بانجی جامپینگ چالیدره مشهد، تلفیق لذت و هیجان در دل خراسان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

بانجی جامپینگ ورزشی است پر هیجان و البته کمی غیر متعارف که در سال های اخیر در بسیاری از کلان شهرهای کشور رواج پیدا کرده است. در این ورزش افراد خود را با طناب هایی مخصوص می بندند و از ارتفاع می پرند. مهمترین نکته در این ورزش پر هیجان رعایت تمام نکات ایمنی می باشد. در ادامه با معرفی کامل بانجی جامپینگ مجموعه چالیدره همراه ما باشید.

بانجی جامپینگ چیست؟

پرش بانجی یا بانجی جامپینگ ورزش پر هیجانی است که در آن باید ترس را کنار گذاشته و از ارتفاعی بسیار زیاد با طناب های مخصوص به پایین بپرید. کمی ترسناک به نطر میرسد اما با رعایت اصول اینمی این ورزش به اندازه لازم  مطمئن خواهد بود. زمانی که به میانه راه می رسید قابلیت ارتجاعی طناب شما را در هوا معلق نگه می دارد و کمی بالا و پایین می شوید.

بانجی جامپینگ چیست؟

برای انجام بانجی جامپینگ راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال می توانید از جرثقیل بپرید و یا به روی سکوهای بلند بروید. حتی گاهی این ورزش را با استفاده از هلی کوپتر نیز انجام می دهند. به طورکلی هرچه ارتفاع بیشتر باشد هیجان نیز بیشتر بوده و آدرنالین خون بیشتر بالا می رود. قبل از پرداختن به مقاله، به نطرتان بهتر است تابستان امسال در مشهد کجا بریم؟

بانجی جامپینگ در ایران

ورزش بانجی جامپینگ برای اولین بار در ایران در سال ۱۳۸۶ با به عرصه وجود گذاشت. برای اولین بار در تهران در باشگاه توچال اولین این ورزش به صورت رسمی راه پیدا کرد. با توجه به استقبال و هیجان زیاد این ورزش به زودی در بسیاری از دیگر شهرهای کشور نیز ورزش بانجی جامپینگ رواج پیدا کرد. توصیه میکیم درابن مرحله نگاه عمح و دیق=

در حال حاضر در کشور در استان هایی که در ادامه معرفی می کنیم باشگاهی برای ورش بانجی جامپینگ وجود دارد:

  1. چهارمحال بختیاری با داشتن بلندترین سکوی طبیعی بانجی جامپینگ کشور
  2. سکوی بانجی جامپینگ تهران در پارک ولایت
  3. بانجی جامپینگ جزیره زیبای کیش
  4. بانجی جامپینگ مجموعه توریستی گنجنامه همدان
  5. بانجی جامپینگ چالیدره مشهد
بانجی جامپینگ مشهد در چالیدره

بانجی جامپیگ ورزش نسبتا گرانی است و در هر شهر قیمت متفاوتی دارد. اما اگر قصد تجربه بانجی جامپینگ را دارید هزینه ای حداقل ۱۵۰ هزار تومانی را در کمترین حالت ممکن برای آن در نظر بگیرید.

سقوط آزاد یا بانجی جامپینگ مشهد

پروژه بانجی جامینگ مشهد در مجموعه گردشگری چالیدره راه اندازی شده است و برادران رضوی این مجموعه را در چالیدره مشهد راه اندازی کردند. بانجی جامپینگ مشهد در منطقه گردشگری چالیدره، یعنی ۱۷ کیلومتری شهر راه اندازی شده است و امکانات ایمنی بسیار مناسبی برای تفریح و لذت بردن از سفر دارد. سقوط آزاد این مجموعه یکی از بهترین تفریح های تابستانی مشهد است.

ارتفاع بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

چالیدره مشهد در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ با مشارکت شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه ای خراسان راه اندازی شد. با توجه به وجود بستر مناسب این منطقه برای تبدیل شدن به یک مجموعه گردشگری به زودی فرایند ساخت و ساز و احداث ابزارهای تفریحی در این منطقه رشد بیشتری داشت.

