باغ وحش مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
باغ وحش وکیل آباد مشهد بزرگترین باغ وحش مشهد

یکی از نوستالژی ترین خاطرات مشترک کودکی همه ما ایرانی ها گشت و گذارهای مفرحی زمان بچگی است. بازی در پارک ها و شهربازی ها، فیلم دیدن در سینما و بازدید از باغ وحش ها همیشه تفریح جالب توجه دوران کودکی ما به حساب می آید. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی باغ وحش وکیل آباد مشهد یکی از دیدنی ترین جاهای تفریحی مشهد را بشناسید.

 بزرگ ترین باغ وحش مشهد کجاست؟

باغ وحش وکیل آباد مشهد به عنوان تنها باغ وحش استان خراسان در یکی از پهناورترین پارک ها به نام پارک جنگلی وکیل آباد مشهد واقع شده است. یکی از ویژگی های جغرافیایی این مکان تفریحی دسترسی بسیار خوبی است که به مترو شهر مشهد دارد. به صورتی که بازدید کنندگان از سراسر مشهد می توانند با رساندن خود به مترو مشهد ایستگاه ترمینال به راحتی خود را به باغ وحش مشهد برسانند.

آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد: مشهد، بلوار وکیل آباد، ضلع جنوب غربی پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد مشهد

بازدید از باغ وحش مشهد برای چه افرادی مناسب است؟

بازدید از باغ وحش مشهد به عنوان یک تفریح آموزشی به حساب می آید چرا که تنها با بازدید ار این محیط می توانید با گونه های مختلف حیوانی آشنا شوید و حیات وحش را از نزدیکی ملاحظه کنید. با تمام این تفاسیر بازدید از باغ وحش برای افراد زیر پیشنهاد می شود.

  • خردسالان زیر ۷ سال که آمادگی کافی برای شناخت حیوانات دارند.
  • دانش آموزان بین ۸ تا ۱۳ سال که برای یاد گرفتن درس علوم و حیات جانوری به باغ وحش آمده اند.
  • دانشجویان رشته علوم جانوری که برای تحقیقات دانشجویی نیاز به مشاهده دارند.
  • تمامی علاقمندان به شناخت انواع مختلف جانداران
مبلغ ورودی باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد چه حیواناتی دارد؟

یکی از اصلی ترین ویژگی های باغ وحش وکیل آباد مشهد این است که در این مجموعه بیش از ۸۵۰ حیوان از ۱۲۵ گونه مختلف جانوری وجود دارد و به عنوان یکی از بزرگ ترین و کامل ترین باغ وحش های کشور خانواده بزرگی از حیوانات را در خود جای داده است.

بیشتر جمعیت حیوانات این باغ وحش ایرانی هستند و تعداد اندکی از آن ها گونه های غیر بومی ایرانی را تشکیل می دهند. از مهم ترین گروه حیواناتی که در این مجموعه در حال زندگی کردن هستند می توان به پلنگ آفریقایی، کفتار، ببر بنگال، شتر لاما، گوسفند، ببر، کانگورو، خرس، شامپانزه، میمون، گراز، بونوبو اشاره کرد.

بسیاری ار حیواناتی که در این باغ وحش از آن نگهداری می شود گونه هایی هستند که برای مردم عادی چندان آشنا به نظر  نمی آیند. به همین دلیل مسئولین باغ توضیحات جامع و کاملی را در خصوص هر یک ار حیوانات بر سر در هر یک از قفسه ها قرار داده اند تا بازدید کنندگان بتوانند اطلاع کاملی از هر یک از حیوانات پیدا کنند.

اگر به عنوان توریست به مشهد سفر کرده اید و بازدید از این مکان دیدنی و علمی شما را هیجان زده کرده، پیشنهاد می کنم حتما به باغ پرندگان مشهد هم در طول سفر خود سر بزنید چرا که تعداد انواع پرندگانی که در این باغ وحش از آن ها نگهداری می شود بسیار کم است و شما می توانید نمونه کامل پرندگان را در مجموعه گردشگری سپاد مشهد یعنی باغ پرندگان مشهد تماشا کنید.

