راحت‌ترین روش سفر از مشهد به اصفهان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مشهد و اصفهان دو قطب گردشگری کشور هستند. مشهد با آرامگاه امام رضا (ع)، قطب معنوی کشور و اصفهان با گنبدهای فیروزه‌ای و بازارهای سنتی، قطب فرهنگی کشور است. رفت و آمد بین مشهد و اصفهان بسیار زیاد است و روشهای متنوعی برای دسترسی بین این دو شهر فراهم است. همچنین اصفهان، قطب صنعتی کشور نیز هست و تجار و صاحبان کسب و کار مداوم در بین شهرهای بزرگی مانند تهران و مشهد در سفر هستند. در ادامه بهترین و راحت‌ترین راه برای سفر به اصفهان از مشهد را برایتان شرح خواهیم داد.

سفر مشهد – اصفهان با هواپیما

راحت‌ترین راه برای جا به جایی بین این دو شهر هواپیما است. با خرید بلیط هواپیما مشهد اصفهان و فقط در فاصله ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بین دو شهر جا به جا خواهید شد. در میان انواع روشهای جا به جایی، هواپیما گران ترین نوع سفر به حساب می‌آید. در صورتی که نیاز دارید به سرعت به اصفهان برسید خرید بلیط هواپیما مناسب شما است. روزانه دو پرواز در ساعات مختلف بین اصفهان و مشهد انجام می‌شود و برای خرید بلیط هواپیما هر روز می‌توانید اقدام کنید. در صورتی که می‌خواهید ارزان‌تر با هواپیما به سفر بروید، پیشنهاد می‌شود که بجای آخر هفته‌ها در روزهای وسط هفته به سفر بروید. خرید بلیط چارتری و لحظه آخری نیز یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه هوایی سفر خواهد بود که در برخی شرایط شما را ارزان و ایمن و در عین حال سریع به مقصد می‌رساند.

سفر مشهد – اصفهان با خودرو شخصی

برای افرادی که عاشق مسیر هستند نه مقصد، سفر با خودرو شخصی انتخاب مناسبی خواهد بود. برای سفر با خودرو شخصی چند مسیر پیش روی شما خواهد بود. به صورت میانگین فاصله مشهد تا اصفهان زمینی حدود ۱۲۰۰ کیلومتر است. برای جا به جایی بین این دو شهر باید ۱۴ ساعت رانندگی کنید و با حساب توقف و استراحت چیزی حدود ۱۸ ساعت در مسیر خواهید بود. در مسیر سفر به اصفهان شاهد شهرهای تاریخی بسیاری خواهید بود و بسیاری سفر زمینی مشهد – اصفهان را زیبا‌ترین مسیر زمینی کشور می‌نامند. مسیرهای جاده ای بین اصفهان – مشهد به شرح زیر است.

مسیر مشهد – اصفهان از سمنان

این مسیر از استان های قم و سمنان عبور می کند که حدود ۱۲۴۰ کیلومتر است. زمان رسیدن به مشهد در این مسیر حدود ۱۳ ساعت می‌باشد. این مسیر کوتاه ترین مسیر بین دو شهر مشهد و اصفهان است. شهرهای قم، گرمسار، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سبزوار و نیشابور در این مسیر واقع شده است. در این مسیر به کاشان و نطنز خواهید رسید و از آزادراه شرقی اصفهان وارد این شهر تاریخی خواهید شد. شهرهای تاریخی و دیدنی این مسیر را از دست ندهید.

مسیر مشهد – اصفهان از یزد

در این مسیر از شهرهای زیبا و تاریخی فراوانی عبور خواهید کرد که ارزش دیدن را خواهد داشت. در مسیر مشهد – اصفهان از یزد، از شهرهای تربت حیدریه، شهر فردوس و طبس می‌گذرد و به یزد می‌رسد. در این مسیر جاذبه های تاریخی کم نیست و با حوصله به بازدید بناهای دیدنی در مسیر بروید و از مسیر لذت ببرید. پس از یزد از زارچ، میبد و سجزی عبور می‌کنید و وارد اصفهان می شوید. در این مسیر حدود ۱۴ ساعت نیاز به رانندگی خواهید داشت.

مسیر مشهد – اصفهان از بافق

این مسیر که از طریق شهرهای قائن و بافق می‌گذرد، به عنوان یکی از مسیرهای تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود. در طول این مسیر، شما با بافت‌های تاریخی، بناهای باستانی و طبیعت بکر ایران مواجه خواهید شد. بازدید از قلعه ندوشن و پل زنده‌رود، تجربه جذابی به سفر شما اضافه می‌کند. طول مسیر بافق اندکی از دیگر مسیرها بیشتر است و نیاز به ۱۶ساعت رانندگی خواهد داشت.

سفر مشهد – اصفهان با اتوبوس

سفر با اتوبوس اقتصادی‌ترین نوع سفر بین این دو شهر است. همه روزه از مشهد به اصفهان و برعکس در ساعات مختلف روز اتوبوس‌هایی حرکت می‌کنند. طی کردن مسیر طولانی این دو شهر بدون توقف زیاد یکی از معایب سفر با اتوبوس است. همچنین باید چندین ساعت در سفر باشید که بسیار خسته کننده است. سفر با اتوبوس vip به نظر گزینه مناسبی برای کم کردن سختی سفر است. از مزایای استفاده از اتوبوس رانندگی نکردن برای زمانی طولانی است. همچنین بلیط اتوبوس این مسیر همیشه در دسترس است و جزء مسیرهای پر طرفدار است. فاصله زمانی بین مشهد و اصفهان با اتوبوس بین ۲۰ تا ۲۳ ساعت خواهد بود.

سفر مشهد – اصفهان با قطار

یکی از راحت‌ترین روش های زمینی سفر مشهد – اصفهان، سفر با قطار است. با به روز رسانی سامانه ریلی کشور و راحتی کوپه های مسافربری، سفر با قطار به همراه دوستان و خانواده بسیار شیرین و دلچسب شده است. در مسیر همچنین از مناطقی عبور می‌کنید که امکان عبور با اتوبوس و ماشین شخصی را نخواهید داشت و دیدن این مناظر خود بسیار دلنشین خواهد بود. یکی دیگر از مزایای استفاده از قطار عدم محدودیت در بردن بار است. در سفر هوایی و زمینی محدودیت هایی برای بار وجود دارد اما در سفر ریلی خبری از این محدودیت‌ها وجود ندارد. فاصله زمانی زیاد قطار یکی از معایب سفر با این روش محسوب می‌شود. زمان حدودی سفر با قطار به اصفهان و برعکس حدود ۲۱ ساعت خواهد بود.

کلام پایانی

سفر بین دو کلانشهر اصفهان و مشهد رایج و پر طرفدار است. برای سفر بین این دو شهر باید برنامه ریزی دقیقی داشته و با محاسبه بودجه سفر با یکی از روش های هوایی، ریلی و جاده ای سفر کنید. زمان در زندگی امروزی نقشی تعیین کننده است و اگر فاصله زمانی بین این دو شهر شما را اذیت می‌کند بهتر است از ماه قبل از سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید تا در کوتاه ترین زمان به مقصد برسید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.