چگونه بهترین زعفران مشهد را تشخیص دهیم

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین مارک زعفران مشهد چیست

بدون شک هر زمان که از زغفران ناب ایرانی سخن به میان می آید همه تنها به زعفران مشهد و عطر و رنگ بی نظیری که دارد فکر می کنند. امکان ندارد کسی در مورد سوغات کشور عزیزمان صحبت کند و در مورد این طلای خوراکی نکته جذابی ذکر کند. اما این گوهر خوش رنگ و جذاب گاهی به دست افراد متقلب می افتد تا با ارائه جنس نا مرغوب و بی کیفیت نگاه مردم را در مورد زعفران اصیل ایرانی تغییر دهند. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد راه های شناسایی و تشخیص بهترین زعفران مشهد، چند نکته کلیدی را به شما آموزش دهیم.

تشخیص بهترین نوع زعفران با استفاده از فن کاغذ

یکی از آسان ترین و کاربردی ترین روش هایی برای تشخیص بهترین نوع زعفران اصل از زعفران تقلبی استفاده از فن کاغذ است. با استفاده از این تکنیک تنها کافی است تا مقداری از زعفران را روی کاغذ فشار دهید. اگر پس از فشردن کاغذ متوجه چربی کاغذ شدید مطمئن باشید که زعفران شما اصل نیست. اما اگر زعفران روی کاغذ پودر شد می توانید از اصالت زعفران خود اطمینان پیدا کنید.

تست زعفران اصل، تشخیص بهترین نوع زعفران

بو و طعم، بهترین نشانه زعفران اصل مشهد

افراد خبره در حوزه خرید و انتخاب زعفران ناب به این نکته واقف هستند که زعفران اصیل ایرانی عطر مطبوع و طعم تلخی دارد. این نکته مهم می تواند کمک بسیار خوبی برای افرادی باشد که دوست دارند در هنگام خرید از اصل بودن زعفران اطمینان لازم کسب کنند. بنابراین حتی اگر بهترین مارک زعفران مشهد را خریداری می‌کنید باید به راه‌های تشخیص آن دقت کنید.

طعم خوش زعفران را می‌ توانید در غذاهای سنتی مشهد به خوبی حس کنید. دیگچه مشهدی یکی از خوشمزه ‌ترین غذاهای مشهد است که باید حتما آن را امتحان کنید. این غذا را اگر با زعفران اصل مشهد بپزید طعمی به ‌یاد ماندنی پیدا خواهد کرد.

دیگچه مشهدی با طعم بهترین زعفران مشهد

به زمان رنگ دهی زعفران توجه کنید،‌ راهی برای تشخیص زعفران اصلی و تقلبی

سرعت رنگ‌ دهی زعفران یکی از راه‌ های مهم تشخیص زعفران اصلی و تقلبی است. زعفران تقلبی در کمتر از ۱۰ ثانیه رنگ خواهد گرفت. در‌ صورتی که زعفران اصل مشهد به زمان بیشتری برای رنگ دادن نیاز دارد. آب سرد نیز یکی دیگر از روش‌های تشخیص زعفران اصل است. یک زعفران اصل در آب سرد به ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان برای رنگ دادن نیاز دارد. به طور کل در نظر داشته باشید فرایند رنگ دادن زعفران پایدار و کند است و اگر سریع رنگ داد آن زعفران اصل نیست.

در زمان سفر به مشهد همه به فکر خرید سوغات برای اعضای خانواده و دوستان خود هستند. اولی سوغاتی که به ذهن هر فردی می‌رسد زعفران مشهد است. به همین دلیل در همه بازارها به دنیال پیدا کردن بهترین مارک زعفران هستند. ما پیشنهاد می ‌کنیم صنایع دستی مشهد را نیز به عنوان سوغاتی خریداری کنید. با خرید صنایع دستی یک سوغاتی ارزشمند و ماندگار برای عزیزان خود تهیه کرده اید.

قدرت رنگ دهی زعفران، راهی برای شناخت بهترین مارک زعفران

زعفران را روی گاز بگیرید تا از اصالت آن اطلاع پیدا کنید

با روش قرار دادن زعفران روی شعله آتش می توانید به راحتی و بدون دردسر زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهید. اگر پس از قرار گرفتن زعفران در مقابله با آتش بافت قرمز رنگ زعفران به رنگ زرد تبدیل شد به آسانی می توان به این نتیجه رسید که زعفران شما تقبلی است اما اگر دانه های قرمز رنگ زغفران به رنگ بنفش و یا نارنجی تغییر رنگ داد شما می توانید از اصل بودن زغفران ناب خود  اطمینان حاصل کنید.

