بررسی بهترین قطار تهران مشهد و نکاتی که سفرتان را نجات میدهد!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

قطار تهران مشهد یکی از پرسفر ترین خطوط ریلی در بین تمام مسیر ها در ایران است به طوری که همه ساله هزاران نفر با خرید اینترنتی بلیط قطار از این مسیر استفاده می‌کنند. اما یک مشکل بزرگ در اینجا وجود دارد و آن اینکه بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند، دقیقا نمی‌دانند چه نوع قطاری از لحاظ قیمت و خدمات برای آن‌ها مناسب است.

این افراد تصور میکنند انتخاب بهترین قطار برای مسیر تهران مشهد کار دشواری نیست و به همین خاطر سریعاً اقدام به خرید بلیط قطار مشهد میکنند. اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که بهترین قطار تهران مشهد چه قطاری با چه امکاناتی است؟

مسافران قطار زندگی در کوپه در حال گفتگو هستند

اما اصلاً نگران نباشید زیرا این مشکل چندی پیش برای مشهد مگ هم وجود داشت؛ به همین دلیل سعی کردیم در یک مقاله جامع، بهترین قطارهای تهران مشهد را به همراه قیمت و خدمات به شما معرفی کنیم تا به این ترتیب هیچ گونه ابهامی در تصمیم گیری خرید بلیط قطار برای شما وجود نداشته باشد. البته خوب است اشاره کنیم که انتخاب «بهترین» قطار، کار آسانی نیست و هر کس میتواند بر اساس نیازهای خود، یکی را برای خود انتخاب کند.

انواع قطار تهران مشهد

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که سفر با قطار کیفیت سفر هوایی را ندارد اما امروزه و با توجه به کیفیت بالای خدمات حمل و نقل ریلی داستان کمی متفاوت تر شده است. به نظر شما سفر با قطار بهتر است یا هواپیما؟ برای سفر به مشهد با قطار انتخاب های زیاد و متنوعی در پیش دارید. از قطارهای کوپه ای لوکس و ۵ ستاره گرفته تا قطارهای ارزان و اتوبوسی. به همی دلیل مسافران می توانند با بودجه های متفاوت برای انتخاب بهترین قطاری که آن ها را به مقصد برساند اقدام کند. در ادامه برخی از مهم ترین قطارهای مسیر تهران مشهد را بررسی می کنیم. اگر شما هم برای انتخاب قطار ایده آل خود سردرگم هستید پیشنهاد می کنم خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید.

  • قطار فدک
  • قطار زندگی
  • قطار سروش
  • قطار غزال
  • قطار پرستو
  • قطار اتوبوسی ماهان

کدام قطار مشهد یهتر است؟

برای انتخاب بهترین قطاری که بتواند شما را به مقصد برساند فاکتورهای متفاوتی می بایست بررسی شود. در ابتدای هر چیز شما باید تعیین کنید که برای خرید بلیط قطار چه مقدار هزینه را در نظر گرفته اید؟ آیا سرعت قطار برای شما اهمیت دارد؟ آیا امکانات وخدماتی که در طول سفر به مسافران ارائه می شود برای شما مهم است؟ اگر به پاسخ قطعی این سوالات پاسخ کاملی دادید وقتش رسیده تا برای انتخاب بهترین قطار تهران مشهد تک تک قطارها را بررسی کنید.

بهترین قطار ایران، قطار فدک مشهد

قطارهای فدک آن‌قدر راحت و ایمن هستند که به آن ها لقب هتل ۵ ستاره‌ی متحرک داده اند. هر کوپه‌ قطار فدک در مسیر تهران-مشهد چهار تخت خواب دارد و هر کوپه آن ۴ تا ۶ نفر ظرفیت دارد. داخل هر کوپه دو نمایشگر وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن ها برای خودتان موسیقی و فیلم پلی کنید.