گونه های جانوری و حیوانات باغ وحش مشهد

بهترین ساعات بازدید از باغ وحش مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۴:۳۰ بعد از ظهر منتظر میزبانی از عزیزانی است که برای بازدید از باغ وحش پا به منطقه وکیل آباد گذاشته اند. همچنین باغ وحش در تمام روزهای هفته از شنبه تا جمعه آماده میزبانی است. البته در نظر داشته باشید که این مجموعه در مناسبت های خاص مذهبی مانند روزهای شهادت و یا اعیاد باز نخواهد بود پس قبل از اینکه برای رفتن به باغ وحش برنامه ریزی کنید حتما از باز بودن حیات وحش اطلاع کامل کسب کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات جامع و کافی در خصوص باز و یا بسته بودن مجموعه با شماره های روابط عمومی تماس حاصل فرمائید.

شماره تماس روابط عمومی باغ وحش وکیل آباد مشهد: ۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

ساعات کاری باغ وحش مشهد

قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد چقدر است؟

برای حضور و بازدید از باغ وحش باید از باجه های بلیط فروشی جلوی درب باغ وحش بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط ورودیه برای باغ وحش تنها ۶۰۰۰ تومان است و شما تنها با پرداخت مبلغ بسیار کمی وارد دنیای بزرگ و اسرار آمیز حیوانات شوید و از دیدن عجایب جذاب حیات وحش اطلاع لازم پیدا کنید.

باغ وحش وکیل آّباد مشهد بزرگترین باغ وحش مشهد

چرا باغ وحش وکیل آباد مشهد مشهور است؟

شاید با خواندن این مقاله به این سوال فکر کنید که چرا این باغ وحش به عنوان یک مکان تفریحی پر جاذبه در مشهد شناخته شده است. جواب این سوال بسیار واضح است چرا که این مکان تفریحی، بزرگ ترین باغ وحش کشور بوده و انواع گونه های حیوانات را در خود جای داده است. با رفتن به باغ وحش می توانید به دنیای اعجاب انگیز حیوانات ورود پیدا کنید و از نزدیک با انواع و اقسام حیواناتی را که در فیلم های راز بقا مشاهده کرده اید، آشنا می شوید.

باغ وحش مشهد در فاصله بسیار نزدیکی با مجتمع تفریحی جام جم قرار گرفته است. به همین منظور پیشنهاد می کنم اگر به دنبال تفریح های هیجان انگیز و لاکچری در مشهد می گردید، حتما در طول سفر خود بازدید از این مجموعه را از دست ندهید.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که طی سال های اخیر باغ وحش های مختلفی از جمله باغ وحش وکیل آباد مشهد را تحت الشعال خود قرار داده است مسئله عدم توجه بازدید کنندگان نسبت به محیط زیست به حساب می ِآید. برای حل این مشکل لازم است هر یک از بازدید کنندگان نسبت به محیط پیرامون خود مسئولانه تر عمل کنند.

 

 

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.
محدثه محمدیان (4 دسامبر 2019)

سلام
میشه در مورد بهترین راه دسترسی به باغ وحش مشهد هم بگید؟ مسافرا چجوری می تونن بیان اینجا اتوبوس داره یا فقط باید اسنپ گرفت؟

    مشهدمگ (4 دسامبر 2019)

    با سلام
    محدثه عزیز شما می تونید به راحتی و باسوار شدن مترو خودتون و برسونید به باغ وحش وکیل آباد مشهد. البته پیشنهاد می کنم برای اطلاع دقیق تر نگاهی به مقاله جاهای دیدنی مشهد با مترو بیندازی تا هم مسیر و یتونی بهتر یاد بگیری و در مورد سایر جاهای دیدنی مهشد که با مترو میشه رفت هم اطلاع پیدا کنی..