۷ مورد از بهترین مکان های تفریحی مشهد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
شهربازی مرکز خرید پروما

مشهد، دومین شهر پرجمعیت ایران و مشهور به پایتخت معنوی و مذهبی ایران است. با شنیدن این توصیفات آنچه که در ذهن به وجود می آید این است که مشهد شهری است که در آن تنها می توانید از آثار تاریخی و مذهبی دیدن کنید و خبری از مکان های تفریحی چندانی نیست، در صورتی که بسیاری از بهترین مکان های تفریحی مشهد جزء بهترین ها در خاورمیانه و حتی در سطح جهانی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا ۷ مورد از خاص ترین و بهترین مکان های تفریحی مشهد را به شما معرفی کنیم.

خاص ترین و بهترین مکان های تفریحی مشهد

شهر بزرگی مثل مشهد باید ظرفیت های گردشگری کافی را داشته باشد تا بتواند علاوه بر پاسخگویی به نیاز شهروندان مشهدی پاسخگوی نیاز گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند هم باشد. خوشبختانه از این نظر مشکلی در مورد شهر مشهد وجود ندارد. تنوع زیادی از شهربازی ها، پارک های آبی، پارک ها، سالن های پینتبال و دیگر انواع ورزش ها و هر امکانات تفریحی دیگری که به آن فکر کنید در مشهد وجود دارد و حتی برخی از امکانات تفریحی مشهد تنها در این شهر وجود دارند. برخی از این موارد شامل پیست یخی، آکواریوم شهر دریایی و پارکهای آبی منحصر به فرد این شهر هستند.

پارک های آبی مشهد

پارک های آبی مشهد در نوع خود از بهترین ها هستند. سرزمین موج های آبی و سرزمین موج های خروشان را نه تنها در مشهد بلکه در تمام کشور و حتی خاورمیانه می توان از بهترین ها دانست. به طوری که یکی از جذاب ترین مکان های تفریحی برای مسافران این شهر استفاده از پارک های آبی منحصر به فرد مشهد است.

پارک های آبی مشهد

شناخته شده ترین پارک آبی مشهد و حتی ایران سرزمین موج های آبی است. جالب است بدانید که سرزمین موج های آبی به عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه شناخته ی شود و در کشور نیز به عنوان بهترین پارک آبی شناخته شده است.

از طرف دیگر سرزمین موج های خروشان که یکی از پارک های آبی تازه تاسیس در شهر مشهد است هم در لیست بزرگترین پارک های آبی خاورمیانه قرار دارد. سرسره های هردو پارک آبی و به خصوص سرسره سقوط آزاد ۲۴ متری موج های خروشان در نوع خود منحصر به فرد و جذاب هستند.

پیست یخی مشهد

یکی از مکان های تفریحی منحصر به فردی که در کشور تنها در مشهد می توانید پیدا کنید پیست یخی است. این پیست یخی توسط مجموعه پدیده شاندیز ساخته شده است و در مراحل ساخت آن از دانش مهندسان هلندی استفاده شده است. این پیست یخی برای ورزش اسکیت سواری بر روی پیست یخی مورد استفاده قرار می گیرد. پیست یخی مشهد که به عنوان یکی از بزرگترین پیست های یخی خاورمیانه به حساب می آید تنها پیست یخی در سراسر کشور است.

پیست یخی مشهد

آکواریوم شهر دریایی مشهد

اگر به مکان های تفریحی منحصر به فرد علاقه مندید از آکواریوم شهر دریایی مشهد هم دیدن کنید. نکته جذاب در مورد این شهر دریایی قرار گرفتن آن در یکی از بزرگترین مجتمع های خرید مشهد است، بنابراین می توانید علاوه بر بازدید از این مکان دیدنی کمی هم با خرید کردن تفریح کنید.

آکواریوم شهر دریایی مشهد را می توان بزرگترین آکواریوم ماهی های آب شور در کشور دانست. تنوع زیادی از گونه های ماهی های اقیانوسی و دریاهای شور در این آکواریوم وجود دارد که می تواند شمارا به وجد بیاورد.

سالن های پینتبال، بولینگ و دیگر بازی های تفریحی

در مشهد علاوه بر مواردی که ذکر شد و ذکر می شود، میتوانید از سالن های پینتبال، بولینگ و دیگر بازی های تفریحی هم برای داشتن اوقات لذت بخش بهره ببرید. پینت بال شوت ایکس مشهد، استخر راد مشهد، استخر ارمغان، پاراموتور شاندیز، اتاق فرار مشهد، باشگاه سوارکاری فردوسی، تونل باد صبا، پینت بال هتل ثامن و مجتمع ورزشی فرهنگی کوه سر برخی دیگر از بهترین مکان های تفریحی خاصی هستند که می توانید در مشهد تجربه کنید.

سالن های پینتبال، بولینگ و دیگر بازی های تفریحی

شهربازی های مشهد

نکته جذاب دیگری که در مورد مشهد وجود دارد تنوع زیاد شهربازی ها در این شهر است. در مشهد می توانید از انواع شهربازی های سرپوشیده و سرنپوشیده با امکانات و بازی های جدید و به روز و البته ایمن لذت ببرید. شهربازی مجموعه وکیل آباد، شهربازی ملت، شهربازی هپی لند، سرزمین عجایب و الماس شهر برخی از بهترین شهربازی های مشهد هستند.

بعضی از امکانات بازی این شهربازی ها در تراز اول شهربازی های خاورمیانه قرار دارند. برای مثال چرخ و فلک شهربازی های ملت و وکیل آباد از بزرگترین چرخ و فلک های خاورمیانه محسوب می شوند و یا شهربازی الماس شهر به دلیل تازه تاسیس بودن از امکانات فراوان و جدیدی برخوردار است که می تواند با ایمنی کامل ساعت ها سرگرمتان کند.

ضمناً در مجموعه تفریحی وکیل آباد می توانید از باغ وحش زیبای این مجموعه نیز لذت ببرید.

باغ ها و پارک های زیبای مشهد

از دیگر مکان های تفریحی مشهد پارک ها و باغ های زیبایی هستند که در این شهر خواهید دید. باغ ملی ایران، کوهستان پارک شادی، پارک جنگلی وکیل آباد، پارک حجاب و پارک ملت از پارک ها و باغ هایی هستند که با برخورداری از امکانات تفریحی جذاب امکان داشتن ساعاتی خوش را برایتان فراهم می کنند.

باغ ها و پارک های زیبای مشهد

باغ گل مشهد

یکی دیگر از مکان های دیدنی و تفریحی شهر مشهد باغ گل مشهد است. در این مجموعه می توانید با انواع گل و انواع گیاهان آشنا شوید و اوقاتی منحصر به فرد را تجربه کنید. قطعا تجربه حضور در باغ گل ها و گیاهان می تواند بر روی حال و هوای شما تاثیر بگذارد. خوشبختانه در هر فصل گیاهان مخصوص فصل در این مجموعه در معرض نمایش قرار می گیرند. از طرفی معماری و نوع چینش گل و گیاهان این باغ نیز به زیبایی آن کمک کرده است. این باغ گل از نمای بالا به شکل یک گل بنفشه به نظر می رسد.

مهدی رئوف

من تنها نویسنده تیم هستم که در مشهد متولد شدم. البته از دو سالگی دیگه اونجا نبودم، اما خیلی به این شهر دوست داشتنی سفر می کنم. من با علاقه ای که به مشهد دارم برای این سایت می نویسم.

مشهدمگ منتظر پیام های ارزشمند شما کاربران گرامی است.