آشنایی با بهترین مراکز فروش سنگ های قیمتی در مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بازار سنگ قیمتی مشهد

آشناترین تصویری که در بازارهای مشهد وجود دارد، مغازه‌های کوچک و بزرگی هستند که پشت ویترین‌های خود ردیفی از سنگ‌های قیمتی یا زیورآلات سنگی را قرار داده‌اند. تفاوتی ندارد که راهی کدام بازار هستید. در هر صورت در همه بازارها و مراکز خرید حداقل چند فروشگاه با این سبک را در مسیر خود خواهید دید. این زیور آلات و سنگ‌های به کار رفته در آن‌ها علاوه بر اینکه زیبایی خیره کننده‌ای دارند، یکی از مهم‌ترین سوغات مشهد نیز به حساب می‌آیند. اما برای خرید این سنگ‌ها خاص و ارزشمند بهتر است به یک مرکز معتبر و بزرگ بروید تا هم انتخاب‌های گسترده‌ای داشته باشید و هم بتوانید سطح قیمت‌های متفاوتی را ببینید.

مشهد؛ پایتخت سنگ‌های قیمتی ایران

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده سنگ یا زیورآلات حاصل از آن به عنوان یک سوغات ارزشمند این شهر مقدس شناخته شود، این است که مشهد را به عنوان پایتخت سنگ‌های قیمتی ایران می‌شناسند. وجود معادن سنگ متنوعی چون گرانیت، عقیق، فیروزه و چندین سنگ قیمتی دیگر در این منطقه باعث شده تا استخراج این سنگ‌های خوش رنگ و لعاب در منطقه خراسان ساده‌تر باشد. همچنین از آنجایی که مشهد برای دیگر مسلمانان در سراسر جهان نیز یک مقصد گردشگری مهم به حساب می‌آید، خرید و فروش این سنگ‌ها به عنوان بخشی از مهم‌ترین سوغات ایران به یک رسم همیشگی و البته سودآور برای گردشگری ایران نیز تبدیل شده است.

اما فارغ از جنبه مادی، زیبایی خیره کننده این سنگ‌ها و تلفیق آن‌ها با هنر دست جواهرسازان ایرانی، باعث شده تا زیورآلات سنگی نیز سهم زیادی از این خریدها را به خود اختصاص دهند.

خرید سنگ فیروزه مشهد

مرکز خرید فیروزه؛ بهترین بازار برای خرید سنگ‌های قیمتی

برای خرید همه لوازم ارزشمند، ابتدا به دنبال یک بازار کامل و بی نقص و به اصطلاح معدن آن وسیله در شهر هستیم. سنگ‌های قیمتی مشهد نیز مانند هر شی پر طرفدار و ارزشمند، بازاری اختصاصی در مشهد دارد. مرکز خرید فیروزه مشهد یکی از این معادن فروش سنگ‌های قیمتی است. در حقیقت بخش زیادی از این بازار را فروشگاه‌های سنگ و زیورآلات سنگی پر کرده‌اند. به همین دلیل هم می‌توانید قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و هم از میان صدها طرح سنگ، بهترن را به سلیقه خود انتخاب کنید. از طرفی این بازار به دلیل اینکه یکی از بازارهای بزرگ مشهد به حساب می‌آید، قیمت‌های متناسب‌تری از فروشگاه‌های تکی در سطح شهر دارد.

مرکز خرید فیروزه تنها محل فروش سنگ قیمتی نیست. شما می‌توانید بعد از خرید این سوغات نفیس گشتی در قسمت‌های دیگری مانند پوشاک، طلا و زیور آلات و سوغات خوراکی بزنید تا همه خریدهای خود را در این مرکز خرید انجام دهید.

بازار فیروزه مشهد در محله محبوب و زیبای وکیل آباد و در بلواز صیاد شیرازی واقع شده و برای پارک خودرو نیز جای مناسبی دارد.

بازار رضا؛ محبوب‌ترین بازار برای محلی‌ها و گردشگران

بازار رضا مهم‌ترین مرکز خرید شهر است و می‌توان آن را یکی از محبوب‌ترین بازارهای سنتی مشهد نیز دانست. در بازار رضا نیز بخش زیادی از فروشگاه‌ها به عرضه سنگ‌های قیمتی و به ویژه فیروزه اختصاص دارند. این مغازه‌های اغلب کوچک سهم بزرگی در عرضه فیروزه به عنوان مهم‌ترین سنگ قیمتی مشهد ایفا می‌کنند. بنابراین اگر گذرتان به بازار رضا افتاد، می‌توانید سنگ‌های مورد علاقه خود از جمله فیروزه و عقیق را با شکل‌ها و وزن‌های متفاوت پیدا کنید. همچنین بعضی از این فروشگاه‌ها می‌توانند طرح زیورآلات مورد نظر شما را با سنگ‌های منتخب برای شما اجرا کنند.

بازار طلا و جواهر مشهد؛ محلی برای خرید زیورآلات طلا و سنگ

از آنجایی که سنگ‌های قیمتی به ویژه عقیق و فیروزه بخشی از هویت شهر را تشکیل می‌دهند، از این سنگ‌ها در طلاسازی نیز استفاده‌های زیادی می‌شود. به همین دلیل در بعضی از مغازه‌های بازار طلا و جواهر مشهد می‌توانید فروشندگانی را پیدا کنید که ست‌های زیبایی از ترکیب طلا و سنگ ساخته‌اند و به فروش می‌رسانند. بنابراین اگر به دنبال یک سوغات با ارزش مادی بالاتر و ماندگارتر هستید، سری به بازار طلا و جواهر مشهد نیز بزنید.

علاوه بر موارد گفته شده در همه بازارها و مراکز مهم و بزرگ مانند ویلاژ توریست مشهد نیز می‌توانید بخش قابل توجهی از مغازه‌های عرضه سنگ‌های قیمتی را ببینید. اما ممکن است سطح قیمتی آن‌ها کمی بالاتر باشد.

بهترین سوغات مشهد

در این مطلب به شما بهترین بازارهای برای خرید سنگ قیمتی را معرفی کردیم. اگر به این بازارها سر زدید یا تجربه خرید متفاوتی از فروشگاه‌های عرضه سنگ‌های قیمتی مشهد را دارید، تجربه خود را با ما در بخش کامنت مشهدمگ در میان بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.