فاصله تبریز تا مشهد چقدر است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
فاصله تبریز تا مشهد

مشهد یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری مسافران ایرانی است. حرم مطهر رضوی در کنار اماکن زیبای توریستی مشهد مقدس سبب شده تا در طول سال زائران و بازدیدکنندگان زیادی به این خطه سفر کنند. از نقاط مختلف کشور، مسافت های متفاوتی برای رسیدن به مشهد باید پیموده شود. در این مقاله قصد داریم به فاصله تبریز تا مشهد بپردازیم و سفر های هوایی، ریلی و زمینی را با یکدیگر مقایسه کنیم. با ما در مشهد مگ همراه باشید.

فاصله تبریز تا مشهد با هواپیما چند ساعت است؟

همواره یکی از اولین انتخاب ها برای داشتن سفری شیرین و لذت بخش، سفر هوایی است. علاوه بر امکاناتی که در طول سفر با هواپیما در اختیار مسافران قرار داده می شود، امنیت سفر هوایی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار برای انتخاب این وسیله برای انجام مسافرت است.

فاصله تبریز تا مشهد با هواپیما

همچنین سرعت رسیدن به مقصد با استفاده از هواپیما، به مراتب بیشتر از سایر وسایل نقلیه است. راه هوایی یکی از بهترین انتخاب ها در میان گزینه های سفر از شهر تبریز به مشهد مقدس محسوب می شود. این مسیر ۱۱۹۶ کیلومتر مسافت دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییرات فصلی، در بهترین حالت کمتر از ۲ ساعت زمان را درون هواپیما سپری خواهید کرد.

با استفاده از هواپیما شما از خستگی پیمودن مسافت طولانی مابین تبریز و مشهد در امان خواهید بود. علاوه بر راحتی سفر، تماشای زیبایی های کشور در طول مسیر و جاهای دیدنی مشهد همچون حرم امام رضا (ع) از ارتفاعات بالا، فرصت منحصر به فردی است که تنها با سفر هوایی برای شما مهیا خواهد شد.

فاصله تبریز تا مشهد با قطار

خیلی از افراد از ارتفاع می ترسند و سفر زمینی را به استفاده از هواپیما ترجیح می دهند. برای کسانی که از هواپیما وحشت دارند، بهترین انتخاب، سفر با قطار است. مشهد مقدس به خاطر این که یکی از نقاط پرطرفدار برای مسافران داخلی محسوب می شود از خطوط ریلی کاملی به اقصی نقاط کشور برخوردار است.

سفر تبریز به مشهد با قطار

سفر زمینی با قطار به صرفه تر از سفر با هواپیما است. پرداخت هزینه بلیط کمتر خیلی از زائران را مجاب می کند تا مدت زمان ۲۴ ساعته سفر را به جان بخرند و قطار را به عنوان وسیله سفر خود انتخاب کنند. البته با استفاده از قطار های سریع السیر می توان این مدت زمان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

با توجه به این که قطار تبریز مشهد در طول مسیر از شهر های مهمی عبور می کند تقاضای بالاتری نسبت به خطوط دیگر دارد و خیلی زود پر می شود. تهران، سمنان، قزوین و زنجان از جمله مهم ترین شهر هایی هستند که در مسیر عبوری قطار تبریز مشهد قرار دارند.

انتخاب بهترین قطار برای سفر

همانند پیدا کردن بهترین قطار تهران مشهد، یافتن بهترین قطار تبریز مشهد نیز با مقایسه امکاناتی که در طول مسیر در اختیار مسافران قرار داده می شود، قابل تشخیص است. سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری، امکان استفاده از کتابخانه، ارائه بسته های پذیرایی و ملزومات خواب بهداشتی مواردی است که قطار های برتر را از سایر سرویس دهنده ها جدا می کند.

سفر به مشهد مقدس با اتوبوس یا خودرو شخصی

شاید شما به دنبال خرج کردن پول بیشتر برای اقامت در هتل های شهر مشهد و یا خرید سوغات از این شهر باشید. اگر چنین تصمیمی دارید پس بهتر است قید سفر هوایی و ریلی را بزنید و از وسیله نقلیه شخصی و یا اتوبوس استفاده کنید.

در این صورت دیگر لازم نیست سراغ ارزان ترین هتل های مشهد بروید و می توانید راحت تر در مقصد خود هزینه کنید. با وجود مدت زمان بیشتری که باید به پیمودن مسیر سفر اختصاص دهید، انتخاب سفر زمینی، زیبایی های مسیر و شهر های مختلفی را که از آن ها عبور می کنید به شما هدیه خواهد کرد.

سفر با اتوبوس از تبریز به مشهد

دو مسیر پیشنهادی برای سفر تبریز مشهد با اتوبوس و یا خودرو شخصی وجود دارد:

با انتخاب مسیر پیشنهادی اول باید ۱۵۱۵ کیلومتر طی کنید و از شهر هایی نظیر زنجان، ابهر، تاكستان، قزوين، هشتگرد، كرج، تهران، گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نيشابور عبور کنید تا به مشهد مقدس برسید.

سفر زمینی با خودرو شخصیدر مسیر پیشنهادی دوم شهر هایی چون بستان آباد، اردبيل، آستارا، تالش، اسالم، رضوان شهر، بندر انزلی، رشت، آستانه اشرفيه، لاهيجان، لنگرود، رودسر، رامسر، تنكابن، عباس آباد، چالوس، نوشهر، فريدونكار، بابلسر، بابل، قائم شهر، نكا، گرگان، علی آباد، بجنورد و قوچان در طول مسیر قرار دارند که فاصله تبریز به مشهد را به میزان ۱۵ کیلومتر بیشتر از مسیر پیشنهادی اول می کند. با این حال با انتخاب این مسیر از نقاط زیبا و سرسبز حاشیه دریای خزر عبور خواهید کرد و بدین ترتیب مدت زمان رسیدن به مقصد کوتاه تر به نظر خواهد رسید.

با توجه به هزینه، وسیله نقلیه مناسب را انتخاب کنید

در کنار تمام مواردی که ذکر شد، مهم ترین عامل تعیین وسیله نقلیه برای سفر، هزینه ای است که به این کار اختصاص داده اید. اگر قصد دارید بیشتر مخارج خود را به شهر مشهد و اقامت در هتل موکول بکنید، انتخاب مناسب برای شما، سفر با اتوبوس و یا قطار است. اما اگر محدودیتی در مخارج خود در نظر نگرفته اید، سفر هوایی بهترین گزینه است.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.