مراسم عزاداری دهه محرم در مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
مراسم محرم در شهر مشهد

همین که به ایام عزاداری سید الشهدا یعنی محرم و صفر نزدیک می شویم هیات های عزاداری سید الشهدا فعالیت های مذهبی خود را آغاز می کنند تا مراسم دهه اول محرم را با شور حسینی برگزار کنند. آئین برگزاری مراسم های مذهبی محرم در شهرهای مختلف کشور با هم تفاوت دارند برای مثال مراسم عزاداری دهه اول محرم در مشهد با دیگر شهرهای کشور متفاوت تر است چرا که این شهر با توجه به اینکه مرکز اصلی فعالیت های مذهبی کشور  شناخته شده و حرم امام هشتم را در خود جای داده است شور و حال عجیب تری را در هنگام این مراسم های مذهبی به مردم القا می کند. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد حال و هوای عزاداری محرم و صفر در شهر زیارتی مشهد بیشتر صحبت کنیم.

سفر به مشهد در ایام محرم و صفر

شهر مشهد به دلیل حال و هوای بی نظیری که در ایام ماه محرم و صفر دارد در این دو ماه میزبانی با شکوهی از مسافران و میهمانان خود خواهد کرد چرا که بسیاری از مسافران مشهدی تاسوعا و عاشورای حسینی را بهترین زمان برای زیارت امام رضا می دانند و در این زمان سفر زیارتی خود به مشهد را انتخاب می کنند.

اقامت در هتل های نزدیک حرم برای رفاه حال عزاداران حسینی

یکی از بهترین راه هایی که می تواند کیفیت سفر زائران امام رضا را در زمان سفر به مشهد و عزاداری در هیئت های مذهبی بیشتر کند اقامت در هتل های نزدیک حرم مشهد است. انتخاب هتل هایی که فاصله بسیار کمی با مشهد دارند موجب می شود تا مسافران برای عزاداری در شب های محرم دسترسی آسانی به حرم داشته باشند و بتوانند در زمان کوتاهی خود را به حرم مطهر برسانند. همچنین مسافران پس از پایان عزاداری های خود می توانند بدون طی کردن مسیر طولانی به محل اقامت خود برسند و رفع خستگی کنند.

نزدیکترین هتل به حرم امام رضا

هتل ایران مشهد بهترین هتل برای اقامت عزاداران حسینی

هتل ایران مشهد به عنوان یکی از بهترین هتل های ۴ ستاره مشهد با فاصله بسیار کوتاهی از شهر مشهد این امکان را برای مسافران ایجاد کرده تا آن ها با طی کردن مسافت بسیار کمی خود را به باب الجواد برسانند. همچنین مسافران خانمی که برای عزاداری و زیارت به مشهد آمده اند می توانند با اقامت در هتل ایران مشهد در هر ساعت از شبانه روز و حتی در ساعت های انتهایی شب به زیارت حرم و عزاداری در صحن حرم بپرازند.

عزاداری در صحن های حرم مطهر امام رضا

بیشتر عزاداری های ماه محرم و صفر در صحن انقلاب که یکی از صحن های حرم امام رضا (ع) است برگزار می شود. عزاداران حسینی برای برگزاری مراسم های سینه زنی و نوحه خوانی از اذان مغرب به دور هم جمع می شوند و تا ساعات انتهایی شب مراسم های عزاداری خود را به جا می آورند.

در مشهد بیش از ۳۰۰۰ هیئت کوچک و بزرگ برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده اما بیش از ۸۰ درصد از عزاداران برای عزاداری تنها حرم مطهر امام رضا را انتخاب می کنند.

مراسم عاشورا در حرم امام رضا

ارائه نذورات به دفتر آستان قدس رضوی

حرم مطهر امام رضا همه روزه در ایام محرم با تدارک نذری از زائران و عزاداران حسینی هر روز پذیرایی میکنند. شما می توانید نذورات خود را به دفتر آستان قدس رضوی در مشهد تحویل دهید تا در ثواب این حرکت و نذر بزرگ شریک باشید.

دفتر نذورات در حرم امام ارضا

شعله مشهدی نذری معروف مشهدی ها

بیشتر اهالی مشهد برای تهیه نذری ماه محرم از معروف ترین و سنتی ترین غذای محلی خود به نام شعله مشهدی استفاده میکنند. این غذای سنتی به شدت مقوی و خوشمزه است چرا که از حبوبات مختلف و گوشت ریش ریش شده تهیه شده و به عنوان یک غذای مغذی بین مردم مشهد محبوب استو مردم مشهد برای روزهای ماه محرم و برای پذیرایی از عزاداران حسینی این غذای خوشمزه را نذر می کنند.

شعله مشهدی غذای سنتی و اصیل مشهد

تماشای مراسم عزاداری زائران حسینی به صورت زنده و مستقیم

بسیاری از عاشقان امام رضا که زمان و هزینه کافی برای سفر در ایام محرم را نداشته اند تا خود را به مشهد برسانند، می توانند با استفاده از سایت هایی که حرم امام را به صورت زنده نشان می دهند تمامی برنامه ها و عزاداری های مناسب با شب تاسوعا و عاشورا را به صورت زنده و مستقیم دنبال کنند تا با استفاده از این پخش آنلاین بتوانند خود را در کنار دیگر زائران امام رضا و در حال زیارت و عزاداری تجسم کنند.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.