۷ کاری که بدون انجام آن نباید سفر به مشهد را تمام کنیم!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سفر به مشهد

وقتی به یک شهر تازه سفر می کنیم قطعا اطلاعات بالایی از آن شهر نداریم و فکر اینکه چگونه می توانیم سفر بی نظیر و بدون اتلاف وقت داشته باشیم کمی سفر را برایمان استرس زا می کند. حالا باید در نظر داشته باشیم که قبل از سفر باید تا می توانیم اطلاعات خود را درباره شهر مقصد بالا ببریم تا بتوانیم بهترین و شیرین ترین لحظات عمر خود را در سفر تجربه کنیم.

نکته قابل توجه در مورد شهر محبوب مشهد این است که این شهر به دلیل محبوبیت بالایی که بین مردم عزیز ایران دارد همیشه شناخته شده بوده و هست. برای مثال کمتر پیش میاید که  از شخصی در مورد بهترین مراکز خرید مشهد سوال بپرسی و جوابی به جز بازار رضا و مرکز خرید الماس شرق نشنوی! این بدین معنی است که شهر جذاب و دوست داشتی مشهد همیشه و برای همه مردم شناخته شده است. حالا اگر مسافر مشهد باشیم اما اطلاعات کافی در مورد این شهر نداشته باشیم باید چه کنیم؟ مشهدمگ در ادامه ۱۰ کاری که باید در سفر به مشهد فراموش نکنید را پیش رویتان گذاشته است. پس با ما همراه باشید.

۱- حواندن زیارت امام رضا در صحن رضوی

هدف بسیاری از مسافرانی که به مشهد سفر می کنند زیارت امام رضا (ع) است. بسیار دیده شده مسافران زیادی که به تازگی پا به شهر زیبای مشهد گذاشته اند و از همان بدو ورود و با چمدان های سنگین خود به حرم می آیند. پس اولین برنامه سفر خود را حتما زیارت امام رضا (ع) بگذارید.

سفر به مشهد

لذت خواندن زیارت امام رضا در نزدیک ترین فاصله به حرم امام رضا می توانید بهترین و شیرین ترین خاطره از سفر به مشهد را برای شما زقم بزند. صدای پیچیدن صوت قرآن و سلام و تشهد نمازهای شکر روی سجاده های پهن شده در صحن حرم لذا بیشتری را برای زیارت ب وجود می آورد.

۲- خرید از مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

یکی دیگر از دغدغه های مسافران خرید سوغاتی های خاص هر شهر است در مشهد و به دلیل شهرت فراوانی که بازار رضا، نزدیک ترین بازار موجود به حرم وجود دارد مردم بیشتر مایحتاج خود را از بازار رضای مشهد تهیه می کنند.

یکی از ویژگی های بازار رضای مشهد این است که هر آنچه که لازم داشته باشید را در آن پیدا خواهید کرد. از سوغاتی های ارزان گرفته تا سنگ های فیروزه و عقیق گران قیمت البته ویژگی قابل توجه این بازار نمای قدیمی و سنتی آن است که باعث می شود حتی کسانی که قصدی برای خرید ندارند از آن دیدن کنند. راستی اگر با مهمترین و شاخص ترین سوغات مشهد آشنایی ندارید از صفحه سوغات مشهد دیدن کنید.

مرکز خرید الماس شرق مشهد

یکی دیگر از مراکز خرید معروف و جذاب مشهد مرکز خرید الماس شرق است! این مرکز خرید به نسبت بازار رضا فاصله دور تری تا حرم دارد. البته این دو بازار از هیچ نظر با هم قابل مقایسه نیستند اما اگر به دنبال مرکز خرید لوکس و مشهور در سطح شهر می گردید حتما بازدید از این مرکز خرید را در برنامه خود قرار دهید.

۳-بازدید از بهترین مکان های دیدنی مشهد

مشهد مکان های دیدنی زیادی دارد که بازدید از تمام آن ها در یک سفر سه روزه امری محال است اما اگر بخواهیم بین تمام مکان های دیدنی مشهد تنها یک جا را انتخاب کنید قطعا آن بازدید از آرامگاه فردوسی است. آرامگاه فردوسی در حومه مشهد و در شهر توس قرار گرفته است و به دلیل دور بودن از شهر مشهد بازدید از آن نیم بیشتر یک روز از سفرتان را خواهد گرفت اما محیط تفریحی توس و مراکز خرید خیابانی آنجا جذابیت بازدید از محیط دیدنی و تاریخی مقبره فردوسی را دو چندان می کند. اما در نظر داشته باشید که اگر زیاد علاقه ای به گذراندن زمان خود در این شهر جذاب نیستید می توانید مکان دیگری را برای بازدید انتخاب کنید.

