با محله‌های اطراف حرم امام رضا (ع) آشنا شوید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
محله‌های اطراف حرم امام رضا

اگر مسافر مشهد و زائر امام رضا بوده‌اید متوجه شلوغ و پر رفت و آمد بودن خیابان‌ها و محله‌های اطراف حرم امام رضا شده‌اید. اکثرمسافران شناخت کافی از مسیر های منتهی به حرم، محله‌های اطراف آن و امکانات موجود مثل رستوران، پارک، هایپرمارکت‌ و غیره ندارند. در این مقاله ما علاوه بر معرفی محله‌ها و خیابان‌های اطراف حرم به شما برای پیدا‌کردن بهترین رستوران‌های مشهد، مراکز خدماتی کمک خواهیم‌کرد.

مهم‌ترین خیابان‌های اطراف حرم امام رضا (ع) و امکانات موجود در آن‌ها

۴ خیابان اصلی در محله‌های اطراف حرم وجود دارد که امکان دسترسی به حرم را نیز فراهم می‌کنند. در این خیابان‌ها به دلیل نزدیکی به حرم امکانات زیادی برای مسافران وجود دارد که به آن‌ها خواهیم‌پرداخت.

۱٫ خیابان نواب صفوی، قدم زدن در مشهد قدیمی

خیابان نواب صفوی در محله ثامن مشهد قرار دارد. این خیابان مهم از شمال به شارستان رضوی و بلوار امیرالمومنین، از جنوب به عیدگاه، از شرق به بلوار وحدت و از غرب به حرم امام رضا (ع) می‌رسد. از مهم‌ترین ورودی‌های حرم مطهر از طرف خیابان نواب صفوی، صحن کوثر و ورودی شیخ حر عاملی هستند. همچنین بافت محله ثامن قدیمی بوده و بیمارستان امام رضا و بازار هفده‌شهریور در این خیابان قرار دارند.

۲٫ خیابان طبرسی، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های مشهد

یکی دیگر از ورودی‌های حرم امام رضا، خیابان طبرسی می‌باشد که به بست حر عاملی نزدیک است. در این قسمت از حرم می‌توانید به‌راحتی وارد بست شیخ طبرسی شوید.

بیمارستان جوادالائمه، سرزمین شادی، مقبره خواجه ربیع و مجتمع تجاری آرمیتاژ مشهد در این خیابان قرار دارند.

۳٫  بلوار امام رضا، مسیر دسترسی راحت به کوه سنگی

بلوار امام رضا، مسیر جنوبی منتهی به حرم از طریق صحن جامع رضوی می‌باشد. این خیابان مملو از هتل و مهمانسرا است و یکی از خیابان‌های مهم مشهد به‌شمار‌می‌رود.

اگر قصد رفتن به کوه سنگی که یکی از بزرگترین و بهترین پارک‌های مشهد است را پس از زیارت دارید، از طریق این خیابان می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

۴٫ خیابان شیرازی، بهترین هتل‌های مشهد اینجا هستند

خیابان شیرازی یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خیابان‌های مشهد است که به ورودی شیخ طوسی حرم منتهی می‌شود. مجلل‌ترین هتل‌ها و بهترین رستوران‌های مشهد را می‌توان در این خیابان پیدا کرد.

دارالشفای امام رضا، رستوران لبنانی لیالی، مقبره ی نادر شاه افشار و مجتمع تجاری و اقامتی قدس رضوی در این خیابان قرار دارند.

دسترسی راه‌آهن و فرودگاه مشهد به محله‌های اطراف حرم امام رضا

روزانه مسافران زیادی با قطار یا هواپیما به این شهر زیبا سفر می‌کنند. خوشبختانه ایستگاه راه‌آهن مشهد در یکی از نزیکترین محله‌ها نسبت به حرم قرار دارد و فقط چند دقیقه با حرم فاصله دارد. شما می‌توانید با گذر از خیابان طبرسی به راحتی از ایستگاه راه‌آهن به حرم برسید.

اگر هم با هواپیما سفر کرده‌اید نزدیک‌ترین مسیر از فرودگاه مشهد به محله‌های نزدیک حرم از طریق خیابان مصلی امکان‌پذیر است.

دسترسی راه آهن و فرودگاه به حرم امام رضا

مکان‌های دیدنی مشهد، نزدیک حرم یا دور از آن

تعداد زیادی از جاذبه‌های توریستی مشهد مانند مقبره خواجه ربیع در محله‌های اطراف حرم قرار دارند اما تعداد زیادی از آن‌ها کمی از حرم دور هستند که نمی‌توان از بازدید آن‌ها صرف‌نظر کرد. در ادامه ما چند جای دیدنی مشهد که یازدید از آن ها برای شما خالی از لطف نیست را به شما معرفی خواهیم‌کرد تا لذت سفر خود را به این شهر زیبا کامل کنید.

۱٫ پارک جنگلی وکیل آباد، بزرگ‌ترین پارک مشهد

این پارک یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است که در ۸ کیلومتری شمال غرب مشهد قراردارد. عده زیادی آن را با عنوان باغ وحش وکیل آباد نیز می‌شناسند.

پارک وکیل آباد مشهد دارای امکانات رفاهی متعددی همچون رستوران، پارک بازی کودکان، استراحتگاه، دریاچه، موزه، سینما ۵ بعدی، سرویس بهداشتی،اورژانس، فوریت‌های پلیس، پارکینگ و غیره است.

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

۲٫ باغ موزه نادری، تاریخ زنده مشهد در نزدیکی حرم

این بنا با مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدا مشهد واقع شده است وگردشگران بسیاری در سفر به مشهد از آن بازدید می‌کنند.باغ نادری مجموعه‌ای از باغ، آرامگاه نادر شاه و موزه‌ای است که آثار مربوط به دوره حکومت نادرشاه افشار از اسلحه گرفته تا زره، لباس، تابلوهای نقاشی و  وسایل مربوط به آن دوران را در خود جای‌داده‌است.

باغ موزه ی نادری مشهد

۳٫ پاساژ الماس شرق، قطب تجاری شهر مشهد

مرکز خرید الماس شرق مشهد یکی از بهترین و بزرگترین مراکز خرید شهر مشهد محسوب می‌شود. این مرکز خرید، در انتهای بلوار خیام شمالی، منطقه تجاری گردشگری سپاد خراسان قرار گرفته‌است. این پاساژ علاوه‌بر داشتن مغازه و مراکز خرید، شهربازی و سرزمین شادی هم دارد. به عبارت بهتر در کنار خرید می‌توانید تفریح هم کنید و از حضور خود در الماس شرق لذت ببرید.

سفر مشهد، هم زیارت هم سیاحت

شهر مشهد، یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران است که به‌خاطر وجود حرم امام رضا (ع) سالیانه زائرین زیادی دارد. این شهر مملو از مراکز خرید و مکان‌های دیدنی است که ما سعی کردیم در این مقاله علاوه بر معرفی آن‌ها، راه دسترسی به آن‌ها را نیز در اختیار شما قرار دهیم.

ما در مشهد مگ درباره این شهر زیبا و توریستی مقالات بسیار زیادی از بهترین رستوران‌ها، پاساژها و غیره آماده کردیم که می‌توانید با مطالعه و استفاده از آن‌ها، سفر خود را چندین برابر لذت‌بخش‌تر کنید. در انتها پیشنهاد می‌کنیم اگر به مشهد و محله های اطراف حرم امام رضا (ع) سفر کرده‌اید، در پایین همین صفحه برای ما از تجربیات خود بنویسید. منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.