بهترین جاهای دیدنی مشهد در عید نوروز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

منطقه خراسان در شرق کشور دارای جاذبه های دیدنی بسیار زیادی است و اگر بخواهیم از تمام آنها دیدار کنیم، حتی یک عمر هم کم است. در ادامه اما قصد داریم در مورد بهترین جاهای دیدنی مشهد در عید نوروز با شما صحبت کنیم. سوالی که شاید شما هم از خود پرسیده اید، در جاهای دیدنی مشهد در نوروز کجاهاست؟ با ما همراه باشید.

بهترین مکان های دیدنی مشهد در فصل بهار

اگر اهل سفر و گردشگری هستید، حتی اگر به مشهد هم سفر نکرده باشید، اما حتما در مورد جاهای دیدنی مشهد به اندازه کافی شنیده اید. شهر مشهد و استان خراسان رضوی دارای جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیادی است و جالب اینجاست که هرچقدر در مورد آن بیشتر مطالعه می کنید، نه تنها مکان تکراری به ندرت پیدا می شود، بلکه جاذبه های دیگری را نیز کشف می کنید.

جاهای دیدنی مشهد در عید

اما برویم به سراغ سوالی که شاید برای شما هم پیش آمده باشد. در عید نوروز کجاهای مشهد دیدنی تر اند؟ در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی و کامل در مورد بهترین جاذبه های دیدنی شهر مشهد در عید نوروز با شما صحبت کنیم.

جاهای دیدنی مشهد در عید

برای آنکه در مورد این مقاله دید بهترین داشته باشید ابتدا یک لیست از مکان هایی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، در ادامه آورده ایم. بهترین جاهای مشهد در عید نوروز عبارتند از:

  • آرامگاه نادر شاه
  • آرامگاه فردوسی
  • هارونیه
  • پارک ملت
  • پارک کوهسنگی
  • پارک جنگلی وکیل آباد
  • حمام مهدی قلی بیک
  • باغ گیاه شناسی
  • کلیسای مسروپ مقدس

با معرفی این مکان های دیدنی با ما باشید.

آرامگاه نادرشاه و موزه نادری، بهترین جای دیدنی مشهد در نوروز

یکی از مناطق دیدنی و گردشگری در شهر مشهد برای تعطیلات نوروزی، که البته در تمام ایام سال شلوغ است، آرامگاه نادرشاه افشار و موزه نادری است. این مجموعه در باغی ۱۴۴۰۰ متر مربعی قرار دارد و به باغ موزه نادری شناخته می شود. آرامگاه نادرشاه افشار، که از قدرتمندترین شاهان ایران باستان بود، در میانه های باغ قرار دارد.

آرامگاه نادرشاه افشار، خراسان رضوی، مشهد

مقبره نادرشاه سکویی با ۱۲ پله است که مجسمه ای از نادرشاه را در حالی که سوار اسب است به همراه سه تن دیگر نشان می دهد؛ این مجسمه زیبا با دقت زیادی طراحی شده است.قبر نادرشاه نیز در کنار همین سکو قرار دارد. به غیر از حرم امام هشتم به عنوان اصلی ترنن جاذبه مشهد، آرامگاه نادرشاه را باید دیدنی ترین جاذبه مشهد در عید نوروز بدانیم.

از جمله جاذبه های دیدنی این مکان می توانیم به مواردی همچون موزه های موجود در آن اشاره کنیم؛ که شامل اسلحه ها، آثار مربوط به زمان نادر شاه، نقاشی های نادر شاه و… اس. موزه دیگری که شامل سکه، ظروف و اشیای تاریخی دیگر از دوره صفویه تا معاصر می باشد. همچنین در گوشه شمالی باغ نادری آرامگاه کلنل محمدتقی خان پسیان قرار دارد که از نظامیان دوره قاجاریه بوده است.

آرامگاه فردوسی، پدر ادب ایران، زیباترین جای دیدنی مشهد برای نوروز

در وصف حکیم ابوالقاسم فردوسی و تلاشی که برای زنده نگاه داشتن ادبیات ایران کشید، هرچه بگوییم باز هم کم است. مشهد به قدری جاذبه های دیدنی و خاص دارد که به ندرت می توان تصمیم گرفت که کدامیک از آنها برای دیدار و گردشگری در مشهد بهتر است!

