آخر هفته کجا برویم؟ (راهنمای سفر یک روزه در تهران)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
  • چهارشنبه 26 جولای 2023
  • 550
  • 0

محدودیت زمانی مهم‌ترین مشکل بر سر راه سفر به شهرهای شمالی و جنوبی کشور و بازدید از مقاصد خارجی است. در بسیاری از مواقع سال، ما تنها آخر هفته را برای سفر رفتن زمان داریم و به همین دلیل، تورهای یک روزه، انتخابی عالی به این منظور به حساب می‌آیند. اگر ساکن تهران یا شهرهای اطرافش هستید، پیشنهاد می‌کنیم، مطلبی که امروز در ادامه برایتان تدارک دیده‌ایم را مطالعه کنید و با بهترین مقاصد گردشگری در نزدیکی تهران آشنا شوید.

روزی خاطره‌انگیز در تور داخلی از تهران

تهران شهری شلوغ، آلوده و پر هیاهو است اما قرار گیری در نقطه‌ای خاص از کشورمان باعث شده تا تنها ساعتی دورتر از پایتخت، چندین و چند مکان دیدنی عالی باشند که شما می‌توانید در سفری یک یا نیم روزه، از آن‌جاها بازدید نمایید. روستاها، مکان‌های طبیعت گردی و نقاط کوهستانی از این دست هستند که بعضی از بهترین‌هایشان را در لیست زیر به شما معرفی خواهیم کرد:

روستای کردان

کردان، روستایی خوش آب و هواست که از تهران حدود ۶۸ کیلومتر فاصله دارد و با فضای سبز و هوای تمیزش، از شما پذیرایی خواهد کرد. از دلایل محبوبیت روستای کردان، هوای خنک آن در طول تابستان، باغات میوه و چشم‌اندازهای زیبایش است. همچنین شما می‌توانید، بساط پیک‌نیک خود را کنار رودخانه پهن کنید و این فضا، لذتی دوچندان ببرید.

تنگه واشی

تنگه واشی حدود ۱۷۰ کیلومتر از پایتخت دور است و برای رفتن به آن‌جا، یک روز کامل خود را باید خالی کنید. اگر به عنوان تور داخلی از تهران به دیدن تنگه واشی رفتید، خودتان را برای پیاده‌روی در دشت ساواشی، استراحت زیر درختان بزرگ این دست، عبور از رودخانه‌های زلال و سرد و بسیاری جاذبه‌های دیگر از این دست آماده کنید. همچنین کتیبه‌هایی دیدنی از دوره‌ی قاجار نیز در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن‌ها را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این تنگه بخش‌های مختلفی موجود است که برای رفتن از بخشی به بخش دیگر باید از آب کم عمق رودخانه گذر کنید، پس پیشنهاد می‌کنیم، لوازم مورد نیاز و لباس اضافه همراه داشته باشید.

فشم

فشم از مناطق ییلاقی بسیار زیبا و سرسبز نزدیک به تهران است که فاصله‌ی بسیار کمی تا پایتخت دارد و از همین رو، همیشه شلوغ است. فشم بر خلاف بسیاری دیگر از گزینه‌های لیست امروز ما، نه تنها جاذبه‌های طبیعی متعددی در خود دارد، امکانات تفریحی متنوعی هم در آن‌جا مهیاست تا روزی جذاب و فراموش نشدنی را در تور داخلی از تهران پشت سر بگذرانید. زمستان‌ها نیز می‌توانید برای اسکی و تفریحات زمستانی به فشم مراجعه نمایید.

لواسان

لواسان تنها ۱۴ کیلومتر از شمال شرق تهران فاصله دارد و همین نزدیکی در کنار زیبایی این منطقه و آب و هوای خوش آن‌جا، این مکان را به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های توریستی در نزدیک پایتخت بدل کرده است. جدا از آب و هوای فوق‌العاده عالی لواسان در سه فصل اول سال، زمستان‌ها نیز به خاطر فضای برفی و بسیار دیدن آن‌جا نیز، بازدیدکنندگان زیادی به این محل می‌روند. همچنین فراموش نکنید که در مسیر رودخانه، سری به دریاچه سد لتیان نیز بزنید که از دیدنی‌های مهم لواسان محسوب می‌شود.

