طرقبه بهتره یا شاندیز؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
نمایی از جنگل های طرقبه مشهد

طرقبه بهتره یا شاندیز؟ این اولین سوالی است که ذهن هر زائر و گردشگری را به خود مشغول می کندشهر مشهد علاوه بر وجود مبارک امام رضا علیه السلام دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد که سبب جذب توریست خارجی و داخلی به شهر مشهد شده استطرقبه و شاندیز از بهترین ییلاقات مشهد هستند که هر کدام ویژگی های منحصر به خود را دارنداز این رو نمی توان برتری برای هر یک از این ییلاقات مشهد قائل شد.

از آنجایی که طرقبه به مشهد نزدیک تر است مخاطبان بسیار بالایی دارد؛ اما بهترین رستوران های مشهد مانند رستوران ارم شاندیز یا رستوران پدیده شاندیز در شهر شاندیز قرار گرفته اندجهت بالا بردن آگاهی شما عزیزان قصد داریم به شرح مزایای ییلاقات مشهد (طرقبه یا شاندیز)، همراه معرفی لوکس ترین هتل های مشهد در طرقبه و شاندیز بپردازیم تا بیشترین لذت را در زمان سفر به مشهد ببرید.

نمایی از جنگل های طرقبه مشهد

طرقبه نگین گردشگری مشهد

طرقبه که به نگین گردشگری شهر مشهد معروف است از نظر جاهای طبیعی و روستاهای تاریخی، بهترین مکان به شمار می روداگر علاقه مند به دیدن ارغوان های زیبا در فروردین و اردیبهشت هستید، دره ارغوان همراه رودخانه ی زیبایش پیشنهاد می شوددیدن روستای ۱۰۰۰ ساله کنگ معروف به ماسوله مشهد شما را شگفت زده می کند؟ آیا با دیدن سنگ های کمرمقبولا به یاد انسان های اولیه می افتید؟ این موارد بخش کوچکی از جاذبه های طرقبه هستند.

مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره مشهد انتخابی ایده آل برای سپری کردن یک روز پر هیجان استدر چالیدره مشهد تله سیژ سوار شوید و از دیدن دریاچه؛ کوه و جنگل نهایت لذت را ببریدجت اسکی، قایق سواری، کشتی تفریحی و بانجی جامپینگ هم برای ثبت خاطره ای به یادماندنی از سفر به مشهد، مهیای حضور شما هستنداهل زیارت و سیاحت هستید؟ پس حتما از زیارت امامزادگان یاسر و ناصر (عغافل نشوید.

مقبره این امامزادگان در ابتدای جاده گلستان واقع شده که نسب این عزیزان به موسی بن جعفر (عمی رسدجهت اقامت در نزدیکی آرامگاه امامزادگان می توانید هتل ییلاقی سحاب طرقبه را انتخاب نماییدآب و هوای فوق العاده پاک و مطبوع، کافه رستوران های دنج و با نشاط، جاذبه هایی همچون جاغرق، طرقدر، کردینه و کلاته آهن، پیست کارتینگ و … از دیگر ویژگی های ییلاق طرقبه هستنددوست دارید در یکی از لوکس ترین هتل های مشهد در طرقبه اقامت کنید؟ پس بهترین گزینه هتل پارک حیات طرقبه مشهد استالبته یک هتل قیمت مناسب جهت اقامت در طرقبه وجود دارد که نام آن هتل ثامن مشهد می باشد.

چالیدره طرقبه

شاندیز، مرکز شیشلیک ایران

از دیگر ییلاقات مشهد که بین زائران و گردشگران محبوبیت فراوانی دارد، شاندیز است که مرکز شیشلیک ایران به شمار می رودشاندیز دارای رستوران های متعدد و کافه های شیک است که شیشلیک های معروف شاندیز را می توان در رستوران های پدیده شاندیز، رستوران ارم شاندیز، رستوران کوروش ابرده، رستوران مهستان ابرده و رستوران مهرگان شاندیز نوش جان کردهر چند نباید از جاذبه های تاریخی شاندیز غافل شد.

شهر شاندیز معدن گیلاس، زردآلو و هلو های صادراتی است که کیفیت آن زبانزد استرباط ویرانی نیز از مکان های تاریخی شاندیز است که در حال حاضر به موزه مردم شناسی تبدیل شده و بیش از ۵۰ شغل بومی شاندیز را نشان می دهدپارک جنگلی شاندیز و روستاهای ابرده و زشک از جاذبه های شهر شاندیز هستند که در دل جنگل های انبوه و کوهستان قرار گرفته اند.

اگر شما راه شاندیز را به سمت زشک ادامه دهید، انتهای آن به روستای خور در شهرستان نیشابور می رسدمرکز خرید، تعطیلات و سرگرمی پدیده شاندیز هم از بهترین مکان های تفریحی شاندیز به شمار می رود که برترین هتل ۷ ستاره مشهد به نام هتل پدیده شاندیز مشهد و مجموعه آبی مجهز پدیده نیز در همین مکان احداث خواهد شد.

نمایی از روستاهای شاندیز مشهد

فاصله طرقبه و شاندیز تا مشهد چقدر است؟

فاصله طرقبه تا مشهد حدود ۱۸ کیلومتر است که با قطار شهری مشهد و اتوبوس مشهد می توان به طرقبه رسیدالبته جهت رسیدن به طرقبه مشهد باید این مسیر را پشت سر بگذارید بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی (کلانتری سابق)، میدان جهاد، میدان تلویزیون، میدان آزادی دست چپ، بزرگراه وکیل آباد، انتهای بزرگراه وکیل آباد دست چپ

فاصله شاندیز تا مشهد حدود ۳۰ کیلومتر است که جهت رسیدن به آن با خودروی شخصی باید این مسیر را طی نمایید بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی (کلانتری سابق)، میدان جهاد، میدان تلویزیون، میدان آزادی دست چپ، بزرگراه وکیل آباد، انتهای بزرگراه وکیل آباد دست چپ

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.