پارک علمی پروفوسور بازیما مشهد جذاب ترین پارک موضوعی کشور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک علمی بازیما مشهد

آیا با اولین پارک موضوعی کشور آشنا هستید؟ آیا می دانید در شهر بزرگ و جذاب مشهد و در مساحتی به بیش از ۲۴۰۰ مترمربع پارک بزرگی افتتاح شده است؟ پارک علمی پروفوسور بازیما مشهد یک پاتوق تفریحی و علمی است که این روزها اهالی مشهد از آن به عنوان یکی از جذاب ترین پاتوق های علمی مشهد یاد می کنند. با ما همراه باشید تا با معرفی این پارک جذاب شما را با هیجان انگیز ترین پارک موضوعی کشور آشنا کنیم.

چرا باید به پارک بازیما برویم؟

پارک علمی پروفوسور بازیما در سال ۱۳۹۵ در مشهد افتتاح شد. در حال حاضر این پارک به عنوان یکی  از بزرگترین و جامع ترین پارک های موضوعی کشور در حال فعالیت است. این پارک بر بنای سه موضوع زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم است و به گونه ای طراحی شده تا خانواده ها و کودکان و نوجوانان بتوانند سفری مفرح را در همراه با شادی و هیجان و سرگرمی داشته باشند و در عین حال موضوعات آموزشی فراوانی را یاد بگیرند.

بازدید از این پارک براای کسانی که به علوم زیست و زمین و نجوم علاقه دارند اما تا کنون فرصتی برای مطالعه پیدا نکرده اند بسیار مناسب است چرا که با گشت و گذار کوتاهی در این سرزمین بازیما می توانید رازهای بزرگی از این علوم را برای خود حل شده بدانید.

پارک پروفوسور بازیما

همچنین بازدید از این پارک برای کودکان و نوجوانان بسیار پیشنهاد می شود چرا که محیط علمی پارک بازیما می تواند بهترین فضا برای آموزش و یادگیری علومی باشد که ذهن خلاق کودکان را بازی دهد.

بازدید دست جمعی از پارک بازیما از طرف مدارس برای درس های علوم و یا کار و فناوری می تواند یادگیری دانش آموزان را برای درک و فهم علوم زیستی بالا ببرد. 

پروفورسور بازیما کیست؟

شاید از خودتان بپرسید که اصلا نام پروسور بازیما از کجا آمده و آیا این شخصیت وجود خارجی دارد و یا خیر؟

پروفوسور بازیما شخصیتی است مجازی که تمام دنیا را گشته و با مطالعات عمیقی که در حوزه های مختلف علمی داشته توانسته تجربیات زیادی را کسب کند. این پروفوسور نمادی از تمام افرادی است که برای برپایی و استقرار این پارک تلاش کرده اند تا بتوانند در جهت آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان قدمی بردارند.

پارک بازیما مشهد

پارک علمی پروفوسور بازیما مشهد کجاست؟

اگر برای تعطیلات خرداد ماه قرار است برنامه سفر به مشهد را برای خود داشته باشید بد نیست کمی از مسیر دسترسی این پارک جذاب هم با خبر باشید تا بتوانید بهترین مسیر را برای رسیدن به این منطقه برای خود پیدا کنید.

پارک بازیما در منطقه گردشگری سپاد قرار گرقته است. این منطقه برای بیشتر افرادی که در مشهد زندگی می کنند نام آشنایی است اما اگر شما به عنوان مسافر به مشهد سفر کنید قطعا آشنایی چندانی با این منطقه نخواهید داشت.

برای رسیدن به پارک بازیما مشهد تنها کافی است خود را به بلوار خیام شمالی برسانید و پس از پیدا کردن مجتمع تجاری وصال که در مجتمع گردشگری سپاد واقع شده است خود را به طبقه چهارم برسانید و وارد بزرگ ترین و جذاب ترین پارک موضوعی ایران شوید.

پارک بازیما چه بخش هایی دارد

یکی از هیجان انگیزترین بخش هایی که در پارک بازیما قرار دارد بخشی است که به بدن انسان و زیست شناسی مربوط می شود. این بخش ماکتی از بدن انسان را در اتاق های مختلف تشکیل داده و شما می توانید با بازدید از این ماکت به راحتی با قسمت های مختلف بدن انسان آشنا شوید. شبیه سازی عجیب و جذاب بدن انسان در این پارک موجب شده تا کودکان و نوجوانان بتوانند با کارکردهای مختلف اعضای بدن و سیستم دفاعی بدن انسان بیشتر آشنا شوند.

