مسیر اصفهان به مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
کوتاه ترین مسیر از اصفهان به مشهد

یکی از مهم ترین و پر تردد ترین مسیرهایی که مسافران از طریق آن خود را به مشهد می رسانند. مسیر اصفهان به مشهد است. این مسیر نسبتا طولانی از شهرهای زیادی عبور میکند  و مسافران زیادی را به مقصد زیبا و جذاب مشهد می رساند. این مسیر طولانی در حالت عادی نزدیک ۱۱۵۰ کیلومتر راه دارد که در ادامه در مورد شهر به شهر عبور از این مسیر از اصفهان تا مشهد با شما صحبت خواهیم کرد. پس همراه ما باشید.

مسیر حرکت اصفهان تا مشهد با ماشین شخصی

مسیر جاده ای اصفهان تا مشهد با ماشین شخصی به نسبت سفر با هواپیما و اتوبوس بیشتر است چرا که مسافرانی که برای رسیدن به شهر مورد علاقه خود، سفر با ماشین شخصی را انتخاب می کنند توقع دارند مسیر را با آسایش و امنیت بیشتری طی کنند و برای استراحت بین راهی در شهرهایی که مطابق با میلشان است توقف داشته باشند.

بهترین مسیر برای سفر از اصفهان به مشهد

مسیر حرکت سفر جاده ای از اصفهان تا مشهد  از شهر سگزی تا ملک آباد ادامه دارد این مسیر هم همانند مسیر مشهد به گرگان از جاهای دیدنی و شهرهای هیجان انگیزی عبور می کند که در ادامه بررسی تک تک شهرهای بین راهی و طول مسیر هر کدام صحبت خواهیم کرد.

سگزی تا اصفهان ۳۳ کیلومتر

بعد از حرکت از شهر بزرگ و زیبای اصفهان، تنها شهری که از آن عبور خواهیم کرد شهر زیبای سگزی خواهد بود. این شهر در در قسمت شرقی شهر اصفهان قرار دارد و تنها ۳۳ کیلومتر  با اصفهان فاصله دارد.

شهر سگزی یکی از قدیمی ترین شهرهای اصفهان است که هنوز هم یادگارهایی از زمان صفویه در آن وجود دارد. اگر در هنگام سفر به مشهد و عبور از این شهر زیبا قصد استراحت و گردش در سگز را داشتید، پیشنهاد می کنم حتما از کاروانسرا و حمامی که متعلق به زمان صفویه است حتما دیدن کنید.

سگزی به کوهپایه ۳۰ کیلومتر

همین که جاده و بزرگراهی که در خارج از شهر سگزی قرار دارد عبور کنید، پس از گذر ۳۳ کیلومتر به کوهپایه خواهید رسید. دو شهر کوهپایه و سگزی فاصله بسیار کمی با اصفهان (شهر مبدا) دارند و به همین دلیل کمتر کسی برای استراحت بین مسیر در این دو شهر توقف می کند.

مکان های دیدنی کوهپایه اصفهان

کوهپایه به تودشک ۲۲ کیلومتر

شهرستان تودشک در فاصله بسیار کوتاهی تا اصفهان قرار دارد و فاصله آن تا شهرستان مشهد ۱۰۶۰ کیلومتر است.

در خصوص این شهرستان کوچک ۴۰۰۰ نفری بد نیست بدانید تودشک در سال ۱۳۸۰ به عنوان یک شهر شکل گرفته شد و از آن پس در نقشه های جغرافیایی از آن به عنوان یکی از شهرستان های اطراف اصفهان نام برده شد. اما با توجه به این که قسمت های مختلف این شهر از مناطقی تشکیل شده که قدمت تاریخی بالایی دارد، هنوز آثار باستانی و قدیمی در این شهر به چشم می خورد.