دشت لار

در میان مقاصدی که برای تور داخلی از تهران در این لیست داریم، شاید دشت لار جایی به شدت متفاوت باشد. این منطقه‌ی بسیار زیبا در کوهپایه‌ی دماوند، بخشی از پارک ملی لار بوده که منطقه‌ای محافظت شده محسوب می‌شود و با دشت‌های پر گل و سرسبزش، مناظری فوق‌العاده دیدنی را پیش چشمانتان به نمایش می‌گذارد. اواسط خرداد بهترین زمان برای رفتن به دشت لار که همه چیز در این مکان به زیباترین شکل خود در می‌آید. این مکان چیزی نزدیک به ۱۱۸ کیلومتر از تهران دور است.

روستا و آبشار آینه ورزان

این روستای زیبا در فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری از شرق تهران واقع شده و یکی از مقاصد پرطرفدار بین مردم تهران و کرج است. محلی‌ها خود به روستایشان “عین‌ورزان” می‌گویند و آب و هوای بسیار خوب آن‌جا در فصل‌های بهار و تابستان، باعث می‌شود تا در این روزها، جمعیت زیادی از توریست‌ها را ببینید که در این مناطق به گردش و تفریح می‌پردازند. آینه ورزان روستایی تاریخی‌ست که رودخانه‌هایی زیبا، باغات میوه و البته آبشاری جذاب دارد که خود، دلیل بسیاری از مراجعه کنندگان به این گوشه از کشورمان است.

روستای آهار

روستای آهار در ۴۰ کیلومتری تهران قرار داشته و بخشی از شمیرانات محسوب شده و از گزینه‌های محبوب برای تور داخلی از تهران است. از زیبایی‌های این روستا، دو رودخانه‌ی “شکر آب” و “پیش کنک” است که از کنار روستا می‌گذرند و باغ‌های میوه‌ی پر تعداد این مکان را سیراب می‌کنند. قدم زدن در طبیعت زیبای این روستا، بازدید از خانه‌ها کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی آن‌جا و لذت بردن از کرانه‌ی رودخانه و عکاسی در آن‌جاها، از جمله تفریحاتی است که در این مکان می‌توانید به سراغش بروید.

طالقان

در فاصله‌ی ۱۵۰ کیلومتری از تهران، شهرستان طالقان وجود دارد که از دیرباز یکی اولین انتخاب‌ها برای تور داخلی از تهران بوده و هنور هم هر آخر هفته جمعیت زیادی از گردشگران را به خود می‌بیند. در این شهرستان کوچک، زیبایی‌های زیادی از جمله باغ‌های بزرگ، آبشار شله بن، آبشار کرکبود، رودخانه شاهرود، سد طالقان و … وجود دارد و حتی امکان ماهیگیری در این سد را نیز خواهید داشت. اگر چه همیشه روزهای خوش آب و هوای بهار و تابستان برای رفتن به این محل پیشنهاد می‌شود، اما پاییز که همه به رنگ‌های نارنجی زیبا در می‌آید نیز، مجالی عالی برای بازدید از طالقان است.

شهرستانک

اگر ساکن تهران یا کرج هستید و به طبیعت گردی و کوهپیمایی علاقه دارید، احتمالا از قبل با شهرستانک آشنایی دارید. جایی که چشمه‌های البرز از آن منطقه سرچشمه می‌گیرد و روستایی زیبا در آن‌جا واقع شده که این روزها به واسطه‌ی جمعیت اندک، کم کم به فراموشی سپرده می‌شود. در این منطقه می‌توانید به سراغ طبیعت گردی، دوچرخه سواری، پیک نیک، کوه‌پیمایی و خیلی فعالیت‌های این چنینی رفته و البته، عکس‌هایی فوق‌العاده جذاب از طبیعت بگیرید. با توجه به یخبندان و هوای سرد زمستانی، پیشنهاد ما این است که از اواسط بهار تا اواسط پاییز به شهرستانک بروید.

بهترین سفرهای داخلی و خارجی را با آویسا تراول تجربه کنید

اگر خود را برای سفر به نقاط مختلف ایران یا جهان آماده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور به سراغ یک شرکت گردشگری خوشنام و با سابقه بروید. مجموعه آویسا تراول با تجربه‌ای عالی از سال‌ها فعالیت در این حوضه و برگزاری تورهای داخلی و تورهای خارجی متنوع به نقاط مختلف ایران و جهان، گزینه‌ای عالی در این زمینه است و کارشناسان مجرب آن، می‌توانند شما را درباره تورها و مقاصد مختلف، مشاوره دهند. برای رزرو تور و مشاوره رایگان، می‌توانید به سایت رسمی آویسا تراول مراجعه کرده یا با شماره تماس ۴۱۵۳۵ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.