اگر در عید نوروز به مهشد سفر می کنید توصیه می کنیم که حتما از آرامگاه حکیم فردوسی دیدن نمایید. البته هیچ فرقی ندارد در چه فصلی از سال به مشهد می روید، بدون دیدار از آرامگاه فردوسی سفر شما به مشهد کامل نمی شود. این مقبره در شهر توس قرار دارد که فاصله ای ۲۵ کیلومتری با مشهد دارد.

قیمت بلیط آرامگاه فردوسی

معماری این بنا به سبک هخامنشی است و یکی از بناهای باشکوه و مثال زندی در تمام کشور می باشد. آرامگاه ای ادیب فرزانه در باغی ۶ هکتاری قرار دارد و همچنین دارای یک موزه و کتابخانه نیز هست. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که تنها جاذبه دیدنی این مکان آرامگاه فردوسی نیست! مقبره مهدی اخوان ثالث نیز در همین مکان قرار دارد. پس اگر در نوروز به مشهد سفر می کنید و خصوصا اگر اهل ادب و هنر هستید، دیدار از آرامگاه فردوسی را فراموش نکنید.

اگر به تاریخ و فرهنگ این شهر پرآوازه علاقه دارید، توصیه می کنیم زمانی را برای مطالعه بهترین مکان های تاریخی مشهد اختصاص دهید.

هارونیه مشهد، بنایی افسانه ای در خراسان

تابحال نام گنبد هارونیه به گوشتان خورده است؟ اگر تابحال نام این منطقه را نشنیده اید، باید به شما بگوییم که این بنای پر رمز و راز قدیمی ترین بنای موجود در شهر توس است. گند هارونیه دارای تاریخ عجیبی بوده و سوالات بسیاری را برانگیخته، به همین دلیل یکی از راز آلود ترین بناهای شهر مشهد است.

هارونیه مشهد، بنایی افسانه ای در خراسان

بنای آجری و قرمز رنگ گنبد هارونیه در هر فصلی دیدنی و جذاب است اما اگر به دنبال بهترین زمان برای دیدار از گنبد هارونیه می گردید، باید فصل بهار را به شما معرفی کنیم. اما چرا؟ در فصل بهار دیگر خبری از سرمای زمستانی نیست و به راحتی می توانید در اطراف این بنای زیبا گردش کنید و از زیبایی هایش لذت ببرید.

هارونیه قدیمی ترین اثر بجا مانده از تاریخ باشکوه شهر توس در خراسان است که هر کسی باید حداقل یکبار از آن دیدن کند.

پارک ملت مشهد، بهترین پارک مشهد برای گردشگری در عید نوروز ۹۸

اگر به مشهد سفر کرده باشید، حتما از پارک ملت، معروف ترین پارک مشهد هم دیدن کرده اید. پارک ملت مشهد به قدری معروف است که هر مقاله ای در مورد مشهد بخوانید، حتما نامی از آن می شنوید. پارک ملت یکی از بزرگترین پارک های شهر مشهدالرضاست و واقعا ارزش دیدن دارد.

اصلا باید بگوییم حیف است که به مشهد سفر کنید و از پارک ملت دیدن نکنید! معماری این پارک همانند پارک ملت تهران است، اما دیدار از آن در مشهد حال و هوای دیگری دارد. یکی از بزرگترین چرخ و فلک های خاورمیانه نیز در نزدیکی همین پارک قرار دارد و دیدار از مناطق و سرسبزی های این پارک زیبا در فصل بهار رنگ و بوی دیگری دارد.

پارک ملت، بهترین پارک مشهد

توصیه می کنیم اگر در فصل بهار به مشهد سفر می کنید حتما زمانی را برای دیدار از پارک ملت مشهد کنار بگذارید. اگر به دنبال اطلاعات دقیق تری در مورد پارک های مشهد هستید، سری به مقاله بهترین پارک های مشهد بزنید.