مناطق دیدنی و باستانی تودشک

تودشک به نائین ۴۹ کیلومتر

همین که از شهرستان تودشک دل را به جاده می زنیم با دیدن تابلوهای راهنمای کنار جاده به این نتیجه می رسیم که شهر بعدی که باید از آن عبور کنیم شهرستان نائین است.

شهرستان نائین از جمله شهرهایی است که در حالت عادی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند چرا که جاهای تاریخی و دیدنی فراوانی را در خود جای داده و با توجه به قرار گرفتن در مسیر جاده اصفهان مشهد باعث شده تا مسافران بین راهی این شهر را برای گشت و گذار و استراحت انتخاب کنند.

جاذبه های گردشگری نائین

اگر برای استراحت، بنزین زدن و یا نماز به دنبال شهر نزدیکی می گشتید که در فاصله کوتاهی از اصفهان قرار گرفته باشد پیشنهاد می کنم حتما در نائین توقف داشته باشید و با تماشای دیدنی هایی از جمله مسجد جامع، آب انبار و نارین قلعه، خانه پیرنیا، بازارهای سنتی و عمارت های کهن این دیار برای ادامه دادن به مسیر خود انرژی بگیرید.

نائین به انارک ۸۰ کیلومتر

پس از عبور از شهر نائین کم کم فاصله شهرها از هم کمتر می شوند و بیشتر با مسیر جاده ای رو به رو خواهید بود. پس از گذشت نزدیک به ۸۰ کیلومتر به شهر زیبای انارک خواهید رسید. این شهر از گذشته به قلعه و حصاری که در اطراف خودش داشته معروف بوده و به دلیل نزدیکی به دشت کویر همیشه طرفدارن زیادی برای اقامت شبانگاهی دارد.

جاده انارک یک مسیر دو طرفه دارد تا مسافران با انواع وسائل حمل و نقل بتوانند در صورت تغییر در مسیر و با دور زدن از دوربرگردان از مسیر خود خارج شوند.

آثار تاریخی شهر انارک

انارک به خور ۱۷۰ کیلومتر

پس از گذر از شهر انارک اگر تخته گاز مسیر خود را به سمت شهر بعدی یعنی خور ادامه دهید، می توانید با طی کردن مسیر ۱۷۰ کیلومتری خود را به شهرستان خور برسانید. پیشنهاد می کنم از توقف در این شهرستان صرف نظر کنید و سعی کنید تا هر چه سریعتر مسیر خود را به مشهد ادامه دهید.

خور به طبس ۱۹۲ کیلومتر

شهر بعدی که پس از عبور از خود باید از آن گذر کنیم طبس است. این شهر با خور ۱۹۲ کیلومتر راه دارد. بیشتر مسافران جاده ای پس از رسیدن به طبس استراحتی کوتاه می کند و پس از صرف میان وعده ای ساده و استراحت مسیر خود را مجددا ادامه می دهند.

مکان های تفریحی طبس

طبس به دیهووک ۸۰ کیلومتر

پس از رسیدن به شهر بعدی یعنی دیهووک می توانید از این مسئله اطمینان خاطر داشته باشید که بیش از نیمی از راه را طی کرده اید. چرا که با رسیدن به دیهووک چیزی حدود ۵۵۰ کیلومتر از راه ۱۱۵۰ کیلومتری را پشت سر گذاشته اید. فاصله طبس تا دیهووک ۸۰ کیلومتر است و به راحتی می توان این مسیر را در بزرگراه در کمتر از یک ساعت طی کرد.

جاهای دیدنی و سوغاتی شهر دیهوک

دیهووک تا بجستان ۱۷۰ کیلومتر

از شهر دیهووک تا بزرگراه اصلی که جاده مشهد را حفظ کرده است شهرهایی مانند فردوس هم وجود دارد اما اگر بدون توقف و حتی نگاه کردن به شهرهایی که در این مسیر وجود دارد راه را به سمت مسیر اصلی یعنی شهر مشهد ادامه دهیم، متوجه این نکته خواهیم شد که اگر مسیر را تا ۱۷۰ کیلومتر ادامه دهیم می توانیم با دیدن تابلو شهرستان بجستان این اطمینان را داشته باشیم که در کمتر از ۳۵۰ کیلومت دیگر می توانیم به مقصد نهایی یعنی شهر مذهبی مشهد برسیم.

