فاصله مشهد تا سبزوار و راه‌های دسترسی به آن از مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
فاصله مشهد تا سبزوار و راه‌های دسترسی به آن

سبزوار یکی از شهرهای تاریخی و پرجمعیت استان خراسان رضوی است. این شهر در شمال شرق کشور قرار دارد. مراکز علمی و دانشگاهی سبزوار از معروف‌ترین مراکز دانشگاهی در سطح کشور هستند. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه آزاد اسلامی از جمله دانشگاه های مهم این شهر هستند. این شهر یکی از شهرهای نزدیک به شهر مشهد، مرکز استان خراسان رضوی است.

بعضی از توریست‌هایی که برای سفر به شهر مشهد سفر می کنند شهر سبزوار را به عنوان یکی از مقاصد بعدی خود برای سفر انتخاب می‌کنند‌. در این مقاله قصد داریم شما را با فاصله شهر مشهد تا سبزوار و راههای سفر به سبزوار از مشهد آشنا کنیم. همراه ما باشید.

فاصله مشهد تا سبزوار، دروازه خراسان

سبزوار که یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای استان خراسان رضوی است و این آب و هوای معتدل و کوهستانی توجه زیادی از گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. فاصله شهر سبزوار تا مرکز استان خراسان رضوی ۲۳۱ کیلومتر است. این مسیر با استفاده از اتومبیل شخصی حدود دو ساعت و نیم و با اتوبوس حدود سه ساعت طول می‌کشد. راه‌ ریلی این شهر تا مشهد نیز حدودا ۳ ساعت زمان می‌برد.

راه‌های زیادی برای دسترسی به شهر سبزوار وجود دارد. از آنجا که این شهر در مسیر تهران تا مشهد قرار دارد، عده‌ای برای استراحت در بین مسیر این شهر را برای استراحت انتخاب می‌کنند.

فاصله مشهد تا سبزوار

راه‌های سفر به سبزوار از مشهد

از شهر مشهد می‌توانید از طریق قطار تهران مشهد، اتوبوس و سواری به سبزوار سفر کنید. راه‌های اصلی و فرعی دسترسی به شهر سبزوار از مشهد به شرح زیر هستند:

۱٫      سفر به سبزوار از مشهد از طریق بزرگراه مشهد سبزوار

اصلی‌ترین راه سفر از مشهد به سبزوار از طریق بزرگراه مشهد به نیشابور انجام می‌شود. این مسیر که در حدود دو و نیم ساعت زمان می برد از مقاصد گردشگری زیادی عبور می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مقصدهای بین راهی شهر نیشابور و مکان‌های گردشگری جذاب این شهر است. قدمگاه نیشابور، روستای بوژان و روستای چاه بلند نیشابور از جمله مقاصد گردشگری بکر و جذاب شهر نیشابور در مسیر مشهد به سبزوار هستند.

استفاده از این مسیر بسیار راحت و آسان است پس از خروج از شهر مشهد مقدس، وارد بزرگراه مشهد به نیشابور شده و پس از گذراندن شهر نیشابور به شهر سبزوار  خواهید رسید. کلیه خدمات رفاهی شامل رستوران، باجه خودپرداز، سوپر مارکت، سرویس بهداشتی، مسجد، امداد خودرو و فوریت‌های پزشکی در این مسیر آماده خدمت‌رسانی هستند.

۲٫      مسیر سفر به سبزوار از دوراهی سبزوار و قوچان

مسیر دوم برای سفر به سبزوار کمی طولانی‌تر از مسیر قبلی است. این مسیر ۲۵۶ کیلومتر مسافت دارد و حدود ۳ ساعت و نیم زمان می‌برد. برای سفر از این مسیر ابتدا از سمت پلیس راه امام هادی مشهد از شهر خارج شده و وارد بزرگراه مشهد چناران شوید. بعد از عبور از شهر چناران وارد بزرگراه چناران قوچان شده و به مسیر ادامه دهید.

پس از طی کردن نیمی از راه و در ۵۰ کیلومتری قوچان به دوراهی قوچان سبزوار خواهید رسید. مسیر خود را در این دو راهی ادامه دهید. پس از عبور از روستاهای سلطان آباد، باغجر و خیر آباد در حدود ۱:۴۵ دقیقه بعد به شهر سبزوار خواهید رسید. امکانات رفاهی به نسبت جاده اصلی مشهد سبزوار کمتر است. قبل از ورود به این مسیر بنزین ماشین و روغن آن را به خوبی بررسی کنید.

راه دسترسی به سبزوار از قوچان

سبزوار شهری با ۱۵۰ آثار ملی ثبت شده

پس از طی کردن مسیر به شهر سبزوار خواهید رسید. شهری با مکان‌های تاریخی جذاب و ودیدنی. بهترین فصل برای سفر به شهر سبزوار فصل بهار و پاییز است. اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌هایی با امکانات رفاهی انتخاب شما را برای محل اقامت راحت‌تر می‌کند. رستوران‌های محلی و فست فودهای بسیار مطرحی نیز در این شهر وجود دارد. در مقاله‌های بعدی بامکان‌های تفریحی و اقامتگاه‌های این شهر بیشتر آشنا خواهید شد. برای تجربه یک سفر لذت‌بخش می‌توانید از قطار فدک بهترین قطار تهران مشهد استفاده کنید و پس از گذشت دو و نیم ساعت در ایستگاه سبزوار از قطار پیاده شوید.

جاده سبزوار مشهد

بهترین مسیرهای مشهد به سبزوار از دیدگاه شما

در این مقاله شما را ۲ مسیر اصلی و پرتردد شهر مشهد به سبزوار و امکانات رفاهی این مسیرها آشنا کردیم. آیا تا به حال به شهر سبزوار سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را در رابطه با مسیرهای این شهر و امکانات رفاهی آن با ما در میان بگذارید. اگر شما هم از مسیرهای فرعی دیگری برای دسترسی به شهر سبزوار استفاده می‌کنید در قسمت نظرات به ما و مخاطبین مشهد مگ معرفی کنید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.