تعطیلات ۲۲ بهمن بریم مشهد!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

انگار همین دیروز بود که صبح از خواب بیدار می شدیم و قصد سفر به مشهد می کردیم. یادش بخیر ریز و درشت خانواده داخل یک پیکان قدیمی جا می شدند و پدر خانواده حرکت می کرد به سمت جاده مشهد!

اون زمان سیب و پرتغال بین راهی که مادر خانواده بین بچه ها قسمت می کرد خوشمزه ترین خوراکی بین راهی بود، اگر که برای ناهار تو راه مادر خانواده یک استانبولی پلو هم تو صندوق عقب ماشین می گذاشت که دیگه می شد نورعلی نور!

تمام این ها یه خاطره ها پیوسته و امروزه سفر رفتن به مراتب سخت تر از گذشته شده است و به ندرت پیش می آید که خانواده ها یک شبه قصد سفر کنند. البته شاید دلیل این تغییرات در دهه های اخیر مشغله های زندگی کارمندی و یا پیشرفت سریع تکنولوژی باشد که موجب شده زمان کمتری برای سفر کردن داشته باشیم و حتی گاهی به دیدن عکس ها و فیلم های شهر مورد علاقه خود در شبکه های اجتماعی بسنده کنیم.

 

سفر زمستانی به مشهد

 

سفر برای ما ایرانی ها در دو فصل بهار و تابستان خلاصه شده است و همه از این قانون نانوشته پیروی می کنند اما خیلی از افراد با ساختن تعطیلات زمستانی و برنامه ریزی برای یک سفر هیجان انگیز آخر سال خوبی را برای خود می سازند.

 

نکات سفر به مشهد در زمستان

شاید همین اول از صحبت تعطیلات زمستانی تعجب کرده باشید! این نکته را در نظر داشته باشید که تعطیلات زمستانی را باید ساخت و گرنه در تقویم زمستان هیچ بازه زمانی موجهی برای تعطیلات طولانی وجود ندارد.

فکر می کنم زمان طلایی برای ساختن این تعطیلات هیجان انگیز بهمن ماه باشد! همانطور که در تقویم امسال مشاهده می کنید ۲۲ بهمن در روز دوشنبه تعطیل است و روز شنبه هم به دلیل شهادت حضرت فاطمه تعطیل رسمی اعلام شده! با این حساب شما می توانید تنها روز یکشنبه را مرخصی بگیرید و یک بازه زمانی ۵ روزه را عنوان تعطیلات زمستانی خود انتخاب کنید و برای یک سفر ۳ روزه به مشهد برنامه ریزی کنید.

عجله نکنید! سفر در زمستان آنقدرها هم که فکر می کنید آسان و بی دردسر نیست! به نظر من ۳ نکته اصلی که در این شرایط باید در نظر بگیرید نکاتی است که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

  • سنجیدن شرایط آب و هوا
  • چک کردن بلیط هواپیما یا قطار
  • اطلاع از هتل های ایده ال برای اقامت

 

سفر زمستانی مشهد

 

برنامه حرکت قطارها برای مقصد مشهد

شرایط آب و هوایی مشهد را خوب بسنجید گاهی سفر نکردن بهتر از سفر کردن با خاطره بد است! البته شاید شما از آن دسته افرادی باشید که سفر در روزهای برفی و بارانی را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید که این بحث جدایی را در بر می گیرد.

خرید بلیط قطار یا هواپیما یکی از مهم ترین مسائلی است که هر مسافر باید به آن توجه کند این مسئله هم برای روزهای پر مسافر و حتی روزهای کم مسافر مشکل ساز است چرا که اگر شما در روزهای پر مسافر به دنبال بلیط دقیقه ۹۰ باشید احتمال اینکه بلیط ایده ال خود را بخرید بسیار کم است البته این نکته برای روزهای کم مسافر هم صدق می کند چرا که در این روزها حرکت مسیرهای قطار و هواپیما بسیار کمتر از بقیه روزهاست و احتمال اینکه برای زمان مورد نظر شما بلیط قابل خرید موجود باشد بسیار کم است.

 

بلیط قطار مسیر تهران مشهد

 

یکی دیگر از نکات سفرهای زمستانی چک کردن بهترین هتل های مشهد آن هم از نظر مسافر است! شاید بهترین هتل مشهد برای شما یک هتل لوکس و گران قیمت محسوب شود و شاید از نظر یک مسافر ارزان ترین هتل مشهد یک انتخاب ایده ال باشد پس حتما قبل از سفر از وضعیت هتل ها اطلاع داشته باشید تا در طول سفر سردرگم نشوید.

 

بلیط هواپیما مشهد برای تعطیلات رسمی

همانطور که اشاره کردیم یکی از روزهای تعطیل بهمن ماه با ایام فاطمیه مصادف شده است و بسیاری از هموطنان در حال برنامه ریزی هستند تا عزاداری ایام فاطمیه خود را در حرم امام رضا انجام دهند. پس این نکته را مد نظر داشته باشید که تعطیلات ۲۲ بهمن چندان هم پر مسافر نیست. مشهد مگ به شما پیشنهاد می کند اگر به تازگی برای سفر خود برنامه ریزی کرده اید و با اتمام موجودی بلیط های قطار مواجه شده اید حتما سری به درگاه های فروش آنلاین بلیط هواپیما بزنید تا شاید بتوانید در روز دلخواه خود بلیط ایده ال با قیمت مناسب پیدا کنید.

 

بلیط هواپیما تهران مشهد

 

سفر به مشهد با اتوبوس یا ماشین شخصی؟

به نظر من در فصل زمستان سفر با ماشین شخصی را کلا از ذهن خود پاک کنید! سفر با ماشین شخصی برای مسافرت در بهمن ماه یک ریسک بزرگ است، گذشته از مسائل جاده و ترافیک و شلوغی راه فکر عدم ثبات آب و هوا را که بکنید متوجه خواهید شد که سفر با ماشین شخصی چندان هم عاقلانه به نظر نمی رسد. در این شرایط پیشنهاد می کنم به جای ماشین شخصی یک بلیط اتوبوس ارزان بخرید تا همان مسیر را طی کنید اما راحتی کار آنجا حس می شود که شما راننده نیستید و به راحتی می توانید در طول مسیر از راه جاده ای لذت ببرید هر چند هنوز هم سفر با قطار پیشنهاد اول مشهد مگ است اما بسیاری از افراد سفر در دل جاده را به سفر ریلی و هوایی ترجیح می دهند.

 

چه موقع از سال مشهد خلوت است زمستان یا پائیز

این شهر پرطرفدار هیچ وقت چهره خلوتی به خود ندیده است برای تعطیلات زمستانی هم توقع روزهای خلوت مشهد را نداشته باشید، شاید در این موقع از سال ازدحامی که مشهد در عید نوروز دارد را به چشم نبینیم اما با توجه به مناسبت های مذهبی زمستان و پائیز، مشهد همچنان به میزبانی از زائرین ادامه می دهد.

 

 

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.