ارامگاه فردوسی

۴-تفریح در شهربازی کوه سنگی مشهد

اکر کودک خردسال به همراه دارید و دوست دارید خاطره خوشی را برای او رقم بزنید حتما در قسمتی از برنامه سفر خود بازدید از کوه سنگی را قرار دهید چرا که بازدید از این پارک دیدنی همیشه و همه جا توصیه شده است. کوه سنگی از جمله بهترین و قدیمی ترین پارک های مشهد است که دیدن و تفریح در آن خالی از لطف نخواهد بود. همچنین در سال های اخیر و با توجه به رشد امکانات تفریحی در این پارک، کوه سنگی پاتوق بسیاری از مسافران به مشهد برای گذراندن بک روز دلچسب شده است.

کوه سنگی مشهد

۵-تست کردن بهرین چلو ماهیچه دنیا در رستوران پسران کریم مشهد

یکی از دغدغه های سفر برای  هر مسافر غذاست. اما این دغدغه در مشهد تبدیل به یک چالش بسیار سخت شده است، چرا که در مشهد رستوران های معروف و با کیفیت زیادی وجود دارند. اما اگر بخواهیم باز هم در مورد بهترین های مشهد صحبت کنیم بدون حرف پیش باید سراغ رستوران پسران کریم مشهد برویم.

رستوران پسران کریم مشهد بهترین و با کیفیت ترین چلوماهیچه های دنیا را سرو می کند. این رستوران از معدود رستوران هایی است که مسافر می تواند با خیال راحت از کیفیت و بهداشت غذا تجربه یک شب بیسفر شب بی نظیر از سفرش را در آنجا بگذراند. اگر شما هم دوست دارید یکی از وعده های غذایی خود را با چلو ماهیچه های بی نظیر این رستوران پر کنید به یاد داشته باشید که به دلیل پر طرفدار بودن چلوماهیچه های پسران کریم مشهد باید ساعاتی زودتر به رستوران بیایید چرا که خوراک پر طرفدار ماهیچه این رستوان در کمتر از نیم ساعت تمام می شود.

چلو ماهیجه رستوران پسران کریم مشهد

۶- رستوران بابا قدرت مشهد تجربه ای به یاد ماندنی برای سفر

رستوران سنتی بابا قدرت با فضای خشتی و سنتی به شما این امکان را می دهد تا در فضایی متفاوت تر از آنچه که فکرش را می کنید طعم خای ایرانی را تست کنید! اگر شما به غذاهای اصیل ایرانی علاقه دارید و دوست دارید در بهترین محیط ممکن بهترین طعم ها را بچشید پیشنهاد می کنم امتحان کردن غذاهای بی نطیر این رستوران را از دست ندهید.

۷- بهترین مسیر پیاده روی مشهد

هر چقدر هم که از بهترین جاهای تفریحی و دیدنی مشهد بازدید کنیم، تا وقتی که نتوانیم قدم به قدم در خیابان های مشهد پیاده روی کنیم نمی توانیم به خوبی از سفر خود لذت ببریم. اگر مسافر هستید و حتی زمان بسیار کمی دارید حداقل فاصله بین حرم تا اقامتگاه خود را پیاده قدم بزنید تا با دیدن مغازه های بین راه و دست فروش های مشهدی بیشتر آَشنا شوید و بتوانید این شهر را از فاصله نزدیک تریی لمس کتید.

پیشنهاد می کنم بدون اینکه این ۷ قدم را طی کنید اصلا از مشهد خارج نشوید! شاید از نظر شما سفر به مشهد تنها در زیارت امام رضا خلاصه شود اما آشنا شدن با شهر بزرگ و با قدمتی مثل مشهد نیازمند شناخت آن نیز خواهد بود پس قبل از برنامه ریزی برای سفر جذاب خود به مشهد حتما این ۷ قدم را با لذت طی کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.