بهترین پارک های مشهد، پاتوق های دوست داشتنی چهارفصل

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک های مشهد

به نظر شما خاطره انگیز ترین پارک های مشهد کدام بوستان ها هستند؟ در پاسخ به این سوال اهالی مشهد جواب های مختلفی می دهند؛ برای مثال اگر شما اهل مشهد نباشد و تنها به مشهد سفر کرده باشید، قطعا به کوهسنگی لقب بهترین پارک های مشهد را خواهید داد. اما در مشهد پارک های مختلف و زیبایی وجود دارد که بسیاری از مسافران از آن بی اطلاع هستند.

در اینجا مشهدمگ به اختصار پارک های هیجان انگیز مشهد را برای شما معرفی می کند.

  • کوهسنگی مشهد
  • پارک ملت
  • باغ ملی
  • باغ گیاهشناسی
  • پارک جنگلی وکیل آباد
  • پارک موضوعی زیارت مشهد
  • باغ گلهای مشهد
  • پارک مینیاتوری
  • پارک جنگلی و کمپ طرق مشهد

کوهسنگی مشهد یکی از بهترین پارک های مشهد

کوه سنگی، بوستانی است که بعد از حرم امام رضا و آرامگاه فردوسی رتبه سوم را در میزبانی از گردشگران به خود اختصاص داده است. این مکان از زمان های دور همیشه پارک اول مشهد به حساب می آمد و امروزه تبدیل به تفرجگاهی شده که هیچ زمان خالی از گردشگر نیست.

این پارک از نظر تاریخی هم ارزشمند و مهم به نظر می رسد، چرا که شاه عباس صفوی در ۱۶ سالگی در همین پارک تاج گذاری کرده است و همین امر موجب شده اهمیت این پارک را از قبل دو چندان کند.

تصویری از پارک کوهسنگی مشهد

نکته جالبی که در مورد این پارک وجود دارد این است که شهردار میلان ایتالیا سال های دور از انقلاب چند مجسمه به شهرداری مشهد هدیه داد که در حال حاضر دو مجسمه شیر سنگی که در ابتدای این پارک هنوز هم وجود دارد یادگاری از آن زمان به حساب می آید. البته چند مجسمه انسانی هم به یادگار از آن شخص در پارک نصب شده بود که پس از انقلاب از کوهسنگی جمع آوری شد.

برای رسیدن به این پارک زیبا تنها کافی است خود را به انتهای بزرگراه کلانتری برسانید. البته اگر حوصله سوار شدن اتوبوس را داشته باشید، می توانید با استفاده از پایانه اتوبوس های مشهد به راحتی خود را به مقصد برسانید و یا از مترو مشهد استفاده کنید.

پارک ملت بهترین پارک مشهد کجاست؟

اگر بخواهیم وسعت پارک های مشهد را با هم مقایسه کنیم قطعا پارک ملت مشهد بزرگ ترین  پارک شمرده می شود. اما به دلیل محبوبیت کوهسنگی مردم به اشتباه کوهسنگی را به عنوان بزرگ ترین پارک مشهد می شناسند.

پارک ملت در منطقه غرب مشهد و در جوار میدان آزادی در خیابانی که به فلکه پارک مشهور است قرار گرفته است. در این پارک امکانات تفریحی و فرهنگی فراوانی وجود دارد که برای گذراندن یک آخر هفته شیرین بسیار مناسب است.

قدیمی ترین شهر بازی مشهد در این پارک قرار دارد که باعث شده مردم مشهد از نقاط مختلف شهر را به سمت خود بکشاند.

پارک ملت مشهد

مجموعه فرهنگی امام رضا نیز دردل این پارک با امکاناتی از جمله کتابخانه، کلاس های فرهنگی و هنری و مسجد و نمازخانه اماده خدمت رسانی به مردم است.

زمین وزرشی پارک ملت با وجود سالن های ورزشی تنیس، والیبال، بسکتبال و همچنین استخر رو باز همه روزه پذیرای مردم ورزشکار است.

