فاصله نیشابور تا حرم امام رضا چقدر است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
  • دوشنبه 9 اکتبر 2023
  • 4663
  • 0

نیشابور نزدیک‌ترین ناحیه به حرم امام رضا محسوب می‌شود و فاصله‌ای بسیار کوتاه با مشهد دارد. در حال حاضر نیز مسافران می‌توانند از طریق روش‌های گوناگونی مسیر نیشابور، مشهد را بپیمایند؛ برای مثال آن‌ها می‌توانند سوار اتوبوس یا قطار شوند یا حتی با ماشین شخصی خود سفر کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این شهرستان زیبا در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

فاصله شهر نیشابور تا حرم امام رضا از جهت زمان و مسافت

به‌صورت کلی مسافت نیشابور تا مشهد ۱۳۰ کیلومتر است؛ (مسیر حدودی قم-تهران) یعنی فاصله زیادی بین آن‌ها وجود ندارد و شما در بدترین حالت و با کمترین سرعت، در طی ۲ ساعت به مقصد می‌رسید. به خاطر داشته باشید در زمان سفر با اتومبیل شخصی، از مکان‌های دیدنی بین این دو شهر نیز دیدن کنید؛ اما اگر تایم زیادی ندارید و می‌خواهید سریعا به مشهد برسید، مسیر زیر را طی کنید.

ابتدا به سمت بزرگراه شهید قاسم سلیمانی بروید و بعد از گذر از پلیس راه، ادامه مسیر را از آزاد راه شوشتری طی کنید. بعد از آن باید به ‌ترتیب از کنار شهرهایی چون بهارستان، ابوذر، بازحوض سفلی و ملک آباد بگذرید تا به جاده اصلی نیشابور، مشهد برسید. در ادامه جمال ده، مسکن مهر بینالود، علی آباد علی کوری، قلعه وزیر، سر تلخ فخریه را نیز پشت سر بگذارید تا به اتوبان امام رضا برسید. در نهایت نیز لازم است ۱ ساعت نیم دیگر رانندگی کنید تا حرم را ببینید.

چطور از نیشابور به مشهد سفر کنیم؟

راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که عبارت‌اند از:

سفر با اتوبوس

سفر کردن با اتوبوس کمی سخت است؛ با این حال هزینه کمتری دارد و از آنجایی که مسافت پیش‌ رو، زیاد نیست مسافران اذیت نمی‌شوند؛ البته شما می‌توانید با صرف هزینه بیشتر صندلی وی آی پی هم رزرو کنید تا کاملا راحت باشید. خرید بلیط اتوبوس به هردو صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است.

سفر با قطار

تجربه سفر با قطار بسیار شیرین است و مسافران هم نسبت به اتوبوس و وسیله نقلیه شخصی در قطار احساس راحتی بیشتری دارند. خوشبختانه قطارها انواع مختلفی دارند؛ از این رو شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، بلیطی مناسب تهیه کنید.

اتومبیل شخصی

گزینه آخر، اتومبیل شخصی است که بیشتر افراد هم آن را ترجیح می‌دهند؛ زیرا مسافت نیشابور تا حرم امام ارضا زیاد نیست؛ از طرفی هم مسافران در ماشین شخصی آزادی بیشتری دارند.

در فاصله نیشابور تا حرم امام رضا امکان بازدید از کدام مکان‌های دیدنی وجود دارد؟

یکی از مزیت‌هایی سفر با ماشین شخصی این است که شما می‌توانید در میانه راه خود از انواع جاذبه‌های گردشگری موجود هم دیدن کنید؛ به‌خصوص که نیشابور مکان‌های دیدنی بسیاری هم دارد. در ادامه چندتا از جذاب‌ترین آن‌ها را نام می‌بریم.

امامزاده سید ابوالقاسم صالح (ع)

آدرس: استان خراسان رضوی ـ شهرستان مشهد ـ بخش احمدآباد ـ شهر مشهد ـ دهستان سرجام ـ روستای قاسم آباد.