یکی از عواملی که باعث شده قطار فدک طرفدار زیادی پیدا کند، خدمات خوب مهمانداران قطار است. پذیرایی از مسافران از بدو ورود و با نوشیدنی خوشامدگویی شروع می‌شود و تا لحظه‌ آخر سفر ادامه دارد. عصرانه، انواع نوشیدنی، میوه و وعده‌های غذایی اصلی که اغلب مسافران ۳ گزینه برای انتخاب آن دارند کیفیت فوق العاده‌ای دارند و در ظروف چینی سرو می‌شوند. تمام این خدمات و امکانات با هزینه بلیط قطار فدک اعمال میشوند و دیگر نیازی به پرداخت مجدد نیست.

قطارهای فدک همچین این امکان را دارند تا بهترین منوی غذای اروپایی را در اختیار شما قرار دهند تا حس کنید دارید در یک رستوران غذا میخورید.

عکس مهماندار قطار فدک

سریعترین قطار تهران مشهد، قطار زندگی تهران مشهد

اگر راحتی و کیفیت خدمات یک قطار برای شما اهمیت بالایی دارد، قطار ۵ ستاره‌ زندگی یک گزینه‌ ایده آل است. به محض این که وارد کوپه‌ قطار زندگی می‌شوید، ظاهر لوکس و متفاوت صندلی‌های قطار زندگی و فضای داخل کوپه شما را شگفت زده میکند.

امکانات مهم و منحصر به فرد قطار زندگی شامل موارد زیر است:

  • رستوران مجهز دو طبقه برای پذیرایی و سرو غذا
  • کتابخانه در راهرو برای خرید و اجاره کتاب
  • سیستم رسانه ای (صوتی و تصویری) به همراه امکان تماشای تمام شبکه های دیجیتالی تلویزیون
  • امکان استفاده از شید برای پنجره در داخل کوپه ها برای تنظیم تابش نور
  • سرویس اختصصای مهمانداران شامل غذای اصلی، انواع نوشیدنی، غذای اصلی و دسر و میوه
  • واگن مجهز به سیستم تهویه هوا نمایشگرهای با کیفیت
  • تجهیزات لوکسی مانند ماکروفر، بوفه و رستوران
غذای قطار سروش

قطار اتوبوسی پردیس سالنی تهران مشهد به عنوان سریع السیر ترین قطار این مسیر خدمات حمل و نقل را به خوبی انجام می دهد. اگر دوست دارید در مورد این قطار اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنم مقاله قطار سریع السیر تهران مشهد را نگاهی بیندازید.

قطار لوکس تهران مشهد، قطار نور تهران مشهد

مسیر تهران مشهد از اولین خط های ریلی بود که میزبان قطارهای نور بود. قطار نورالرضا تهران مشهد همه روزه و در ساعت ۲۰:۰۵ دقیقه شب از مبدا مسیر در تهران حرکت می کند و در ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح به راه آهن مشهد می رسد. البته در تعطیلات رسمی و روزهای آخر هفته این برنامه تا حدودی تغییر میکند.

قطارهای نور علاوه بر اینکه امکانات شرکت های دیگر را در خود دارد، یک سری خدمات متنوع را در اختیار مسافر قرار میدهد. از جمله ویژگی های متفاوتی که در قطارهای نور وجود دارد و باعث تمایز بالای آن میشود موارد زیر است:

سیستم تهویه مطبوع: استفاده ازسیستم تهویه مطبوع شرکت FAIVELEY آلمان که از برند های معتبر اروپایی در زمینه سیستم های تهویه است. طراحی این سیستم براساس شرایط محیطی بین ۲۵ تا ۵۰ درجه سانتیگراد و شرایط داخلی در تابستان ۲۲ درجه سانتیگراد؛ قابلیت تنظیم دارد

سیستم ترمزهای به روز: سیستم ترمز واگن ها از نوع KNORR  آلمان است و با داشتن ۳ دیسک ترمز بر روی هر محور و سیستم EPیا هماهنگی ترمز واگن ها؛ برای سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت؛ ضریب اطمینان ایمنی بالاتری را نسبت به واگن هایی که ۲ دیسک روی هر محور دارند.