پارک ملت به نسبت دیگر پارک های مشهد بیشتر پاتوق مشهدی هایی به حساب می آید که پس از یک روز شلوغ و خسته کننده به آنجا بیایند و از ادامه روز خود لذت ببرند. البته کلاس های فرهنگی و ورزشی که در این پارک برگزار می شود بر شلوغ بودن همیشگی این مکان بی تاثیر نیست و همیشه فضای پارک را زنده نگه می دارد.

باغ ملی مشهد، قدیمی ترین پارک های مشهد

اگر در خیابان قدیمی مشهد به دنبال جایی برای قدم زدن باشید حتما اولین جایی که به ذهنتان می رسد باغ ملی مشهد است. باغ ملی مشهد یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد در تابستان به حساب می آید. این باغ زیبا در خیابان ارگ و در نزدیکی بازار جنت قرار دارد. همچنین آب قنات رکن آباد که یکی از قنات های مهم و قدیمی مشهد است که درست از وسط این باغ زیبا عبور می کند.

سر در باغ ملی مشهد

باغ ملی مشهد هنوز هم شکل قدیمی خودش را حفظ کرده و با وجود آبنماها و درخت های قدیمی فضای جذابی را برای استراحت و قدم زدن فراهم کرده است.

پارک گیاه شناسی مشهد

باغ ۲۵۰۰۰ هکتاری مشهد ۱۱ کلکسیون بزرگ از ترکیب هنر معماری و گیاه شناسی را در خود جای داده است. هدف اصلی این باغ آموزش به تمام افرادی که به گیاهان علاقه دارند و یا رشته دانشگاهی مرتبط با علم گیاهشناسی قلمداد شده است.

باغ گیاهشناسی مشهد در سال ۱۳۹۲ افتتاح شد و از همان سال دانشگاه ها و مدارس زیادی به صورت گروهی از این باغ بازدید کردند.

یکی از قسمت های هیجان انگیز این مکان باغ گل رز است که بیش از ۳۰ گونه و ۱۲۰ نوع گل رز را برای بازدید به عرضه گذاشته. این بخش از باغ همیشه شلوغ تر از بقیه قسمت ها بوده و این علاقه مردم به گل های زیبای رز را نشان می دهد.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

خب به نظر من تا این قسمت از مقاله جای خالی یک پارک جنگلی برای پیک نیک های آخر هفته حس می شود.

پارک وکیل آباد یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد است که هنوز هم با آب قنات آبیاری می شود. پستی ها و بلندی های این پارک شما را یاد کوه نوردی می اندازد اما پیدا کردن جای راحتی برای پهن کردن بساط پیک نیک در این محدوده را سخت نمی کند.

پارک وکیل آیاد مشهد

در سال های اخیر امکانات تفریحی و بهداشتی این پارک جنگلی رو به رشد بوده است اما هنوز هم مردم رضایت کافی از امکانات اولیه این پارک ندارند البته شهرداری این نوید را به مردم داده که به زودی پارک وکیل آباد توسعه پیدا خواهد کرد.

این پارک در محدوده جنوب غربی مشهد خیابان وکیل آباد منتهی به میدان آزادی واقع شده است. پارک های دیدنی مشهد قابل شمارش نیستند چرا که هر کدام حال و هوای منحصر به خود را دارند و  برای مثال در مشهد پاییز پارک ملت دیدنی ترین نقطه مشهد است و شاید بهار هیچ بوستانی به پای باغ ملی مشهد نرسد. ما در این مقاله سعی کردیم لیست کامل پارک های مشهد را در اختیارتان بگذاریم تا در روزهای تعطیل از تماشای بهترین مکان های دیدنی مشهد لذت ببرید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
زهرا اسکندری (7 آوریل 2019)

موزه مردم شناسی واقعا جالبه پیشنهاد میکنم شما هم سر بزنید بهش

محسن (4 نوامبر 2019)

کمپ طرق توضیحات نداشت پارک پردیس بلوار توس را هم ننوشتید پارک حجاب .ارم. هفت حوض

    مشهدمگ (25 نوامبر 2019)

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون. تیم نویسنده های مشهد مگ حتما این پارک ها رو به لیست این مقاله اضافه می کنه.