ارتفاع بانجی جامپینگ مشهد چقدر است؟

در کشور دو نوع سکوی پرس بانجی جامپینگ وجود دارد و معمولا در ارتفاع ۴۰ یا ۶۰ متری هستند. بانجی جامپینگ موجود در چالیدره مشهد دارای ارتفاعی ۴۰ متری است و علاقمندان می توانند در فصل های گرم سال از امکانات موجود در این منطقه گردشگری استفاده کنند.

از دیگر امکانات موجود در مجموعه گردشگری چالیدره می توانیم به تله سیژ، برج گردان، ترن کوهستان، اسکله تفریحی، کشتی تفریحی، دکتر ماهی، عکاسخانه سنتی و امکانات مشابه نام ببریم که برای تفریح مسافران و مراجعان درنظر گرفته شده است.

سقوط آزاد چالیدره مشهد

ساعت کاری بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

بخش تخصیص داده شده برای بانجی جامپینگ چالیدره مشهد در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب مشغول به فعالیت است. البته در روزهای سرد سال و یا اوقاتی که شرایط جوی مناسب نیست این مجموعه نیز فعالیت ندارد. آدرس دقیق بانجی جامپینگ مشهد نیز عبارت است از: طرقبه، کیلومتر ۲ جاده نقدر، چالیدره مشهد.

تجهیزات سقوط آزاد چالیدره مشهد چیست؟

برای انجام این ورزش هیجان انگیز باید به استفاده از وسایل ایمنی و استاندارد خاصی بپردازید. از جمله وسایلی که در حین استفاده از ورزش بانجی جامپینگ در اختیار شما قرار می گیرد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جلیقه هایی به نام هارنس که برای محافظت بیشتر باید بپوشید.
  • ساق بند و قوزک بند که از تجهیزات اجباری به شمار می رود.
  • طنابی با قابلیت فنری که معمولا پوشش پلاستیکی دارد و می تواند فشار و شک ناگهانی را تاب بیاورد. این طناب به هارنس و قوزک بند متصل می شود.

معمولا هر باشگاه ورزشی با توجه به امکاناتی که در آن به کار رفته است محدوده وزنی خاصی را هم در نظر می گیرد. این موارد شامل بیماری های خاص و قد افراد نیز می شود. یکی دیگر از ورزش های هیجان انگیز موجود در مشهد پینت بال است و توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر سری به مقاله باشگاه های پینت بال مشهد بزنید.

قیمت بلیط بانجی جامپینگ چالیدره مشهد

اگر قصد تجربه این ورزش مهیج را در چالیدره مشهد داشتید حتما بیماری های خاص خود را به مربی مجموعه گزارش دهید. به خصوص این ورزش برای افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند و یا سابقه تشنج و سرع دارند، بسیار خطرناک است. در حین آماده شدن برای بانی جامپینگ سعی کنید لباس راحتی به تن داشته باشید.

همچنین اگر لنز به چشم دارید آن را بیرون بیاورید. در هنگام قرار گرفتن در لبه سکو فقط چند ثانیه فرصت دارید که بپرید وگرنه ممکن است پشیمان شوید. اگر امسال به مشهد سفر می کنید توصیه می کنیم که تمام دل و جراتتان را جمع کنید و حتما سری به بانجی جامپینگ چالیدره بزنید.

معین زمانی

کارشناس ارشد آمار ریاضی دارم و متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم. کارم رو با تولید محتوا آغاز کردم و پس از پایان تحصیلات، فعالیت ام رو به صورت جدی در حوزه سئو آغاز کردم. در کنار اساتید بزرگ و سرشناس سئوی کشور تجارب و آموخته های ارزشمندی به دست آوردم. و امروز خوشحالم که به معنای واقعی عاشق کارم هستم!

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.