بجستان تا تربت حیدریه ۱۱۰ کیلومتر

اگر رانندگی بدون توقف شما را خسته کرده پیشنهاد می کنم یک ساعت در بجستان استراحت کنید تا با نیروی بیشتری بتوانید ادامه راه را رانندگی کنید. اما اگر در میان هم سفران خود کسی می تواند مسئولیت رانندگی در جاده را به عهده بگیرد پیشنهاد می کنم جای خود را با او عوض کنید تا بدون هیچ توقفی و هر چه زودتر به مقصد نهایی برسید.

مکان های دیدنی و تفریحی تربت حیدریه

در این قسمت از مسیر بایستی ۱۱۰ کیلومتر تا رسیدن به تربت حیدریه رانندگی کنید. مسیر جاده ای این قسمت از راه به شکل بزرگراه است و راهی برای توقف وجود ندارد پس اگر قصدی برای توقف ندارید و انرژی کافی دارید مستقیم تا تربیت حیدریه و فیض آباد رانندگی کنید.

فیض آباد به ملک آباد ۱۵۰ کیلومتر

با دیدن تابلو شهرستان فیض آباد باید این اطمینان را داشته باشید که دیگر راهی تا مشهد باقی نمانده. شما میتوانید برای تجدید قوا کمی در فیض آباد استراحت کنید. غذایی میل کنید و چای بنوشید و بعد از آن ادامه مسیر را که کمتر از ۲۰۰ کیلومتر است دنبال کنید.

مناطق دیدنی فیض آباد اصفهان

ملک آباد تا مشهد ۳۷ کیلومتر

پس از پرداخت در عوارضی ملک آباد بهتر است کمی سرعت خود را کم کنید چرا که دیگر راهی تا مشهد باقی نمانده. به عبارتی فاصله از عوارضی ملک آباد تا پلیس راه مشهد تنها ۳۷ کیلومتر است. پس با آرامش خیال مسیر را ادامه دهید تا در نهایت به مقصد اصلی خود یعنی مشهد برسید.

مسیر اصفهان تا مشهد چند ساعت طول می کشد؟

رسیدن به خیر شما به راحتی این مسیر ۱۱۵۰ کیلومتری را پشت سر گذاشتید. اگر بخواهیم فاصله زمانی که با ماشین شخصی و یا اتوبوس در این مسیر طی می شود را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که برای رسیدن به مشهد به طور متوسط باید ۱۵ ساعت طول مسیر را ادامه داد که این فاصله با توجه به مسیر پیشنهادی که ما ارائه کردیم تا ۱۲ ساعت متغیر است. البته مدت زمانی که برای استراحت و گشت و گذار در مسیر تلف می شود را به صورت جداگانه باید به این زمان تخمینی اضافه کرد.

در نظر داشته باشید که شما می توانید به جای رانندگی و سفر با اتومبیل شخصی خود سفر با قطار را انتخاب کنید و با انتخاب بهترین قطار تهران مشهد مسیر سفر خود را به به مشهد کوتاه تر کنید.

در نظر داشته باشید که برای رسیدن به مشهد از اصفهان، راه های متفاوت و زیادی وجود دارد و این مسیر به عنوان یکی از راه های میان بر بین مسافران این مسیر معروف است. شما می توانید با در نظر گرفتن زمان و کوتاهی مسیر با توجه به تجربیات ارزشمند خود مسیر بهتری را به ما پیشنهاد دهید. منتظر نظرات و تجربیات ارزشمند شما هستیم.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.