گاهی اوقات برای خرید بهترین مارک زعفران نیازی به گشتن در بازارهای معروف و شناخته شده نیست. گاهی اوقات در محله های قدیمی مشهد می توانید بهترین برند زعفران را از مردم محلی خریداری کنید. منظورمان از بهترین برند رعفران، مارک‌ های نامی و شناخته شده نیست، بلکه کشاورزانی است که اقدام به کاشت زعفران در زمین های کوچک کشاورزی می کنند و زعفران اصل مشهد را در محله ها می فروشند.

معرفی راه‌های شناخت معروف ترین زعفران مشهد

امتحان کردن زعفران با بنزین، راهی عجیب برای اینکه بدانیم بهترین زعفران کدام است

یکی دیگر از راه هایی که بدانیم بهترین زعفران کدام است باید آن را با بنزین امتحان کنیم. هر چند این راه حل برای عده بسیاری چندان منطقی به نظر نمی رسد اما اگر شما از جمله افرادی هستید که برای فروشگاه خود به صورت عمده از مشهد زعفران خریداری می کنید، امتحان این آزمایش می تواند راهکار خوبی به نظر بیاید.

حالا چطور می توان این آژمایش عجیب را انجام داد؟ زعفران اصل در بنزین حل نمی شود. به زبان ساده تر اگر مقدار اندکی از زعفران را در بنزین مخلوط کردید و پس از چند ثانیه متوجه تغییر رنگ بنزین شدید مطمئن باشید که زعفران شما تقبلی است چرا که زغفران اصل در بنزین حل نخواهد شد.

بهترین برند زعفران مشهد چه نام دارد

تشخیص اصالت معروف ترین زعفران مشهد در هنگام دم کردن آن

از روش های ساده و خانگی تشخیص زعفران ناب و اصیل این است که در هنگام دم کردن زعفران به تغییر رنگ شاخه های زعفران دقت کنید. اگر شاخه های قرمز رنگ زعفران به رنگ سفید تفییر رنگ دادند نشان از آن دارد که این زعفران اصل نیست.

در نظر داشته باشید افرادی که برای خرید زعفران دانش و اطلاعات کافی ندارند، بر این باور هستند که بهترین نوع آن زعفرانی است که بیشترین رنگ را داشته باشد به همین دلیل در بسیاری از مواقع حتی دیده شده که برخی از خریداران زعفران تنها به دنبال زعفرانی می گردند که رنگ بیشتری دارد همین دلیل موجب شده تا اجناس تقلبی جای بیشتری در بین مردم داشته باشند.

زعفران مشهد، بهترین زعفران ایران

قیمت زعفران اصیل در مشهد

زعفران اصیل ایرانی به عنوان یکی از بهترین و کم یاب ترین گیاهانی که در مناطق محدودی در جهان رشد می کند به نسبت سایر ادویه ها و طعم دهنده های غذایی قیمت بیشتری دارد چرا که این گیاه ارزشمند به عنوان طلای خوراکی معروف است و به دلیل طعم و رنگ متفاوت و خاصی که دارد جدای از دیگر گیاهان بین مردم نقش دارد. به همین دلیل برای خرید این گیاه طلایی باید هزینه بیشتری پرداخت.

با توجه به آخرین قیمت هایی که در بهترین مراکز خرید مشهد برای زعفران به گوش می رسد. هر مثفال از زعفران اعلا مشهد به قیمت بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می رسد.

بهترین نشانه زعفران اصل مشهد

بهترین برند زعفران در مشهد کدام است؟

حالا که در مورد راه های تشخصیص زعفران تقلبی از اصل صحبت کردیم، بهتر این است تا  در مورد بهترین برند زعفران اصیل ایرانی نیز با شما صحبت کنیم تا در صورت مشاهده این برند در بازار دیگر نیازی به تست کردن اصالت زعفران هم نداشته باشید و با خیال راحت این طلای خوراکی را خریداری کنید.

در این که بهترین زعفران ایران در منطقه خراسان کاشته و برداشته می شود شکی نیست اما شرکت های معتبری مانند زعفران قائنات، شرکت الماس زعفران و زعفران گلستان مرغوب ترین نوع زغفران در مشهد را به صورت بسته بندی به مسافران و افرادی که قرار است از این طلای خوراکی به عنوان سوغات مشهد خریداری کنند ارائه می کنند.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
شیوا.ش (25 ژانویه 2021)

مرسی از اینکه درباره راه‌های تشخیص بهترین زعفران مشهد یک مقاله به این خوبی و کاملی نوشتید. بهترین زعفران فروشی مشهد هم معمولا در بازار رضا مغازه دارد. ما هر بار که به شهر مشهد سفر می‌کنیم و به دنبال یک برند زعفران خوب هستیم توی همین بازا پیداش می‌کنیم. در کل بازار رضای مشهد هم فاله هم هم تماشا. ولی هنوز نتونستیم یک رستوران خوب توی این سال‌ها در مشهد پیدا کنیم. اگر شما رستوران‌های خوب مشهد رو که غذای اصیل ایرانی می‌پزن بهمون معرفی کنید ممنون میشیم