پارک کوه سنگی و باغ جنگلی وکیل آباد، بهترین مکان های طبیعی مشهد در عید نوروز

خب حتما نام کوه سنگی و باغ وکیل آباد را هم در بین مکان های دیدنی و مشهور مشهد تابحال بارهای شنیده اید. این دو باغ و پارک زیبا در مشهد نیز یکی دیگر از مکان هایی هستند که در سفر به مشهد باید حتما از آنها دیدن کنید. کوه سنگی یک پارک و منطقه طبیعی در نواحی حاشیه ای مشهد است، که البته این روزها دیگر جزئی از شهر شده.

پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی نمای بسیار زیبایی به تمام شهر دارد و از بالاترین نقطه آن به راحتی می توانید تمام شهر را زیر پای خود ببنید. پارک و باغ وحش وکیل آباد نیز یکی دیگر از پارک های زیبایی است که در سفر به مشهد ارزش دیدن دارد. در فصل بهار تمام درختان، باغ ها و گل ها در زیباترین لباس خود قرار دارند و کلا دیدار از مناطق طبیعی در نوروز شور و حال دیگری دارد.

حمام مهدی قلی بیک، بهترین بنای تاریخی مشهد برای دیدار در نوروز

در ایران آثار تاریخی بسیار زیادی داریم، اما برخی معروف تر از بقیه هستند. اگر نام حمام های تاریخی فین کاشان و یا گنجعلی خان کرمان را شنیده باشید، احتمالا نام حمام مهدی قلی بیک هم به گوشتان خورده است. این بنا یکی از بزرگترین و قدیمی ترین حمام های تاریخی کشور می باشد.

حمام مهدی قلی بیک مشهد، قدیمی ترین حمام ایران

زمانی که وارد این ساختمان شوید، دیوارها و نقاشی های جالب توجهش، دقایقی شما را به خود مشغول می کند و راستش تصورش را هم نمی کنید که چه نقش و نقوش زیبایی را برروی دیوار و سقف های این بنا مشاهده خواهید کرد.

حمام مهدی قلی بیک در نزدیکی حرم قرار دارد و تنها کافی است بعد از زیارت، زمانی را هم برای دیدار از آن کنار بگذارید، همان یک تیر و دو نشان خودمان!

دیدار از باغ گیاه شناسی و کلیسای مسروپ مقدس را در عید نوروز از دست ندهید!

خب در انتهای این مقاله بیایید به سراغ دو مکان کاملا متفاوت برویم، باغ گیاه شناسی مشهد و کلیسای مسروپ مقدس! در مورد باغ ها و پارک ها همه می دانید که بهترین زمان دیدار از زیبایی های طبیعت فصل نوروز است. پس خیلی نیازی نیست در وصف دیدار از باغ گیاه شناسی مشهد شما را ترغیب کنیم.

کلیسای مسروپ مقدس مشهد

اما برویم به سراغ کلیسای مسروپ مقدس! این کلیسا که به کلیسای میدان۱۰ دی هم شناخته می شود. کلیسای مسروپ مشهد مهمترین کلیسای مردمان ارمنی در خراسان است و براساس اطلاعات تاریخی، دستور ساخت آن به دوره نادرشاه باز میگردد. اما این بنا بعدا ساخته شد و مورد استفاده مردم ارمنی مشهد قرار گرفت.

این کلیسای ۷۲ ساله در فهرست آثار ملی کشور نیز قرار دارد و یکی دیگر از بناهایی است که در سفر به مشهد باید از ان دیدنن کنید. کلیسای مسروپ متاسفانه خیلی مورد توجه قرار نگرفته، در صورتیکه از زیباترین جاذبه هایی است که در مشهد پیدا خواهید کرد.

معین زمانی

کارشناس ارشد آمار ریاضی دارم و متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم. کارم رو با تولید محتوا آغاز کردم و پس از پایان تحصیلات، فعالیت ام رو به صورت جدی در حوزه سئو آغاز کردم. در کنار اساتید بزرگ و سرشناس سئوی کشور تجارب و آموخته های ارزشمندی به دست آوردم. و امروز خوشحالم که به معنای واقعی عاشق کارم هستم!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.