امکانات دیگر قطارهای نور که میتوانند شما را از مشکلات عمده نجات دهد شامل سرویس های زیر است:

  • طراحی مدرن کوپه ها
  • وجود ۲ دستگاه سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی بصورت مجزا در هر واگن.
  • وجود ۴ کانال صوتی تصویری و قابلیت تنظیم توسط مسافر از داخل کوپه و وجود هدفون به تعداد مسافرین در کوپه ها
عکس از غذای قطار نور مشهد

بهترین قطار اتوبوسی ارزان تهران مشهد، قطار ماهان

اگر برای سفر خود دوست دارید هزینه کمتری صرف کنید اما در عین حال کیفیت سفر برایتان در اهمیت بالایی قرار دارد. پیشنهاد می کنم قطارهای اتوبوسی را برای سفر خود انتخاب کنید. قطار اتوبوسی برای مسیر قطار تهران مشهد انواع مختلفی دارد. یکی از بهترین قطارهای اتوبوسی تهران مشهد که با ارائه بهترین کیفیت سفر خاطره خوشی را در ذهن مسافران باقی می گذارد. قطار اتوبوسی ماهان نام دارد. این قطار علاوه بر قیمت بسیار ارزان بلیط قطار سعی بر این دارد تا خدمات و امکانات قابل قبولی را در اختبار مسافران خود قرار دهد.

قطار سروش بهتر است یا غزال؟

اگر بخواهیم از نظر کیفیت بهترین قطار مسافربری را بعد از قطار فدک انتخاب کنیم. قطعا قطار غزال جایگاه ویژه ای دارد. قطار غزال به عنوان یکی از قطارهای لوکس و باکیفیت ایرانی خدمات حمل و نقل مسافران را به نحو احست انجام می دهد و تاکنون بین مسافران محبوبیت بالایی داشته است. این قطار در مقایسه با قطار سروش از کیفیت بهتره برخوردار است.

قطار پرستو بهتره یا غزال؟

قطار پرستو یکی دیگر از قطارهای معروفی است که این روزها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده. اما باز هم اگر قرار باشد کیفیت و خدمات این قطار را در کنار قطار غرال مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که قطار غزال از نظر کیفیت و خدمات از قطار پرستو نیز پیشی گرفته است. پس اگر به دنبال یک قطار خوب و درجه یک می گردید انتخاب قطار غزال بهترین گزینه است.

قطار سروش بن ریل مشهد، قطار درجه ۱ تهران مشهد

قطار راه آهن شرقی یا سروش بن رسل مشهد، با تنوعی بالا به مسافران بسیاری از مسیرهای پرتردد خدمات رسانی میکند. یکی از دلایل محبوبیت بالای قطارهای بن ریل در میان مردم، پوشش دادن مسیرهای ریلی زیاد است. البته این تنوع در مسیرهای ریلی خلاصه نمیشود و قطاهارهای بن ریل خدمات و امکانات با کیفیتی را به مسافر ارائه میدهند.

یاین شرکت توانسته با به‌کارگیری مواردی همچون ناوگان مناسب، استاندارد سازی خدمات، استفاده از تکنولوژی‌های نوین و نیروی انسانی کارآمد، خدمات با کیفیت را با نرخ مقرون به صرفه قطار به مسافران ارائه دهد. بیخود نیست که با استفاده از قطارهای سروش مشهد، میتوانید با بهترین و با حرفه ای ترین مهمانداران قطارهای مسافربری ملاقات کنید.

