سد چالیدره مشهد بهتره یا شاندیز؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
تله سیژ چالیدره مشهد

یکی از هیجان انگیز ترین اتفاقاتی که حال و هوای سفر را بهتر می کند، انتخاب تفریح های هیجان انگیزی است که به مسافران انرژی مضاعف می دهد. شهر مشهد به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای توریسی کشور شرایط را برای مسافران به گونه ای رقم زده تا آن ها بتوانند در دوران سفر خود حسابی گشت و گذار کنند و بهترین و تجربه خوبی از سفر به مشهد در ذهن خود داشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی و مقایسه دو تا از بهترین جاهای تفریحی مشهد یعنی چالیدره و شاندیز به این نتیجه برسیم که برای تفریح در سفر به مشهد سدچالیدره بهتره یا شاندیز مشهد؟

سد چالیدره مشهد از بهترین نقاط تفریحی در اطراف مشهد

یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری مشهد که طرفدران زیادی برای خودش دارد سدچالیدره مشهد نام دارد. این سد تفریحی و هیجانی به عنوان قلب تفریحی مشهد برای مخاطبان جذابیت زیادی دارد. این منطقه زیبا از سال ۱۳۷۶ و با بهره برداری شهردای طرقبه به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته شد و از زمان تا به امروز انواع و اقسام لوازم رفاهی ، تفریحی برای تکمیل ویژگی های گردشگری این منطقه شکل گرفت.

منطقه تفریحی چالیدره

شاندیز مشهد، دهکده ای جذاب به دور از غوغای شهر

منطقه شاندیز مشهد از زیباترین مناطق بکر طبیعی اطراف مشهد است که در سال های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین مناطق گردشگری مشهد از آن نام برده می شود. از این ییلاق تفریحی به عنوان یکی از جذاب ترین پاتوق های شکم گردی مشهد نام برده می شود چرا که بهترین و با کیفیت ترین رستوران های محبوب مشهد مانند رستوران پدیده شاندیز مشهد، رستوران معین درباری رستوران شایان که بهترین شیشلیک ها را طبخ و سرو می کند در این ییلاق دیدنی قرار گرفته است.

منطقه تفریحی شاندیز

بهترین منطقه تفریحی سد چالیدره مشهد بهتره یا شاندیز؟

بدون شک بهترین و جذاب ترین منطقه تفریحی در مشهد همین سد چالیدره است. در این منطقه جذاب بیش از ۳۰ نوع تفریح و وسایل تفریحی هیجان انگیز وجود دارد که موجب شده مسافران و مردم نتوانند از این منطقه جذاب به راحتی دل بکنند. در ادامه با برخی از جذاب ترین تفریح های هیجانی این منطقه جذاب بیشتر آشنا می شویم اما اگر دوست دارید با جزئیات هر یک از این تفریحات بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنم به مقاله تفریحات سدچالیدره مشهد نگاهی بیندازید.

  • بانجی جامپینگ چالیدره
  • زیپ لاین
  • تله کابین
  • تله سیژ
  • قایق سواری
  • ماهی گیری
  • قایق موتوری
  • امکانات تفریحی مناسب کودکان

مکان های تفریحی مشهد

بهترین رستوران های شاندیز بهتره یا چالیدره؟

بعد از هر تفریح هیجان انگیز انتخاب یک وعده غذایی جذاب برای همه مسافران جذابیت دارد چرا که هیچ چیز به اندازه یک غذای خوشمزه نمی تواند خستگی و از دل آدم رفع کند. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که زمان زیادی برای گشت وگذار در مشهد دارید، پیشنهاد می کنم پس از تفریح و شادی در چالیدره مشهد به سمت شاندیز حرکت کنید تا خوشمزه ترین شیشلیک و کباب های محلی را در رستوران پدیده شاندیز امتحان کنید.

بدون شک رستوران های شاندیز در مقابل رستوران ها و غذاپزی های که در چالیدره قرار دارد معروف تر و هیجان انگیز تر هستند اما اگر زمان کافی برای رسیدن به شاندیز مشهد را ندارید در منطقه چالیدره استراحت کنید و به یکی از رستوران های معتبر این شهر سر بزنید تا برای یک وعده غذایی خوشمزه حسابی دلی از عزا در بیاورید.

بهترین رستوران مشهد

چالیدره به مشهد نزدیک تره یا شاندیز

از مرکز شهر مشهد تا چالیدره تنها ۳۵ کیلومتر راه باقی است و این در حالی است که از مرکز اصلی شهر تا شاندیز مشهد باید مسافتی به طول ۴۶ کیلومتر را طی کنید. اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال مکان جذابی برای تفریحات هیجان انگیز می گردید و زیاد هم قصد دور شدن از مشهد را ندارید، پیشنهاد می کنم به چالیدره مشهد سر بزنید و لحظات جذاب خود را در این منطقه بگذرانید.

اما اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید در یک منطقه بکر و طبیعی بهترین لحظات خود را بگذانید و با تست کردن یک غذای عالی به سفر خود رنگ و لعاب ببخشید، پیشنهاد می کنم شاندیز مشهد را انتخاب کنید.

منطقه توریستی تفریحی شاندیز

مسیر دسترسی به چالیدره و شاندیز مشهد

بدون شک اگر شما اتومبیل شخصی داشته باشید به راحتی می توانید به هر دو منطقه سربزنید و در کمتر از ۴۵ دقیقه خود را به مناطق بکر و جذاب اطراف مشهد برسانید اما اگر فاقد اتومبیل شخصی باشید می توانید از پیشنهادات زیر استفاده کنید:

  • برای رسیدن به چالیدره مشهد تنها کافی است خود را به بلوار وکیل آباد مشهد برسانید و از آنجا ماشین های چالیدره را سوار شوید.
  • برای رسیدن به دهکده شاندیز مشهد نیز تنها کافی است خود را به هر یک از پایانه های اتوبوسرانی وم تاکسیرانی در مشهد برسانید تا بتوانید خود را با به سرعت به این دهکده زیبا و دوست داشتنی برسانید.

در انتها پیشنهاد می کنم اگر زمان و وقت کافی دارید حتما از هر دو منطقه تفریحی و جذاب مشهد دیدن کنید تا بتوانید خاطرات خوش و هیجان انگیزی را از سفر خود به این منطقه دوست داشتنی در ذهن خود به یادگار بگذارید.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.