۶ مکان از جاذبه های طبیعی مشهد که باید بشناسید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بهترین مکان های طبیعی مشهد

شهر مشهد یه عنوان یک شهر تفریحی و زیارتی همیشه مقصد اول سفر هر ایرانی به حساب می آید. مسافرانی که به مشهد سفر می کنند علاوه بر برنامه سفر و گشت و گذار در مکان های تفریحی شهر دوست دارند پا در دل طبیعت مشهد بگذارند و از جذابیت های طبیعی این شهر مشهور دیدن کنند. ما در ادامه این مقاله جاذبه های طبیعی مشهد را  برای شما معرفی می کنیم تا اگر به این شهر جذاب سفر کردید از دیدن این مکان های هیجان انگیز غافل نشوید. 

۱- جاذبه های طبیعی، طرقبه مشهد

یکی از هیجان انگیز ترین و جذاب ترین جاذبه های طبیعی شهر مشهد ییلاق های اطراف این شهر است که چندین سال است به عنوان یک مکان خوش آب و هوا و جذاب طرفداران زیادی پیدا کرده است. درست حدس زدین این ییلاق بینظیر همان طرقبه خودمان است.

طرقبه مشهد بهترین جاذبه طبیعی

طرقبه نام آشناییست که یکی از ویژگی های سفر به مشهد محسوب می شود شاید از نظر شما مسافت طرقبه تا مشهد زیاد به نظر برسد اما اشتباه نکنید چرا که اگر شما همین الان از مشهد به سمت طرقبه حرکت کنید در بهترین شرایط تا نیم ساعت دیگر کنار رودخانه های جذاب این محیط دوست داشتنی رسیده اید. این فاصله ۱۸ کیلومتری تا طرقبه ارزشش را دارد پس زیاد سخت نگیرید!

حصار گلستان،عنبران، کنگ، نغندر و جاغرق و همچنین طرق، زشک، ابرده و دریاچه زیبای چالیدره از جذاب ترین و بی نظیرترین روستاهای منطقه ییلاقی طرقبه به حساب می آید که می توان به عنوان جذاب ترین و بی نظیر ترین مکان برای گذراندن یک آخر هفته جذاب از آن یاد کرد.

البته محیط ییلاقی طرقبه خالی از امکانات نیست بلکه امکانات عمومی از جمله درمانگاه، مسجد، رستوران مختلف های محلی و همچنین فروشگاه های فروش صنایع دستی اشاره کرد.

۲- سد چالیدره، بهترین مکان برای تفریح در مشهد

اگر دلتان هوس این را دارد که ساعت ها دور از شهر باشید و فارغ از مشغله های روزانه به یک تفریح هیجان انگیز فکر کنید حتما برنامه خود را برای بازدید از سدچالیدره هماهنگ کنید.

رودخانه های جذاب، طبیعت بکر فضای تفریحی مناسب، تمام این ها فضا برای یک پیک نیک دست جمعی در فضایی دور از شهر برای شما و دوستانتان آماده کرده است.

چالدیره مشهد جاذبه طبیعی مشهد

یکی از جذاب ترین تفریحاتی که در چالیدره می توانید تجربه کنید قایق سواری است. البته پیشنهاد می کنم اگر از ارتفاع هراسی ندارید تله کابین سواری را در اولویت تفریحات خود قرار دهید. اگر دوست دارید در مورد این مکان تفریحی جذاب اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنم خواندن مقاله چالیدره مشهد را از دست ندهید.

۳-جاهای تفریحی شاندیز، دهکده رویایی مشهد

شاندیز به نسبت طرقبه و چالیدره مسیر دورتری را تا مشهد دارد. اما همیشه به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای تفریح مشهدگردها به حساب می آید. دهکده رویایی شاندیز پر از باغ های میوه و دره های جذابی است که پاتوق همیشگی جوانان مشهدی به حساب می آید. امکان ندارد کسی به مشهد سفر کند اما فکری برای شاندیز گردی در سرش نداشته باشد.

شاندیز مشهد

۴-غار مکان، جاذبه های طبیعی خراسان رضوی

غار مغان یکی از قدیمی ترین غارهای دنیا به حساب می آید. طوریکه از این غار به عنوان دومین غار زمان دوران دوم زمین شنناسی نام برده می شود. این غار در ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و کیلومترها بعد از هفت حوض در کوهپایه مغان قرار گرفته است. بازدید از این غار تاریخی و جذاب همیشه برای گروه زیادی از مسافران جذاب و هیجان انگیز به حساب می آید.

غار مغان مشهد

پیشنهاد می کنم برای بازدید از این غار جذاب حتما ۶ ماهه اول سال را مدنظر قرار دهید چرا که بهترین آب و هوا برای بازدید از این غار هیجان انگیز را دارد.

۵-آبشار گرینه، بهترین گزینه برای تفریح خارج از شهر

اگر به نیشابور سفری جذاب داشته باشید. پیشنهاد می کنم قبل از رفتن یه مشهد از زیباترین آبشارهای مشهد و ابشار دیدنی گرینه مشهد دیدن کنید. این آبشار زییا محلی برای گذراندن زمان آرام و خوشایند برای مسافرانی است که از شهر مقدس قدمگاه به سمت مشهد بارسفر بسته اند.

بهترین جادبه های طبیعی مشهد

ابشار گرینه محل مناسبی برای عکس گرفتن و ثبت خاطزه های چذاب است. اگر شما هم به این محل جذاب سفر کرده اید حتما نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

۶-کوه سنگی مشهد، جاذبه طبیعی درون شهر

اگر مسافر مشهد هستید و زمان کافی برای خروج از شهر ندارید و نمی توانید به مکان های جذابی مانند چالیدره و یا شاندیز سفر کنید، پیشنهاد می کنم در همین شهر مشهد سر خود را گرم کنید. یکی از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های طبیعی درورن شهری مشهد پارک کوهسنگی است. این پارک با داشتن مکان های تفریحی رستوران ها و کافه  های جذاب همیشه پاتوق اصلی مسافران و مشهد گردها به حساب می آید. اگر دوست دارید در مورد جذاب ترین پارک های مشهد اظلاعات بیشتری به دست بیاورید پیشنهاد می کنم حتما مقاله بهترین پارک های مشهد را از دست ندهید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.