۲ مسیر تهران تا مشهد با خودرو شخصی، بهترین مسیر به مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
مسیر تهران مشهد با اتومبیل شخصی

همین که اسم سفر با ماشین شخصی به میان می آید همه فکر و ذهن ما می شود مسیر سفر و خوش گذرانی هایی که تنها در جاده می توان از آن لذت برد. مسیر تهران تا مشهد با خودرو شخصی یکی از جذاب ترین نوع سفر است که هر تهرانی باید آن را تجربه کند. این نوع سفر شاید آسایش و آرامشی که در سفر با قطار و یا هواپیما را نداشته باشد اما می تواند بهترین نوع سفر برای خانواده های با صفا و گروه های دوستانه به حساب بیاید که دوست دارند از همان لحظه اول حرکت از مسیر خود لذت ببرند. در ادامه ما را دنبال کنید تا در مورد تمام جذابیت های یک سفر با اتومبیل شخصی  اطلاعات لازم را کسب کنید.

فاصله تهران تا مشهد

فاصله تهران تا مشهد با اتومبیل شخصی نسبت به سفر با قطار و یا سفر با هواپیما بیشتر است. مسافت تهران تا مشهد به نسبت سرعت و جاده ای که برای سفر انتخاب می کنید متفاوت است اما در حالت کلی برای رسیدن به مشهد با اتومبیل شخصی بین ۱۱ الی ۱۶ ساعت در مسیر خواهید بود. این مسیر به نسبت مسیر قطار تهران مشهد با قطار بیشتر است اما هیجان و جذابیت سفر با اتومبیل شخصی به نسبت یک سفر معمولی با قطار بیشتر است.

مسافت تهران تا مشهد با خودرو شخصی

جاده تهران مشهد، از تهران تا مشهد چند ساعت راه است؟

جاده تهران مشهد یکی از خاطره انگیزترین و بهترین جاده هایی است که بیشتر مردم تهران با آن خاطره های فراموش نشدنی دارند. چای خوردن های کنار جاده ای، دابسمش های بین راهی، کنار زدن و چرت های تو مسیر همه جزو خاطرات جذاب سفر است که محال است کسی آن را فراموش کند.

جاده تهران مشهد از شمال

شهرهای بین تهران تا مشهد

برای رسیدن به شهر زیبای مشهد از پایتخت، دو راه متفاوت پیش روی خود دارید. اگر برای رسیدن به مقصد عجله دارید جاده سمنان مخصوص شماست اما اگر دوست دارید در مسیر سفر خود لذت ببرید و خاطره سازی کنید، پیشنهاد می کنم مسیر جاده شمال را در پیش بگیرید.

جاده سمنان مسیر کوتاه تری را برای رسیدن به مشهد پیش روی شما می گذارد در این مسیر شما از شهر های زیر به ترتیب عبور خواهید کرد:

مسیر اول: تهران، ایوانکی، گرمسار، سمنان، دامفان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور، ملک آباد، مشهد

مسیر دوم: تهران، رودهن، آبعلی، گزنک، پلور، آمل، قائم شهر، بابل، ساری، سورک، نکا، رستمکلاه، بهشهر، گلوگاه، بندر گز، کرد کوی،گرگان، فاضل آباد، علی آباد، خانبین، آزاد شهر، دلند، مینو دشت، گالیکش، چمن بند، بجنورد، آشخانه، شیروان، قاروچ، قوچان، چناران، مشهد

مسیر تهران مشهد از سمنان

مکان های دیدنی مسیر تهران مشهد، از جاذبه ها ساده نگذرید

اگر شما هم جزو افرادی هستید که جذابیت های بین راهی از خود سفر برایتان مهم تر است، پیشنهاد می کنم در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا نقاط دیدنی و بکر جاده تهران مشهد را با هم کشف کنیم. برای همین دو مسیر متفاوت و هیجان انگیز را با هم بررسی می کنیم.

مسیر تهران مشهد از سمنان نقشه مسیر تهران مشهد از سمنان

فاصله دامغان تا مشهد یعنی طی کردن نیمی از مسیر به همین منظور پیشنهاد می کنم در شهر دامغان کمی توقف کنید و به جای بدون توقف سفر کردن از جذابیت های درون شهری دامغان دیدن کنید و برای رسیدن به مقصد کمی تامل کنید.

مسیر تهران مشهد از سمنان یکی از سریع ترین مسیرها به مشهد به حساب می آید البته در نظر داشته باشید که این مسیر برای راننده ها مسیر خسته کننده و یکنواختی دارد. جدا از مسیر طول این راه تنها به بیایان ها منتهی می شود و به عبارتی مسیر جذابی را پیش روی شما نخواهد گذاشت. پیشنهاد می کنم اگر به دنبال مسیر زیبا و سرسبز می گردید خواندن ادامه مقاله را از دست ندهید.

مسیر تهران مشهد با ماشین

مسیر تهران به مشهد از جاده چالوس، سیاحت در مسیر زیارت

یکی از جذاب ترین مسیرهایی که از آن می توان به مشهد رسید مسیر جاده چالوس است. هیچ چیز جذاب تر از این نیست که برای یک سفر هیجان انگیز به مشهد از مسیری که از دریا عبور می کند رد شد.

مهم ترین ویژگی سفر به مشهد از جاده شمال مسیر سبز و جذابی است که طول سفر را برای مسافران جذاب تر می کند اما باید در نظر داشته باشید که این مسیر جذاب و سرسبز طولانی تر از مسیری است که از جاده های کویری طی می کنید. به عبارتی سفر به مشهد از جاده های کویری بیش از ۸۸۸ راه دارد و این در حالی است که برای سفر به مشهد از جاده شمال بایستی مسیری به طول ۹۸۰ کیلومتر را طی کنید.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که مسیر تهران به مشهد از جاده شمال برایتان جذابیت بیشتری دارد، پیشنهاد می کنم جوری برنامه ریزی کنید تا برای یک وعده غذایی جذاب و بین راهی بتوانید در یکی از شهرهای شمالی خود را میهمان کنید.

جاهای دیدنی مسیر مشهد به شمال

در حالت کلی اگر زمان کافی دارید و برای رسیدن به مشهد عجله ای ندارید، پیشنهاد می کنم با آرامش خیال رانندگی کنید و بیشتر سعی کنید از جاذبه های دیدنی در طول مسیر لذت ببرید چرا که سفر با خودرو شخصی یعنی شروع داستان سفر از مبدا سفر. پیشنهاد می کنم اگر هنوز نسبت به سفر به شهر مشهد با اتومبیل شخصی شک دارید، همین الان بساط سفر خود را جمع کنید و یه یک سفر ماجراجویانه و بی انتها فکر کنید.

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
حمزه (9 اکتبر 2019)

عالی بود، ممنون

علیرضا جهاندار (21 جولای 2020)

سلام بهترین مسیر از اصفهانم معرفی می کنید؟