پارک علمی بازیما مشهد

ار دیگر قسمت های جذاب بازیما می توان به بخش منحصر به فرد فضا و نجوم اشاره کرد. در این بخش بازدید کنندگان می توانند به راحتی سیمیلاتور پرواز یک خلبان را تجربه کنند. همچنین به وسیله تلسکوب های فضایی تست های مقدمانی فضانوردی مانند شبه بی وزنی را می توان تنها در بازیما تجربه کرد.

همچنین این پارک بخش ها و بازی های بسیار جذاب و متنوعی دارد که در ادامه به صورت تیتروار به معرفی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت:

  • مسابقه پرتاپ دارت
  • دربی سیارات
  • بازی های تعاملی
  • عصب سنج
  • بازی های دنیای واقعیت مجازی
  • شبیه ساز زمین لرزه
  • جانور شناسی
  • دیرینه شناسی
  • شبیه ساز پرواز
  • افلاک نما
  • زمین شناسی
  • بدن انسان و انسان شناسی
  • ماشین زمان

بهترین زمان برای بازدید از پارک علمی بازیما

با توجه به اینکه این روزها در حال گذراندن ایام ماه مبارک رمضان در مشهد هستیم. باید در نظر داشته باشید. پارک علمی بازیما به مناسبت ماه مبارک رمضان تخفیف هیجان انگیزی را برای بازدید کنندگان در نظر گرفته است. با این حساب شما می توانید بهترین زمان برای بازدید از این پارک هیجان انگیز را همین ماه پر خیر و برکت بدانید و برای یک تفریح علمی و ارزان خود را به بازیما برسانید و یا استفاده از تخفیف ۲۰ درصدی هزینه کمتری را برای خرید بلیط صرف کنید.

ساعت بازدید از پارک علمی پروفوسور بازیما

پارک علمی پروفوسور بازیما مشهد همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای بازدید آماده به خدمت به مراجعه کنندگان محترم خواهد بود. برنامه روزهای تعطیل این پارک باتوجه به تعطیلات رسمی کشور مشخص است اما اگر شما دوست دارید تا با خیال راحت برای برنامه تفریحی خود برنامه ریزی کنید. پیشنهاد می کنم قبل از حرکت حتما با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس روابط عمومی پارک علمی پروفوسور بازیما: ۳۱۷۳۳-۰۵۱

پارک علمی بازیما مشهد

قیمت بلیط ورودی پارک پروفوسور بازیما مشهد چنده؟

شاید قیمت بلیط ورودی پارک برای شما به عنوان یک بازدید کننده مسئله مهمی به نطر بیاید. در مورد قیمت بلیط باید حتما در نظر داشته باشید که شما با پرداخت هزینه ای بسیار کم وارد محیط آموزنده و علمی خواهید شد که در ایران حرف اول را می زند. پس صرف هزینه ای ارزان برای کسب تجربه بسیار منطقی به نظر می رسد.

قیمت بلیط ورودی پارک بازیما تنها ۲۵ هزار تومان است. پیشنهاد می شود. برای خرید بلیط در سانس مورد نطر خود حتما به سایت پارک علمی بازیما مراجعه کنید تا به صورت الکترونیکی نسبت به خرید بلیط اقدام کنید.

قبل ار رفتن به پارک بازیما در نظر داشته باشید که حتما مداد و دفترچه بادداشت خود را به همراه داشته باشید چرا که در طول سفر کوتاه خود به این پارک هیجان انگیز حتما نکات قابل توجهی خواهید یافت که نکته برداری از آن برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

 

 

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
مهدی نیک پندار (2 ژوئن 2019)

چه پارک خوبی کاش تهران هم از این پارک داشت خیلی مناسب آموزش است برای بچه ها

    mashad_admin (16 ژوئن 2019)

    یا سلام
    دقیقا نظر شما درست است. این هم یکی از ویژگی های شهر جذاب مشهد است دیگر

سحر قلی زاده (21 جولای 2019)

سلام پارک علمی پروفوسور بازیما مشهد روزهای جمعه هم باز هستش یا نه؟

محمدرضا (21 جولای 2019)

پارک علمی پروفوسور بازیما جای بسیار خوبی برای یادگیری کودکان است اگر کودک در منزل دارید حتما به این پارک سر بزنید.