نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ معرفی برترین مقاصد نوروزی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ معرفی برترین مقاصد نوروزی

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین رویداد ایرانی برای  ایرانیان، تعطیلات نوروز است. تعطیلاتی که فرصت مناسب برای سفر به شهرهای مختلف ایران، بازدید از جاذبه‌ها و آشنا شدن با رسوم هر شهری را فراهم می‌کند. از این رو سفر در نوروز، می‌تواند با تجربه‌ای هیجان‌انگیز همراه شود. پس از آن جایی‌که سفر برای بسیاری از ما بخش مهمی از نوروز است، خرید تور در شهرهای محبوب قبل از شروع تعطیلات غیر عادی نیست. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا شما را با بهترین مقاصد و راحت‌ترین شیوه سفر در نوروز ۱۴۰۲ بیشتر آشنا کنیم.

معرفی ۵ تا از بهترین مقاصد برای نوروز ۱۴۰۲

یکی از شهرهای مسافرتی در نوروز، مشهد است. این شهر به واسطه حضور امام رضا، مورد توجه مسافران زیادی قرار می‌گیرد. اما باید گفت که مشهد نه تنها شهر  زیارتی، بلکه پر از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری نیز هست که می‌توان از آن‌ها بازدید کرد. یکی از جاهای دیدنی مشهد، پارک‌های ملت  و وکیل آباد هست که به عنوان  قدیمی‌ترین پارک‌های این شهر زیارتی شناخته شده است. در نزدیکی مشهد، شهری با باغ‌های میوه و رودخانه‌های بلند به نام طرقبه قرار گرفته که بسیار دیدنی و جذاب است. آرامگاه یکی از شعرای مشهور ایرانی به نام فردوسی، باغ گیاه شناسی،  موزه نان، پارک باغ ملی و پارک علمی پروفسور بازیما نیز از دیگر دیدنی‌های این شهر است.

اگر در نوروز ۱۴۰۲ به دنبال سفر به شهری بی‌نظیر هستید، اصفهان را انتخاب کنید. در این شهر جالب‌ترین مساجد، موزه، کاخ و یا جاذبه‌های دیدنی وجود دارد که یکی از آن‌ها کلیسا وانک نام دارد. نقاشی دیواری طلایی در گنبد این کلیسا از زیبا و دقیق‌ترین نقاشی‌ها است. مسجد شاه، یکی دیگر از زیبا و چشمگیرترین بناهای مذهبی اصفهان به شمار می‌آید.

از دیگر جاهای دیدنی اصفهان که بسیار هم معروف هستند، می‌توان به مسجد شیخ لطف‌اله و کاخ عالی قاپو اشاره کرد که در میدان نقش جهان واقع شده است. در میدان نقش جهان نیز بازار قدیمی و بزرگی دیده می‌شود که در ابتدای قرن یازدهم با سقف‌های قوسی و گنبدی شکل، ساخته شده است. اما در این شهر دیدنی کاخ چهل‌ستون قرار گرفته که نقاشی‌‌های زیبایی دیوارها و سقف‌ها را تزئین کرده است. از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر اصفهان به باغ پرندگان، مسجد جامع و زاینده رود می‌توان اشاره کرد.

بیش از ۲۰۰۰ سال است که شیراز به عنوان مرکز تمدن ایران شناخته شده، پس جای تعجب نیست که این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در نوروز شناخته شود. یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شیراز می‌توان به تخت جمشید اشاره کرد. اما در سفر به شیراز رفتن به زیارتگاه شاه‌چراغ، بازار و حمام وکیل، آرامگاه سعدی و حافظ، مسجد نصیر الملک، خانه زینت‌الملک، عمارت شاپوری، مسجد جامع عتیق، باغ نارنجستان قوام، ارگ کریم خان زند، باغ دلگشا و عفیف آباد و دروازه قران را نباید فراموش کرد.

