مکان های تفریحی هیجانی مشهد – باغ ها، پارک ها و مکان های تفریحی اطراف مشهد را بشناسید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
مکان های تفریحی هیجانی مشهد

هر وقت نام شهر مشهد به میان می‌آید، تنها جایی که بسیاری از مسافران به بازدید از آن عادت کرده اند، حرم مطهر امام رضا است. حالا در اینجا یک سوال پیش می‌آید، آیا شهر بزرگ و قدمت داری همچون مشهد، جاذبه های دیگری هم دارد که آدم بتواند در کنار بازدید از حرم رضوی مدفن، به آن ها سر بزند؟ قطعاً همینطور است. اگر دوست دارید بلیط هواپیما خود را تنها برای رفت و آمد بین هتل و هرم صرف نکنید و از مکان های تفریحی هیجانی مشهد بیشتر بهره مند شوید، این مقاله برای شما نوشته شده است. هدف ما در این معرفی این است که شما را با آن دسته از جاذبه های گردشگری مشهد آشنا کند که کمتر کسی نام آن را شنیده. پس با مجله گردشگری مشهد مگ همراه باشید تا روی دیگری سکه را به شما نشان بدهیم.

مکان های تفریحی مشهد نزدیک حرم کجا بریم؟

حالا که تصمیم گرفتید به حرم مشهد مقدس بروید، دلیل نمیشود که از مکان های تفریحی هیجانی مشهد نزدیک حرم غافل شوید. یکی از مکان های جذاب مشهد که واقعاً ارزش رفتن دارد، خانه تاریخی ملک مشهد است. این بنای تاریخی یکی از آثار تاریخی شهر مشهد است که در فهرست آثار ملی سال ۱۳۷۷ به ثبت رسیده است. خانه ملک یکی از نمونه خانه ‌های زیبای بر جای مانده از معماری دوران عصر قاجاریه است که در گذشته بسیار وسیع بوده ولی اکنون تنها بخش بیرونی آن بر جای مانده است که شامل دو طبقه است و به عنوانی بافت سنتی مشهد همیشه برای دوست داران هنر و معماری قابل توجه بوده است.

باغ ملک مشهد،مکان های تفریحی و هیجانی مشهد

طبقه بالایی دارای سقف مشبک و منبت ‌کاری شده چوبی و شومینه گچبری زیبایی است. خانه ملک امروزه مرکز هنرهای سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی است. گفتنی است حمام خانه ملک تنها نمونه حمام تاریخی خصوصی دوره خود در شهر مشهد معرفی شده است. این بنا در سال ۱۳۸۵ به عنوان خانه توریست انتخاب شد. یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک حرم که تا حد زیادی با تجربه یک سفر زیارتی فاصله دارد، پارک علمی پروفسور بازیما است. از اسم آن تعجب کردید؟

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم

جاهای دیدنی مشهد نزدیک حرم، پارک علمی دکتر بازیما

پارک علمی پروفوسور بازیما نیز در نوع خود منحصر به فرد است به طوریکه میتوانید در شبیه ساز، همچون یک خلبان پرواز بر فراز آسمان زیبای مشهد پرواز کنید یا اینکه با ژیروسکوپ فضایی تست های مقدماتی فضا نوردی و شبه بی وزنی را برای اولین بار تجربه کنید. حتی میتوانید بامریخ نورد بازیما به کاوشگری در سطح مریخ بروید و در آسمان نمای خورشیدی(پلانتاریوم) فضای لایتناهی، به کاوش در فضا بپردازید.

در آکادمی زیست شناسی مانند یک پزشک به تشریح بدن انسان یا قورباغه پرداخته و مانند یک پرستار از تزریق گرفته تا احیاء قلبی را به صورت عملیانجام دهیم و بالاخره دختر خانمها درفضای خصوصی اتاق ربان صورتی از طریق بازی و سرگرمی پاسخ تمام سوالات مربوط به دوران بلوغ (جسمانی و رفتاری)و یا سئوالات مربوط به جنس مونث را خواهند یافت. پارک بازیما تجربه ای متفاوت و منحصربه فرد است که هرگز فراموش نخواهد شد.

مهمترین سوالی که هر کسی در سفر به مشهد از خود می پرسد این سوال است که معمولا با زبان عامیانه هم پرسیده می شود:

مشهد کجا بریم تفریح خوبه؟ اگر هنوز به این سوال شما پاسخ خوبی داده نشده، در ادامه مطلب مکان های تفریحی و دیدنی جذاب تری را معرفی کرده ایم.