آرش نقدی

باور قلبی من اینه که سفر نه تنها هزینه نیست، بلکه یجورایی سرمایه گذاریه چون آدم میتونه با مسافرت رفتن خودش رو دوباره به دنیا بیاره!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
احمدرضا بابایی (16 جولای 2019)

سلام
برای سفر تو شهریور ماه به نظرتون قطار غدیر و انتخاب کنم یا پلور سبز؟ بهترین قطار تهران مشهد شنیدم قطار فدکع ولی هزینش بالاس برای من

    mashad_admin (17 جولای 2019)

    سلام همراه عزیز
    قطار غدیر به عنوان یکی از با کیفیت ترین قطارهای تهران مشهد به حساب می آد و صفت امن ترین قطار کوپه ای کشور و به نام خودش زده. پیشنهاد می کنم سفر با این قطار و در اولویت خودت قرار بدی.

سارا سادات (16 جولای 2019)

سلام
برای ولادت امام رضا با قطار فدک با همسرم راهی مشهد شدیم
خداروشکر سفر خوبی بود و از اونچه که تو این مقاله توشتید هم بهتر بود .جای همگی خالی انشالا امام رضا همرو بطلبه

    mashad_admin (17 جولای 2019)

    سلام سارای عزیز
    ممنون از دعای خوبت برای ما
    و ممنون از اینکه تجربه نگاری خودتو با ما در میون گذاشتی

محمدسجاد (16 جولای 2019)

سلام
لطفا درمورد ارزان ترین قطار تهران‌مشهد ه‌م اطلاع رسانی کنید

    mashad_admin (17 جولای 2019)

    سلام محمد سجاد عزیز
    ارزان ترین قطار تهران مشهد در دو نوع کوپه ای و اتوبوسی هستند. قطارهای اتوبوسی قیمت ارزان تری دارند و به عنوان ارزان ترین نوع قطار این مسیر شناخته شده هستند.

رضا خیری (16 جولای 2019)

قطار فدک بهتره یا قطار زندگی؟جفنش یه رنج قیمته نظراهم عین‌همه گیج شدم

    mashad_admin (17 جولای 2019)

    سلام رضا عزیز
    پیشنهاد می کنم برای اینکه طعم سفری لذت و بخش و برای همیشه در خاطرت حفظ کنی حتما تجربه سفر با قطار فدک و تو اولویت خودت قرار بده

ریحانه ۹۸ (16 جولای 2019)

بهترین قطار تهران مشهد برای دانشجوها کدوم خوبه که قیمت ارزانی هم داشته باشه؟

    mashad_admin (17 جولای 2019)

    سلام ریحانه عزیز ممنون که سوالت و از ما می پرسی
    قطارهای اتوبوسی بهترین و ارزان ترین نوع قطار برای مسافران دانشجو هستند. از بین همه نوع قطارهای اتوبوسی من قطار اتوبوسی ماهان بهتون پیشنهاد می کنم.

سحر حبیبی (4 سپتامبر 2019)

قطار اتوبوسی ماهان ارزان ترین قطار مشهد است اما باید اینو بدونید که کرایش فقط ۵۰ تومنه این ۵۰ تومن یعنی فقط شما رو می رسونه به مقصد همین انتظار بیشتر نداشته باشید ازش

    مشهدمگ (4 سپتامبر 2019)

    سلام
    ممنون از تحریه نگاری خوبتون
    بله قطار ماهان ارزون ترین قطار اتوبوسی این مسیره و تنها خدمات رقت و برگشت ارائه می ده از این قطار نباید توقع بالایی داشت.

ندیمی (25 اکتبر 2019)

سلام وقت بخیر من خیلی گشتم ولی گزینه ای بابت تماس با ما در سایت شما پیدا نکردم!!
من پیشنهاد همکاری دارم لطفا راهی را بفرمایید که با شما ارتباط داشته باشم

    مشهدمگ (30 اکتبر 2019)

    سلام دوست عزیز می تونید از طریق ایمیل نویسنده های بلاگ با ما در ارتباط باشید.