پارک جنگلی وکیل آباد مشهد، سبز ترین نقطه مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

پارک های مشهد به عنوان یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می آیند. بوستان های سرسبزی که در سراسر مشهد قرار گرفته اند این امکان را برای مردم فراهم آورده اند که در محیطی سرسبز و جذاب لحظات خوشی را بگذرانند و ساعاتی را به دور از دغدغه های شهری سپری کنند. در ادامه همراه ما باشید تا یکی از سبز ترین بوستان های مشهد به نام پارک جنگلی وکیل آباد مشهد را با هم بررسی کنیم.

پارک وکیل آباد مشهد کجاست

پارک وکیل آباد مشهد واقع در بلوار وکیل آباد در نزدیکی شهر مشهد و در فاصله بسیار کمی با طرقبه مشهد قرار گرفته است. این پارک بیش از ۷۰ هکتار وسعت دارد و به عنوان یکی از بزرگ ترین بوستان های جنگلی مشهد از آن نام برده می شود.

یکی از ویژگی های این پارک زیبا و قدیمی این است که درختان بزرگ و سرسبزی دارد. سرسبزی این درختان کهنسال به این دلیل است که همگی توسط قناتی که از بند گلستان مشهد سرچشمه می گیرد آبیاری می شوند.

از تاریخچه این پارک می توان به این مورد اشاره کرد که در سال های بسیار دور این پارک موقوفی توسط حسین ملک به بهره رسید و پس از سال ها شهرداری مشهد وظیفه نگهداری و حفظ آن را بر عهده گرفت.

آب و هوای پارک وکیل آباد مشهد

منطقه وکیل آباد مشهد یکی از ییلاقات تفریحی خراسان به حساب می آید. همین مسئله موجب شده تا آب و هوای این منطقه همیشه خوش باشد و مردم برای تازه کردن حال و هوای خود گشت و گذار در میان درختان سرسبز وکیل آباد را انتخاب کنند.

امکانات پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد مشهد در سال های اخیر وبا توجه به امکاناتی که شهرداری مشهد در اختیار این مجموعه قرار داده است تغییرات فراوانی داشته تا بتواند امکانات و خدمات خوبی را برای بازدید مخاطبان خود ایجاد کند. در ادامه برخی از مهم ترین امکانات این پارک را بررسی می کنیم.

  • باغ وحش وکیل آباد مشهد
  • شهربازی وکیل آباد مشهد
  • دریاچه وکیل آباد مشهد
  • وجود بوفه برای خرید انواع تنقلات
  • رستوران ویژه پارک برای وعده های مختلف غذایی
  • سرویس بهداشتی ویژه بانوان و آقایان
  • وسیله بازی برای کودکان
تصویر وسائل بازی پارک وکیل آباد مشهد

مترو شهری مشهد برای پارک وکیل آباد ایستگاه دارد؟

در سال های اخیر و با توجه به رشد روز افزون مترو شهری مشهد شاهد افتتاح ایستگاه های مترو متفاوتی بوده ایم که خدمات حمل و نقل مسافران درون شهری را به نحو احسن انجام می دهد. در این خصوص شرکت حمل و نقل ریلی مشهد برای مکان های دیدنی مشهد ایستگاه های مترو مختلفی را در نظر گرفته تا مردم بتوانند با هزینه کمتر و راحت تر خود را به مقصد مورد نظر برسانند.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد یکی از مهم ترین جاهای دیدنی مشهد به حساب می آید و خوشبختانه با وجود ایستگاه مترو وکیل آباد دسترسی به این پارک برای بازدید کنندگان راحت شده است.

نمای پارک وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

یکی از جاهای تفریحی پارک وکیل آباد مشهد، باغ وحش وکیل آباد مشهد نام دارد. این منطقه تفریحی یکی از مهم  ترین جاهای تفریحی مشهد است چرا که تنها باغ وحش در شرق کشور در همین منطقه وکیل آباد قرار گرفته است.

ساعت بازدید باغ وحش وکیل آباد مشهد از ۸:۳۰ صبح آغاز و تا ۷:۳۰ عصر ادامه دارد. اگر قصد دارید از این منطقه تفریحی بازدید کنید پیشنهاد می کنم ساعت های رو به عصر را انتخاب کنید چرا که در این بازه زمانی هوا خنک تر خواهد بود و شرایط بازدید در این منطقه تفریحی مناسب تر به نظر می رسد.

باغ وحش وکیل آباد مشهد

شهربازی پارک وکیل آباد مشهد

شهربازی وکیل آباد مشهد یکی دیگر از مناطق تفریحی منطقه وکیل آباد به حساب می آید. این شهربازی با وجود امکانات و وسائل بازی هیجان انگیز شرایط تفریحی مناسبی را برای مسافران به وجود آورده تا آنها بتوانند با ورود به پارک جنگلی وکیل آباد تفریح های هیجان انگیزی را تجربه کنند.

دریاچه وکیل آباد مشهد

در حال حاضر دریاچه وکیل آباد مشهد به عنوان یکی از جذابیت های این بوستان به حساب می آید. البته این دریاچه در تمام فصول سال قابل رویت نیست چرا که این دریاچه فصلی از آب قنات سرچشمه می گیرد و در برخی از ماه های سال چهره جذابی دارد.

در کنار دریاچه وکیل آباد مشهد به عنوان یکی از جاذبه های این بوستان همیشه بازدید کنندگان زیادی وجود دارد که برای گذراندن ساعاتی خوش و هیجان انگیز این بوستان را انتخاب کرده اند.

بهترین زمان برای پیک نیک در وکیل آباد مشهد

یکی از جذاب ترین تفریح هایی که مردم در بوستان وکیل آباد آن را امتحان می کنند پیک نیک در روزهای تعطیل است. امکان ندارد در روزهای تعطیل به این پارک سر بزنید و بساط های خانوادگی و دوستانه توجه شما را جلب نکند. اما به نظر شما بهترین زمان برای پیک نیک در وکیل آباد مشهد چه زمانی است؟

اصولا پیک نیک در روزهایی که شرایط آب و هوایی بهتر است بیشتر می چسبد. به همین منظور بهترین زمان برای یک پیک نیک هیجان انگیز روزهای جذاب بهار و خصوصا اردیبهشت ماه به حساب می آید.

پیاده رو های سبز پارک وکیل آباد مشهد

فاصله وکیل آباد تا حرم امام رضا (ع)

فاصله وکیل آباد مشهد تا حرم مطهر ۲۰ کیلومتر است. به همین منظور باید در نظر داشته باشید که این فاصله با اتومبیل شخصی حدود ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید این در حالی است که اگر با وسائل حمل و نقل عمومی مشهد مانند اتوبوس و یا مترو خود را به وکیل آباد برسانید بیش از یک ساعت در مسیر خواهید بود.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد در سال های اخیر و با توجه به برنامه ریزی شهرداری در جهت حفظ و نگهداری محیط زیست این پارک به عنوان یکی از بهترین پارک های مشهد شناخته شده است. پیشنهاد می کنم اگر اهل طبیعت گردی هستید اما زمان کافی برای مسافرت های خارج از شهری ندارید بازدید از این پارک زیبا را در برنامه آخر هفته های خود قرار دهید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.