دیزی سید مشهد؛ طعم دلچسب دیزی در قدیمی‌ترین دیزی سرای جاغرق

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
دیزی سید جاغرق
  • پنج‌شنبه 12 نوامبر 2020
  • 7468
  • 0

محال است در کوچه‌پس‌کوچه‌های طرقبه یا طبیعت ییلاقی مشهد قدم بزنید و هوس دیزی سنگی نکنید. دیزی در حقیقت یکی از غذاهای اصیل و محلی شهر مشهد نیز به حساب می‌آید و پخت آن در تنور و یا روی زغال را می‌توان از محبوب‌ترین و خوش رنگ و لعاب‌ترین انواع دیزی دانست. تقریبا همه رستوران‌های سنتی مشهد و به ویژه طرقبه و شاندیز در منوی غذاهای خود دیزی سنگی اصیل را نیز جای داده‌اند. اما اگر از محلی‌ها درباره بهترین دیزی مشهد بپرسید، همگی یک نام قدیمی و آشنا را خواهند برد. دیزی سید جاغرق یکی از قدیمی‌ترین دیزی‌سراهای اطراف مشهد است که شما را مهمان طعمی به یادماندنی در سفر به مشهد خواهد کرد. با ما در این مطلب به این دیزی‌سرا سفر کنید و از فاصله دور از دیدن این رنگ‌های دلپذیر لذت ببرید.

رستوران سید و پسران جاغرق؛ قدیمی اما ماندگار

مهم‌ترین ویژگی که رستوران سنتی سید را به یک غذاخوری قابل اعتماد و با صفا تبدیل کرده، قدمت آن است. سید حسن سجادیان جاغرق بنیان گذار این دیزی‌سرای محبوب است که از سال ۱۳۷۴ تصمیم به پخت دیزی در یکی از خوش آب و هواترین ییلاق‌ها و از بهترین جاهای دیدنی مشهد گرفت.

این دیزی‌سرا توانست در مدت کم به یک رستوران محبوب نزد محلی‌ها و توریست‌ها تبدیل شود. حالا بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز هم می‌توان دیزی سید را بهترین دیزی مشهد و در شمار ۵ رستوران سنتی برتر این شهر به شمار آورد.

بهترین دیزی سنگی در مشهد

آدرس دیزی سید؛ بهترین مسیر رسیدن به دیزی سرای جاغرق کجاست؟

روستای جاغرق را می‌توان یکی از محبوب‌ترین روستاهای ییلاقی با طبیعتی بی‌نظیر در اطراف مشهد دانست. این روستا حدود یک ساعت از مرکز شهر و ۴۰ دقیقه از بام مشهد فاصله دارد و از توابع روستای طرقبه به حساب می‌آید. رستوران سید و پسران نرسیده به این روستای زیبا قرار دارد.

در حقیقت بهترین دیزی سرای مشهد را می‌توانید در جاده طرقبه به جاغرق ببینید. دیزی سرای سید فقط ۱۵ دقیقه با مجموعه تفریحی چالیدره فاصله دارد. بنابراین می‌توانید بعد از تفریح در این مجموعه شگفت‌انگیز، خود را به صرف یک دیزی سنگی خوش آب و رنگ دعوت کنید تا روز زیبای شما در این سفر کامل شود.

چرا دیزی سنگی سید جاغرق محبوب است؟

از آنجایی که دیزی یکی از غذاهای اصیل ایرانی و البته از بهترین غذاهای سنتی در مشهد به حساب می‌آید، نحوه پخت و سرو آن اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر یک بار دیزی سنگی سیدجاغرق را ببینید، چنان محو عطر و لعاب آن می‌شوید که در هر سفر به رستوران سید نیز سری خواهید زد.

ظروف سنگی جذاب، طعم عالی و کیفیت غذا باعث شده تا دیزی سید در طول این سال‌ها، توریست‌ها و مردم محلی را به مشتریان دائمی خود تبدیل کند. کیفیت غذاهای رستوران سید به‌گونه‌ی است که آن را به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های مشهد نیز می‌شناسند.

منوی رستوران سید جاغرق؛ سرو غذاهای سنتی با کیفیت فوق‌العاده

اگر قصد رفتن به این رستوران را به صورت دسته‌جمعی دارید و افرادی در جمع شما از طرفداران دیزی سنگی نیستند، نگران نباشید. رستوران سید و پسران یک منوی کامل و خوشمزه از انواع غذاهای و پیش‌غذاهای ایرانی را برای شما دارد. بعد از دیزی سنگی مخصوص که بهترین و محبوب‌ترین غذای این رستوران به حساب می‌آید، چلو ماهیچه، چلو فیله، چلوشیشلیک و چلوکباب لقمه را به عنوان بهترین غذاهای ایرانی منو به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چلوکباب بختیاری، جوجه کباب، چلوبرگ و چلو کوبیده از دیگر غذاهای این رستوران هستند که می‌توانید آن‌ها را با دورچین و انواع نوشیدنی سفارش دهید و بهترین غذاهای مشهد را در یک شب صرف کنید.

شیشلیک در رستوران سید طرقبه

محیط رستوران سید؛ مهمان زیباترین رستوران با فضای باز شوید

علاوه‌بر کیفیت غذاهای ایرانی و سرو معروف‌ترین دیزی مشهد، رستوران سید را به دلیل محیط زیبا و فضای باز باصفایش می‌شناسند. رستوران سید و پسران زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر دارد. در این رستوران هم می‌توانید در فضای سالن میزی را برای نشستن انتخاب کنید و هم امکان نشستن در تخت‌های فضای باز با طبیعت زیبا برای شما فراهم است. میزهای چند نفره و لژ خانوادگی با فضای امن و راحت مهم‌ترین تمایز این رستوران محبوب است.

پرسنل خوش برخورد و مجرب این مجموعه نیز در مدت حضور شما در رستوران سید، بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد. اگر در روزهای پایانی هفته قصد حضور در این رستوران محبوب را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که از قبل میز خود را رزرو کنید چراکه در روزهای تعطیل دیزی سرای سید بسیار شلوغ خواهد بود.

فضای باز رستوران سید و پسران

تجربه طعم اصیل و خاطره‌ساز با بهترین دیزی مشهد

دیزی سید مشهد می‌تواند یک خاطره به یادماندنی در سفر به مشهد برای شما بسازد. اگر شما نیز طرفدار این طعم اصیل و محبوب هستید، یک بار دیزی سید را امتحان کنید تا در هر سفر مشتری همیشگی آن شوید. شما چه تجربه‌ای از حضور در این رستوران دارید؟ اگر از اهالی مشهد هستید کدام دیزی سرا را بعد از دیزی سید به مسافران پیشنهاد می‌کنید؟

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.