مکان های تفریحی و هیجانی مشهد اطراف مشهد چطور؟

بعد از یک سفر خسته کننده و شلوغ به حرم، هیچ چیز نمیتواند به اندازه تفریح و گردش در طبیعت حال شما را جا بیاورد. برای این میتوانیم به ییلاق های اطراف مشهد سر بزنیم. خوشبختانه مشهد، ییلاقات خوش آب و هوای زیادی دارد ولی یکی از محبوب ترین آن ها، منطقه ییلاقی طرقبه مشهد است که تنها ۱۸ کیلومتر با مشهد فاصله دارد. ویژگی های خوبی همچون آب و هوای لطیف، رودخانه روان، رستوران های متنوع، فروشگاه‌های صنایع دستی، باغ های میوه، مکان‌های تفریحی و تاریخی مثل سد چالیدره، بند گلستان، دره ارغوان، دره داغستان و رودخانه دهبار که قلب این منطقه جا خوش کرده اند، از جمله جاهایی است که باعث میشود ییلاق های اطراف مشهد بسیار پر طرفدار باشند.
میخواهید بیشتر خوش بگذرد؟ پس به همه این مکان های تفریحی اطراف مشهد، دیزی و ششلیک طرقبه، خورشت فسنجان و راه رفتن در کوچه پس کوچه های ییلاقی هم اضافه کنید تا دیگر هیچ چیز مانع لذت بردن شما از این منطقه زیبا نشود.

طرقبه مشهد ، مراکز تفریحی مشهد

برای بهترین زمان سفر به طرقبه، بهتر است نیمه‌ اول سال را انتخاب کنید، چون هم هوای آرامی را تجربه میکنید و هم شلوغی کمتری میبینید. البته طرقبه در فصل پاییز هم زیباست، اما یکی از سردترین نقاط اطراف مشهد در زمستان است. همچنین دیدن از روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن را نیز در برنامه تان بگنجانید که روستایی دیدنی است. یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد، منطقه ییلاقی پدیده شاندیز است. شاندیز با آب و هوای معتدلی که دارد، همیشه یکی از مقاصد ایده آل مسافرانی است که از محیط های آلوده شهری مشهد خسته شده اند.

مراکز تفریحی مشهد

جاهای دیدنی پدیده شاندیز ترکیبی است از رودخانه های متنوع، دره ها و درختان بلند چنار، سپیدار و ارغوان و صدای خوش پرندگانی مثل هد هد. این منظره را که به تابلوی نقاشی می‌ماند، باغ های انبوده و حیواناتی مثل گراز و گرگ تکمیل می‌کنند. علاوه بر تفریح و گردش، میتوانید به خرید هم فکر کنید چراکه شاندیز منطقه مخصوصی هم برای خرید سوغاتی و میل کردن غذاهای سنتی دارد؛ فروشگاه های صنایع دستی و رستوران بزرگی به نام  رستوران پدیده شاندیز از جمله این مکان ها هستند.

مشهد کجا بریم تفریح

جاهای دیدنی مشهد؛ باغ ها و پارک های زیبا

اگر میخواهید به جاهای دیدنی مشهد بروید ولی در عین حال از محیط شهر زیاد فاصله نگیرید، توصیه ما به شما این است که باغ ها و پارک های مشهد هم را از نظر بگذرانید. به عنوان مثال، پارک وکیل آباد به علت قدمت طول و دراز و قرار گرفتن در دره ای باصفا، مورد توجه اهالی این شهر و مسافران آن در طول سالیان متعدد بوده است. این پارک جنگلی که در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل ‌آباد شناخته می‌شده، در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به‌ صورت رسمی وقف استفاده عموم و به شهرداری مشهد واگذار شد.

مشهد کجا بریم تفریح

کمی به جستجو ادامه دهید تا به باغ های شگفت انگیز مشهد هم برسید. بوستان باغ ملی مشهد در میان دیرینه ترین باغ های مشهد قرار دارد. این پارک در سال ۱۳۴۵ توسط حسین ملک به شهرداری مشهد واگذار شد. پارک باغ ملی جایی آرام و دلنشین برای استراحت و تفریح در جاهای دو نفره مشهد است. باغ ملی مشهد دقیقا وسط یکی از شلوغ ترین و پرتردد ترین مراکز تجاری و مسکونی شهر در خیابان امام خمینی (ارگ) قرار دارد.

آرش نقدی

باور قلبی من اینه که سفر نه تنها هزینه نیست، بلکه یجورایی سرمایه گذاریه چون آدم میتونه با مسافرت رفتن خودش رو دوباره به دنیا بیاره!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
محدرضا ستوده (23 ژانویه 2019)

من خیلی رفتم مشهد و تقریبا میتونم بگم که جاهای دیدنی مشهد خیلی زیادن ولی هیششکی نمیدونه چون همه فقط بلیط مشهد میگیرن میرن حرم، خیلی ممنون که مکان های دیدنی مشهد که خیلی ها نرفتن رو معرفی کردید. البته باز هم جا داشت که جاذبه های گردشگری بیشتری رو معرفی کنید.

    آرش نقدی (23 ژانویه 2019)

    سلام محمدرضا جان، ممنونم از اینکه مقاله رو خوندی و پیشنهاد سازنده ات رو به ما گفتی. حتما در آینده درباره مشهد یک دنیا حرف داریم که بزنیم.

مرتضی (23 ژانویه 2019)

سلام من میخوام بدونم بهترین زمان سفر به مشهد کی هست؟ چون میخواستم واسه بلیط هواپیما مشهد بخرم ولی نمیدونم کی ارزون تره

    آرش نقدی (23 ژانویه 2019)

    سلام ممنون از اینکه سوال خودتون با ما مطرح کردید، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد قبل از تعطیلات هست. یعنی در تعطیلات همیشه یک سری بلیط های چارتر هست که خیلی سریع به فروش میره. برای همین بهتره که زودتر برای خرید اقدام کنید.