از جمله جاهای دیدنی و زیارتی که در مسیر خود می‌توانید از آن بازدید کنید، امامزاده سید ابوالقاسم صالح (ع) است. این زیارتگاه در شهرستان ملک‌ آباد و در روستای قاسم آباد قرار گرفته است. اهالی این روستا می‌گویند که سید ابوالقاسم صالح از نوادگان حضرت کاظم بوده و در سال ۳۲۷ قمری به خاک سپرده شده است. این مکان بنای بسیار قدیمی و جالب با پنجره‌های سبز رنگ دارد. اخیرا نیز یک سنگ مزار و ضریح مناسب برای آن تهیه کرده‌اند تا زائران راحت‌تر بتوانند مقبره را زیارت کنند. اگر به مکان‌های معنوی علاقه دارید، بازدید از این امام‌زاده را حتما در برنامه خود بگذارید.

چشمه گراب

آدرس: این منطقه در ۴۹ کیلومتری مشهد و در نزدیکی شهر ملک آباد قرار دارد.

چشمه گراب از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر مشهد به حساب می‌آید که از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوید. بدون اغراق می‌توان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت نام برد؛ زیرا از چندین چشمه و با رنگ و طعم‌های گوناگون تشکیل شده است. این چشمه‌ها از نظر ظاهری نیز نمایی بسیار زیبا دارند؛ زیرا در فاصله ۵۰۰ متری از یکدیگر قرار گرفته‌اند و دهانه همه آن‌ها نیز مخروطی شکل است.

وقتی از آب هر یک از این چشمه‌ها بچشید، متوجه می‌شوید که مزه‌هایی بسیار خاص و متفاوت دارند؛ برای مثال یکی شیرین است و دیگری تلخ! از آن گذشته آب این چشمه‌ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و بیماری‌های مختلفی چون ترشحات معده و صفرا و مشکلات مفصلی را به سادگی درمان می‌کند. متاسفانه این جاذبه طبیعی خار‌ق‌العاده، امکانات رفاهی مناسبی ندارد؛ به همین دلیل بازدید از آن کار ساده‌ای نیست. با این حال هنوز هم گردشگران زیادی برای دیدن آن مشتاق هستند.

قدمگاه

جاذبه گردشگری دیگری که می‌توانید در طول مسیر خود از آن دیدن کنید، قدمگاه است. دلیل شهرت این مکان، یک سنگ خاص سیاهی است که روی آن رد پایی قرار گرفته و همه مردم هم معتقدند این ردپا متعلق به امام رضا (ع) است. در حال حاضر این سنگ را به‌طرف قبله و در ارتفاع یک متری نصب کرده‌اند. نکته دیگر اینکه در این مکان چشمه خاصی هم وجود دارد که طبق روایات به دستور امام رضا از زمین جوشیده و بالا آمده است. اگر زمانی به قدمگاه رفتید، می‌توانید از طبیعت باغ‌های زیبای اطراف آن لذت ببرید و همزمان از چشمه‌ای که متبرک شده نیز بنوشید.

روستای ده سرخ

آدرس: مشهد – ۴۵ کیلومتری جاده مشهد به نیشابور – ۱۷ کیلومتری شهر ملک آباد (انتهای آزاد راه مشهد – باغچه)

در میانه راه شما، روستای معروفی به نام ده سرخ قرار دارد که هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای آن سفر می‌کنند. این روستای زیبا طبیعت و آب‌وهوای بسیار خاصی دارد؛ از طرفی هم زیارتگاه‌های مختلف موجود در آن باعث شده، مسافران به بازدید از این مکان علاقه زیادی داشته باشند.

سفر به مشهد از طریق فلای تودی

فلای تودی یکی از معتبرترین شرکت های گردشگری در ایران است که خدمات متنوعی به مسافران ارائه می‌دهد. در مجله گردشگری فلای تودی می‌توانید با تمامی جاذبه های گردشگری داخلی و خارجی آشنا شده و راهنمای سفر به تمام نقاط جهان را مطالعه کنید. همچنین این مجموعه گردشگری آنلاین جزو معتبرترین شرکت‌های ایرانی است که انواع خدمات سفر را با قیمت‌هایی بسیار مناسب به مسافران ارائه می‌کند.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.