سالن های تئاتر مشهد، اطلاعات کامل در خصوص پاتوق های فرهنگی هنری با عکس و آدرس دقیق

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
سالن های تئاتر مشهد

اگر کمی اهل مطالعه باشید حتما خواندن نمایش نامه های معروف دنیا برای شما جذابیت به خصوصی دارد. اما اگر این امکان را داشته باشید تا اجرای زنده نمایش تمام این کتاب ها و نمایش نامه ها را مشاهده کنید حتما بیشتر از مطالعه آن ها هیجان زده خواهید شد. هنر تئاتر در سال های گذشته با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده است چرا که مردم هنر دوست مشهد مشتاقانه برای تماشای نمایش های مختلف به گیشه های بلیط فروشی می روند و ساعاتی را با تماشای هنر تئاتر به سر می کنند. در این مقاله سالن های تئاتر مشهد را با هم می شناسیم تا از اطلاعات دقیق تماشاخانه های مختلفی که در شهر پراکنده شده اند اطلاعات کامل داشته باشیم.

تاریخچه هنر تئاتر در مشهد، استان خراسان رضوی

مشهد یکی از شهرهای پیشرو در زمینه هنر است. استان خراسان رضوی با وجود هنرمندان و شاعرانی چون حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام و عطار نیشابوری حرف اول را در مورد هنر و ادبیات می زند اما در مورد هنر تئاتر چطور؟

از اولین بازی که هنر تئاتر در مشهد رخ نمایی کرد بیش از ۵۳ سال می گذرد. اما بیشتر هنرمندان خراسانی آغازگر این هنر را در سال ۱۲۹۰ هجری شمسی می دانند اما به دلیل عدم استناد تاریخی مردم مشهد سرآغاز فعالیت های هنری در زمینه تئاتر را در سال ۱۳۳۸ ثبت کرده اند.

تاریخچه هنر تئانر در مشهد

گروه تروپ شهرزاد نخستین گروه تئاتری است که به سرپرستی فریدون صلاحی در مشهد فعالیت های هنری خود را به شکل جدی آغاز کرد. نخستین نمایش این گروه به نام «تراژدی زندگی» در همین سال اجرا شد و به عنوان نخستین اجرای رسمی تئاتر در مشهد با استقبال خوبی روبه رو شد. از دیگر گروه های معروف و قدیمی که در مشهد فعالیت حرفه ای خود را ادامه داند میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گروه تئاتر رودکی
  • گروه تئاتر نیما
  • گروه تئاتر پارت
  • گروه تئاتر طوس
  • گروه هنری تیاترک
  • گروه هنری پارس

تئاتر شهر مشهد، مهم‌ترین سالن تئاتر در مشهد

مجتمع فرهنگی امام رضا واقع در پارک ملت مشهد، مجموعه ای بزرگ از سالن های نمایش را به خود اخصاص داده است. تئاتر شهر مشهد عنوان مهم ترین سالن اصلی نمایش در مشهد است. این تماشاخانه در پارک ملت مشهد قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد همیشه پر از افرادی است که برای تماشای نمایش دلخواه خود به این سالن آمده اند. البته لازم است این نکته را مدنظر داشته باشید که این تئاتر شهر مشهد به علت قدمت بالایی که دارد، به عنوان قدیمی ترین سالن تئاتر مشهد شناخته می شود و مهم ترین اجراهای مشهد در این سالن به نمایش در می آید.

آدرس سالن تئاتر شهر مشهد: مشهد، بلوار معلم، آزاد شهر، پارک ملت، مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع)

شماره تماس: ۰۵۱۳۶۰۵۶۳۷۹

سالن تئاتر بهار مشهد، بهترین سالن برای تماشای تئاتر در مشهد

یکی دیگر از سالن های اصلی اجرای تئاتر در مشهد سالن تئاتر بهار نام دارد. این تماشاخانه یکی از سالن های مجتمع فرهنگی هنری امام رضاست. تئاتر بهار به نسبت سالن اصلی تئاتر شهر پلاتوهای کوچکتری دارد که موجب شده اجراهای کم جمعیت تر را به خود اختصاص بدهد. در بیشتر روزهای سال برای تماشای تئاتر خوب در حال اجرا در مشهد می‌توانید به سالن تئاتر بهار مراجعه کنید.