سنندج شهری که مملو از بناهای تاریخی و عمارت‌های قدیمی است. اما این شهر در دشت‌های قشلاقی زاگرس و در جنوب کردستان واقع شده و همین مورد باعث می‌شود تا طبیعت زیبا، مهم‌ترین جاذبه گردشگری سنندج به شمار آید. از زیباترین جاهای دیدنی سنندج برای طبیعت‌گردان می‌توان به غار کرفتو و دریاچه وازیوار اشاره کرد. روستای پالنگان در یک کیلومتری و مسجد و قرآن نگل نیز که در ۶۵ کیلومتری سنندج قرار دارند بسیار زیبا و دیدنی هستند. در این شهر، دیدنی دیگری با نام  پل تاریخی قشلاق قرار دارد که میراثی از دوره صفویه و زندیه است.   آبیدر نام کوهی در این شهر، کلیسا سنندج، مسجد جامع آویهنگ،  عمارت خسروآباد و سالار سعید، حمام شیشه و یا خان سنندج  از دیگر جاهای دیدنی سنندج است.

چابهار، شهر دیگری که در فصل بهار  به خصوص زمان نوروز بسیار دیدنی و به تکه‌ای از بهشت شهرت یافته است. ساحل صخره‌ای در این بندر قرار گرفته که با طبیعت زیبا و غظیم آن، نفس شما را بند می‌آورد. از جاذبه‌های دیگر در این بندر کوه‌های مریخی هست که در اثر فرسایش باد  و آب، مناظر نادری ایجاد شده‌اند. تالاب لیپیار از محبوب‌ترین جاذبه‌های چابهار است که  در آن پرندگانی مانند باقرقره و یا تیهو زندگی می‌کنند. آرامگاه سید غلام رسول، گورستان جن تیس، ساختمان قدیمی تلگرافخانه و یا اسکله کنارک  نیز در چابهار بسیار دیدنی و جذاب هستند.

سفر با تور، راحت‌ترین شیوه سفر

حال که با برخی از مقاصد برای نوروز ۱۴۰۲ آشنا شدید، پس منتظر چه چیزی هستید؟ سایت ایرانگرد این‌جاست تا بهترین تورهای مسافرتی را به شما پیشنهاد دهد. اگر در مورد این سایت اطلاعی ندارید، باید گفت که ایرانگرد برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ تورهایی را از سایت‌های گوناگون گردآوری و بر روی سایت خود به نمایش در می‌آورد. با به نمایش در آوردن تورهای مسافرتی از هر شهری در سایت ایرانگرد، شما به جستجو و پیدا کردن تور در سایت‌های گوناگون نیازی ندارید. بدین دلیل‌ آن‎که ایرانگرد، بنا به نیاز مسافر تور پیشنهادی را ارائه خواهد داد.

حال شاید این سوال برای شما هم پیش آید که آیا خرید تورهای نوروزی از سایت ایرانگرد به صرفه هست یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت  ایرانگرد تورهایی را در وب‌سایت خود نشان می‌دهد که در آن تخفیفات زیادی در نظر گرفته شده باشد. پس می‌توان گفت خرید تور از این سایت مورد نظر، صرفه‌جویی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

البته نباید فراموش کرد که هزینه هر یک از تورهای انتخابی در ایرانگرد به عواملی مانند مقصد سفر، نوع و کیفیت هتل و غیره نیز بستگی زیادی دارد.  باید زمانی را که می‌خواهید از آن لذت ببرید و مقصد سفر را در نظر بگیرید. پس با استفاده از  عملکرد جستجوی سایت ایرانگرد، می‌توانید طیف گسترده‌ای از تورهای موجود برای مقصد تعطیلات انتخابی خود را بیابید.

 لازم به ذکر است  فیلترهای جستجو در این وب‌سایت مورد نظر می‌توانند گزینه‌هایی مانند امکانات رفاهی، قیمت و یا موارد دیگر را بر اساس نوع نیاز شما نیز محدود کنند.  پس برای انتخاب تورهای  نوروزی، به سادگی تاریخ و مقصد سفر خود را در سایت ایرانگرد وارد و ببینید چه چیزی در آن زمان به شما پیشنهاد داده می‌شود. با پیشنهاد ایرانگرد، تنها کاری که شما باید انجام دهید رزرو و خرید تور با قیمت بسیار مناسب و ارزان است.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.