفرمای قانونی مشغول به کار شوید.
  • شغل متقاضی باید به صورت تمام وقت(۳۰ ساعت در هفته) باشد.
  • شغل متقاضی باید در دسته‌بندی ملی مشاغل کانادا باشد.

ویزای تحصیلی کانادا

طبق بلاگ منتشر شده در وب‌سایت کن اپلای در رابطه با مهاجرت تحصیلی به کانادا: اداره مهاجرت کانادا دو نوع ویزای کانادا را برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته است که هریک شرایط خاص خود را دارند:

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا: تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در هریک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
  • ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل افراد بالای ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلات عالی ازجمله کالج، دانشگاه و مؤسسات آموزشی معتبر دیگر.

ویزای دانش‌آموزی کانادا

همچنین پدر و مادر یا سرپرست قانونی باید ثابت کنند که از عهدهٔ هزینه‌های تحصیل و اقامت دانش‌آموز برمی‌آیند. نکتهٔ مهم دیگر، داشتن نامهٔ پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر کاناداست. تمامی مدارس کانادا جزمراکز آموزشی معتبرو مورد تائید هستند.

ویزای دانشجویی کانادا

دوره کارشناسی در کانادا بسته به دانشگاه ۳ تا ۴ ساله است. کسب مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر بسته به نوع مدرک از ۱ تا ۳ سال طول می‌کشد. تحصیلات عالی در کانادا توسط کالج‌های محلی، مدرسه‌ عالی علوم فنی و کاربردی، مدرسه هنرهای کاربردی (که گواهی‌نامه، دیپلم، مدرک کاردانی و کارشناسی ارائه می‌کنند) و دانشگاه های کانادا (که مدرک کارشناسی و بالاتر ارائه می‌کنند) به متقاضیان ارائه می‌شوند.

ویزای تحصیلی کانادا، اجازه‌نامه‌ای‌ است که به افراد غیرکانادایی امکان تحصیل در کانادا را می‌دهد. روش درخواست ویزای تحصیلی برای مقاطع مختلف تفاوت چندانی ندارد و تنها در مدارک موردنیاز تفاوت هایی وجود دارد. ویزای تحصیلی تا ۹۰ روز پس از پایان دوره آموزشی اعتبار دارد. دوره آموزشی زمانی‌ پایان‌یافته تلقی می‌شود که شما اعلان پایان دوره را از مؤسسه محل تحصیل خود دریافت کنید.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن نامه پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر، ضروری است. نامه باید دربردارنده شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره باشد.

جهت تحصیل در کبک باید گواهی پذیرش از کبک (CAQ) را نیز دریافت کنید که اداره مهاجرت کبک (MIDI)‌ آن را صادر می‌کند. بهتر است از مؤسسه آموزشی مربوطه بخواهید همه جزئیات مربوط به درخواست تحصیل در کبک را در اختیارتان بگذارد. برای درخواست ویزای تحصیلی، لزومی ندارد تا صدور و دریافت CAQ صبر کنید، نامه تأیید اداره مهاجرت مبنی بر درخواست CAQ هم جهت درخواست ویزا کافی‌ است. پس از ارائه نامه تائید اداره مهاجرت سفارت مهلت زمانی مشخصی را جهت ارائه  CAQ مشخص می‌کند.

کلام آخر

از طریق تحصیل در کشور کانادا می‌توانید اقامت موقت خود را بعد از اتمام تحصیلات به اقامت دائم تبدیل کنید. دانشجویانی که از دانشگاه‌های این کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند به مراتب بسیار راحت‌تر از سایر افراد می‌توانند اقامت دائم این کشور را اخذ کنند. در این بلاگ سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را در رابطه با اخذ اقامت پس از تحصیل و راه‌های اخذ اقامت را در اختیارتان قرار دهیم. بیشتر دانشجویانی که به قصد تحصیل وارد این کشور شده‌اند برای ادامه زندگی بعد از فارغ‌التحصیلی هم این کشور را انتخاب می‌کنند.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.