اجرای نمایش در تماشاخانه های مشهد، تماشای تئاتر در مشهد

سالن تئاتر نمایش عروسکی در مشهد،‌ یکی از بهترین سالن‌های تئاتر مشهد

سومین سالن اجرای نمایشی که در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار گرفته ویژه نمایش های عروسکی است. سالن تئاتر نمایش عروسکی این مجتمع شرایط و امکانات خوبی را برای عروسک گردانان ایجاد کرده تا آن ها بتوانند در شرایط خوبی به اجرای هنر خود بپردازند.

اجراهای عروسکی این سالن نمایش مخصوص کودکان است و مدارس با هماهنگی قبلی دانش آموزان خود را برای تماشای نمایش عروسکی به این تماشاخانه می آورند.

سالن تئاتر هاشمی نژاد مشهد، خرید بلیط تئاتر مشهد

تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند، تماشای تئاتر در مشهد به یاد هنرمند مشهدی

تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند عنوان سالن تازه تاسیسی است که توسط خانواده این هنرمند عزیز و پیشکسوت در مشهد افتتاح شده است. این تماشاخانه از سال ۱۳۹۳ در خیابان وکیل آباد مشهد به بهره برداری رسید و میزبان اجراهای زیادی شد.

تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند دارای ۶۵ صندلی برای میزبانی از تماشاگران است و از امکاناتی مانند اتاق گریم، اتاق فرمان، آرشیو لباس و دکور و همچنین امکانات نور و صدا برخوردار است. از دیگر قابلیت های این سالن می توان به این مورد اشاره کرد که این تماشاخانه دارای پلاتو برای تمرین گروه های مختلف است.

تماشاحانه استاد انوشیروان ارجمند، بهترین سالن تئاتر در مشهد

یکی از جذابیت های اصلی تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند وجود پستو زیبایی به نام کتابکده است. این فضا یک کتابخانه و کافه کوچک است که امکان مطالعه و گذراندن اوقات فراغت را برای هنرمندان فراهم می کند.

موقعیت جغرافیایی سالن استاد انوشیروان ارجمند این امکان را برای تماشاگران فراهم کرده تا بعد از تماشای نمایش مورد علاقه خود بتوانند به پارک جنگلی وکیل آباد مشهد نیز سر بزنند.

آدرس تماشاخانه استاد انوشیروان ارجمند: مشهد، وکیل آباد ۳۷، قائم مقام فراهانی۵، پلاک ۱/۵۹

شماره تماس: ۰۵۱۳۸۹۲۳۵۴۳

سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هاشمی نژاد مشهد

بدون شک مجهزترین سالن تئاتر و نمایشی که در مشهد وجود دارد سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هاشمی نژاد مشهد نام دارد. این سالن ۴۵۰ تماشاگر می پذیرد و اجراهای خاص مشهد بدون تردید در این سالن به نمایش در می آید. برای خرید بلیط تئاتر مشهد باید به آدرس سالن تئاتر هاشمی نژاد مراجعه کنید.

آدرس سالن تئاتر مجتمع فرهنگی هاشمی نژاد مشهد: مشهد، بلوار ابوریحان، انتهای خیابان شادکان

سالن تئاتر هاشمی نژاد مشهد، معروف‌ترین سالن تئاتر مشهد

سالن تئاتر همدم؛ سالن خیریه موسسه فتح المبین مشهد

موسسه خیریه فتح المبین مشهد به عنوان یکی از حامیان هنر و هنرمندان در مشهد سالن ۴۲۰ نفره ای را با امکانات لازم در جهت اجرای نمایش به بهره برداری رسانده است.

سالن تئاتر همدم علاوه بر قابلیت اجرای نمایش برای انواع مراسم ها و جشن های مناسبتی آماده ارائه خدمات است. همچنین این سالن قابلیت پخش فیلم های روز و اکران شده در سینما را نیز دارد. به عبارتی از سالن چندمنظوره تئاتر همدم به عنوان یکی از بهترین سینماهای مشهد نام برده می شود.

آدرس سالن تئاتر همدم: مشهد، بلوار خیام شمالی، خیابان عبدالمطلب ۵۸

شماره تماس: ۰۵۱۳۱۷۳۲

برای تماشای جدید ترین نمایش هایی که در مشهد اجرا می شود باید حتما از طریق شبکه های اجتماعی با سالن های اجرای نمایش در تماس باشید تا جذاب ترین نمایش های مشهد را از دست ندهید. اگر تجربه تماشای تئاتر در مشهد و هر کدام از سالن‌های تئاتر مشهد که معرفی کردیم را دارید در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مشهد مگ به اشتراک بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.